Seiko DS250 mp3tjes

Bass

Gepokt en gemazeld
Nou even snel wat presets geprobeerd...
Er zitten achteraf mooiere sounds in maar ik heb deze effe snel gemp3d :

en deze :

De sounds niet keyboard achtig maar meer synthetisch toch 😕

Dit klinkt nog best goed ook!

Het lijkt alsof je een soort van envelope over de verschillende frequenties kunt gooien, of een soort filter achtig iets wat bepaalde frequenties dempt? Zo rond 1:10 hoor ik zo'n geluid......of is dat een combi?

Origineel geplaatst door bikkel
Het lijkt alsof je een soort van envelope over de verschillende frequenties kunt gooien, of een soort filter achtig iets wat bepaalde frequenties dempt? Zo rond 1:10 hoor ik zo'n geluid......of is dat een combi?

Dit zijn alleen presets/combi's, het ENIGE wat je kunt regelen qua sound is sustain en pitch modulatie(vibrato), chorus en de verhouding sound 1/sound 2 in de mix mode...

Circuitbenden zou misschien erg leuk zijn maar zo technisch ben ik niet !
=(
(misschien ook maar beter om hem origineel te houden?)

Attachments

• ds250.jpg
    ds250.jpg
    30,9 KB · Bekeken: 113
Origineel geplaatst door Bass
Dit zijn alleen presets/combi's, het ENIGE wat je kunt regelen qua sound is sustain en pitch modulatie(vibrato), chorus en de verhouding sound 1/sound 2 in de mix mode...

Circuitbenden zou misschien erg leuk zijn maar zo technisch ben ik niet !
=(
(misschien ook maar beter om hem origineel te houden?)

Ik zag een interessante reeks schuifjes aan de linkerkant waar ik mijn hoop op had gevestigd....maar helaas.

Ik heb een tijdje terug ook lopen zoeken naar dit ding, SEIKO is gewoon weer zo'n lekker fout merk wat ook ooit synths heeft gemaakt, beetje het CASIO idee.

Goh, maar dat klinkt goed! :eureka:
Valt me echt 1000% mee, en hierbij is dat "klinkt als een suf keyboard" meteen teruggenomen...

Heb even Jarre's Rendez-Vous erbij gepakt, en het zou toch wel eens kunnen dat die backing op Part III die Seiko is?
Ik bedoel dus niet de overbekende Synthex preset, maar het stuk dat bij live-shows bij voorkeur door een koor wordt uitgevoerd.
Ik zit nog te twijfelen over die strings uit Ron's Piece... die klinken toch best anders (zelfs met delay eroverheen).
Maargoed, het blijft lastig bepalen zo 1-2-3 uit een vluchtig mp3'tje.

Evengoed: Bass, neem er één van mij! :mega:

Zo op het eerste gehoor lijkt Jarre wat sounds met de synthex gedubbeld te hebben.
Die piano is het volgens mij (gedubbeld met de string uit de synthex).
Wauw man! Goeie koop hoor. Tof. Het lijken ook wel een soort van wavetables.

gefeliciteerd:okdan:

:halleluja
dank

Tja ik heb Seiko Engeland gisteren nog gemaild en die gaan hopelijk een kopie van de Instruction Manual opsturen :okdan:

Ik geloof dat in Ron's Piece van Jarre's Rendez Vous een soort orgel-sound zit die uit de Seiko komt...je weet wel, dat C-mineur akkoord.

Die backing in part III hoor je nog duidelijker in RendezVous 1. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat zijn kan.. ik zat aan de polymoog te denken.. maar nu ik die DS250 gehoord heb lijkt dat een betere kanshebber :)

Overigens vraag ik me dat bij een heleboel geluiden af.. zoals: waar hoor je de K5 in revolutions etc.
De heer Jarre daar eens een mailtje over sturen?

Zo te zien zijn die witte dingen gewoon druktoetsen en die grijze aan de rechterzijde schuifjes.
Maar ik ga af op de foto.

Ja die 16 knoppen zijn gewoon presets, helaas zijn er maar weinig parameters te veranderen...

Ik zocht net ff naar dit model en kwam via google in dit topic terecht.
Die bak klinkt best gaaf zeg. Echt iets voor smackos!

Back