grid/raster in logic

newsletterman

Ingeburgerd
Hoe kan ik de grootte van het raster veranderen? Als ik nu audio toevoeg komt die steeds op de 4de tellen, maar ik wil daartussen ook wel wat zetten!

Of je song position aanpassen of je tempo aanpassen als ik het goed begrijp.
Want ik weet niet of je "import audio" bedoelt

in mijn audiotrack heb ik een bassdrum toegevoegd, maar door het ratsre komt die drum alijd "op" de tel van de maat terecht...maar nu wil ik dus dat hij er mooi tussen komt (achtste ipv vierde noten), maar daarvoor moet ik het raster kunnen aanpassen of zo denk ik.... 8)

iemand....

windows ->transport.

rechts in je transportbalk staat standaard 4/4.
verander die in 4/16 en je hebt een stuk meer controle...

ik vind het alleen makkelijker om bijv. een bassdrum even in een exs te laden...hierdoor heb je veel makkelijker controle over velocity, filter, adsr, enz..

Control ingedrukt houden terwijl je sleept. Voor nog exactere positionering, ook shift erbij indrukken. Werkt ook in de matrix editor. Staat in de manual.

Als je op je arrange window inzoomed, heb je ook de mogelijkheid om je objecten op 8e en waarschijnlijk ook 16e te verschuiven.

Origineel geplaatst door lo-fi
Control ingedrukt houden terwijl je sleept. Voor nog exactere positionering, ook shift erbij indrukken. Werkt ook in de matrix editor. Staat in de manual.

bij windowsplatform is control + sleep kopieren. Alt is een fijnere positionering. Als je echt fijn wilt kan je je arrange nog op SMPTE view zetten ;)

Back