Advies voor leuke (betaalbare!) effecten die passen bij mn gear

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Wie kan me wat advies geven voor effectenapp. die bij mn gear passen?

Natuurlijk moeten ze wel betaalbaar zijn 8)

Wie heeft goede ideeen en help me verder???

SmS303! :)

Uhh, wat vind jij betaalbaar?
Zoom, Behringer, etc. maken wel aardige efx-bakjes: Low-budget en af&toe ranzig.
Maar als je het zuiverdere en "echtere" efx (natuurlijk klinkende galm, e.d.) zoekt kan je beter kijken bij de duurdere merken: TC electronics, Lexicon, etc. (hoewel er daarin ook zeker wel goeie aanbiedingen zijn en dan niet veel meer schelen qua prijs met de budget-merken!)

Succes

Ik kocht voirg jaar via Ebay een TC ELectronic FireworX - in perfecte staat - voor $750. Mss. kan je ze met wat geluk al eens nog minder duur vinden nu... Veel succes !!

Ik gebruik er eigenlijk maar 1, de Digitech Studio Squad 4... 4 Ingangen, 4 uitgangen, in principe kun je 4 effecten tegelijk gebruiken, maar meestal is 2 genoeg.

Hoe minder effecten je tegelijk gebruikt, hoe complexer je je effect kunt maken. Een phaser bv. kost meer van de processing power dan een reverb, dus kun je dan maar 1 of 2 effecten tegelijk gebruiken...

Daarnaast heb ik ook een simpel viscount effect, die gebruik ik alleen voor een lichte reverb over m'n drumgeluiden om het wat voller te laten klinken.

Als het kan gebruik ik ook vaak de ingebouwde effecten uit mn synths..

Volgens mij hebben we deze vraag al 10 keer gehad op het forum, maar toch een reactie dan....

Betaalbare effecten zijn er genoeg. De kwaliteit van een FX-processor wordt bepaald door grofweg twee dingen: de kracht van de processor en de gebruikte algoritmes (de reken-software die de effecten calculeren, zal ik maar zeggen). Daarnaast speelt de sample-rate nog een rol (i.v.m. ruis en zuiverheid)

Behringer ben ik dus geen fan van, want die algoritmes vind ik belabberd. Digitech en Alesis doen dat een stuk beter voor betaalbare prijzen: Alesis Midiverb 4, Digitech Studio Twin, Digitech S200. En op de tweedehands markt is er meer dan genoeg te vinden.... Van Lexicon tot TC electronics. Boss maakt trouwens ook mooie dingen, die tweede hands nog wel eens voor leuke prijzen te vinden zijn: SE70 bijvoorbeeld.

Kijk ook eens HIER

Origineel geplaatst door The Unholy
Daarnaast heb ik ook een simpel viscount effect, die gebruik ik alleen voor een lichte reverb over m'n drumgeluiden om het wat voller te laten klinken.

Ha, ik heb zo'n EFX-1 ook alleen voor drums... te veel ruis voor andere doeleinden. Behalve het gate effect op de flange: erg bruikbaar

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door shortwave
Ha, ik heb zo'n EFX-1 ook alleen voor drums... te veel ruis voor andere doeleinden. Behalve het gate effect op de flange: erg bruikbaar

Ik zou me ook eens een beetje meer in het apparaat moeten verdiepen, voor alleen een reverb was het toch best een hoop geld...

Last edited by a moderator:
Ensoniq DP/4

Waarom:

- Mooie effecten
- Goedkoop
- 4 parallele effecten, die ook als 2 x stereo, 1 xstereo + 2 sx mono en 4 x mono geschakeld kunnen worden.

:okdan: Goeie link, Shortwave!

:D Danelectro heeft gave efx-pedal namen:

Black Coffee
Black Licorice
BLT
Chicken Salad
Chili Dog
Cool Cat
Corned Beef
Daddy O
Dan-O-Wah
Fab Tone
French Fries
Grilled Cheese
Hash Browns
Milkshake
Pastrami
PB&J
Pepperoni
Rocky Road
Surf & Turf
T-Bone
Tuna Melt

:dubbel:

:) IEDEREEN BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN :)

Momenteel ben ik in onderhandeling voor een:

- Digitech Studioquad 4 V2 (€ 125,-)
- Boss ES-50 (€ 90,-)
en op advies van SHORTWAVE!
- Boss SX700 (max. € 150,-)

Nu ben ik alleen weer op zoek naar een leuk 19" rack (8 hoog) voor de effecten en (toekomstige) module/extra versterkers aanschaffen. Uiteraard struin ik dagelijks marktplaats af :biertje:

gr,
:mega: SmS303 :mega:

Origineel geplaatst door sms303
Momenteel ben ik in onderhandeling voor een:

- Digitech Studioquad 4 V2 (€ 125,-)
en op advies van SHORTWAVE!
- Boss SX700 (max. € 150,-)

Een Studioquad voor 125 euri lijkt me niet gek. Een SX700 voor 150 ook niet. Het is wat je wil: de Digitech heeft de mogelijkheid verschillende effecten naast elkaar te gebruiken, maar levert in op edit-mogelijkheden. De Boss is wat kwalitiet en edit betreft een stuk geavanceerder, maar kan maar een (multi) effect tegelijk leveren.

Uw keuze kunt u nu via SMS doorsturen naar 1234 met als begintekst "FX" ;) :D

Hahahahahahahh die Shockwave...

Binnenkort kan je sms-en naar SmS303 voor party info :walker: :dubbel:
Vergeet geen telefoonspecificatie op te vragen na een keer te hebben ge-SmS-ed :engel:

Nu ff serieus...
Ik denk dat ik ze allebei ga kopen.

Zojuist heb ik ook een mailtje naar iemand gestuurd die een leuke 19" 12he flightcase heeft. Als we het eens worden, incl. effectenapparaten, ben ik geheel voorzien voor mn studio.... een TR909 en TR808 komen nog wel... Voorlopig kan ik ook mooie samples uit mn EPS16+ toveren....... o ja ik zoek nog een complete soundsystem van ongeveer 4.5 Kw. Hoger mag ook maar is afhankelijk van het bedrag :)

Gr,
:mega: SmS303 :mega:

Sorry Shortwave!!! Het wordt tijd dat ik ga :):z

Ik las het te laat.... maar in ieder geval bedankt voor de tips die je me hebt gegeven ;)

Gr
SmS303

ps.. vergeet niet te SmS-en naar SmS303 LOL!!!

Origineel geplaatst door shortwave
Een Studioquad voor 125 euri lijkt me niet gek. Een SX700 voor 150 ook niet. Het is wat je wil: de Digitech heeft de mogelijkheid verschillende effecten naast elkaar te gebruiken, maar levert in op edit-mogelijkheden. De Boss is wat kwalitiet en edit betreft een stuk geavanceerder, maar kan maar een (multi) effect tegelijk leveren.

Uw keuze kunt u nu via SMS doorsturen naar 1234 met als begintekst "FX" ;) :D

Bij de SX700 kun je ook twee effecten naast elkaar gebruiken. Bij de Studio Quad kun je er 4 gebruiken. Echter niet alle effecten aangezien sommige effecten meer CPU verbruik hebben (zoals een reverb).

Nu werken de SX en de Quad beide net even anders.

De Quad kan 4 mono effecten in parallel gebruiken. Of 2 stereo. Of 1 stereo en 2 mono. Etc. Je kunt dan per effect blok zeggen (max. 4 dus), wat voor effecten het moet zijn. Maar ook de serieële varianten zoals bij de SX.

Daarbij heb je namelijk 5 effecten in serie (1:EQ, 2:Chorus/Flanger, 3:Delay, 4:Reverb, 5:COSM... of zoiets... uit mijn hoofd). Nu kun je de routing veranderen. Dus bijvoorbeeld 2 maal mono in en dan blok 1, 2, 3 op het eerste signaal en mono er weer uit. En dan 4, 5 op het tweede en ook mono er weer uit. Of 1, 2 op het eerste signaal en 3, 4, 5 op beide signalen en dan samen stereo eruit. Etc.

Ik heb de Studio Quad 1 gehad en de Quad4 (laatste versie). De eerste Studio Quad was echt een stuk minder dan de V2 of Quad4. Dit zat hem met name in de algoritmes (reverb kan heel behoorlijk klinken in de Quad4 maar verbruikt bijna de gehele CPU).

Momenteel heb ik de SX700 en ik vind hem echt een heel stuk beter klinken. Daarnaast heeft ie ook wat meer bijzondere algoritmes. De Studio Quad is wat netter.

Allebei kopen is nooit weg, mits het een Quad V2 of Quad4 betreft!

De SX700 is net voor mn neus weggekaapt 8D

Maar ik ben zeker van de DigiTech Studioquad 4 V2 en dat dan voor een prijs die niet al te veel afwijkt van mn indicatie.

Momenteel ben ik trouwens in overweging om de NIET gemodificieerde Roland MC-202 te verkopen/ruilen....... ik ben alleen erg benieuwd wat ie zal opleveren en/of ik m kan ruilen tegen een Novation BassStation en bijbetaling.

reacties zijn welkom!

Vrgr,

:kroon: SmS303 :kroon:

Topic GESLOTEN!!!

Topic GESLOTEN!!!

===>Mensen nogmaals bedankt voor het meedenken en adviseren :)

Het is me gelukt om zowel een Boss SX700 als een DigiTech StudioQuad V2 te kopen.

Momenteel ben ik wel klaar met het kopen van (multi)effectenprocessor'en.
Mn bankrekening =( behoorlijk :(
:bekdicht: :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht:

Vanaf nu kan ik eindelijk geluiden es vervormen/oversturen:halleluja

Gr,
:kroon: SmS303 :kroon:

Back