Origineel geplaatst door shortwave
Een Studioquad voor 125 euri lijkt me niet gek. Een SX700 voor 150 ook niet. Het is wat je wil: de Digitech heeft de mogelijkheid verschillende effecten naast elkaar te gebruiken, maar levert in op edit-mogelijkheden. De Boss is wat kwalitiet en edit betreft een stuk geavanceerder, maar kan maar een (multi) effect tegelijk leveren.
Uw keuze kunt u nu via SMS doorsturen naar 1234 met als begintekst "FX"
Bij de SX700 kun je ook twee effecten naast elkaar gebruiken. Bij de Studio Quad kun je er 4 gebruiken. Echter niet alle effecten aangezien sommige effecten meer CPU verbruik hebben (zoals een reverb).
Nu werken de SX en de Quad beide net even anders.
De Quad kan 4 mono effecten in parallel gebruiken. Of 2 stereo. Of 1 stereo en 2 mono. Etc. Je kunt dan per effect blok zeggen (max. 4 dus), wat voor effecten het moet zijn. Maar ook de serieële varianten zoals bij de SX.
Daarbij heb je namelijk 5 effecten in serie (1:EQ, 2:Chorus/Flanger, 3

elay, 4:Reverb, 5:COSM... of zoiets... uit mijn hoofd). Nu kun je de routing veranderen. Dus bijvoorbeeld 2 maal mono in en dan blok 1, 2, 3 op het eerste signaal en mono er weer uit. En dan 4, 5 op het tweede en ook mono er weer uit. Of 1, 2 op het eerste signaal en 3, 4, 5 op beide signalen en dan samen stereo eruit. Etc.
Ik heb de Studio Quad 1 gehad en de Quad4 (laatste versie). De eerste Studio Quad was echt een stuk minder dan de V2 of Quad4. Dit zat hem met name in de algoritmes (reverb kan heel behoorlijk klinken in de Quad4 maar verbruikt bijna de gehele CPU).
Momenteel heb ik de SX700 en ik vind hem echt een heel stuk beter klinken. Daarnaast heeft ie ook wat meer bijzondere algoritmes. De Studio Quad is wat netter.
Allebei kopen is nooit weg, mits het een Quad V2 of Quad4 betreft!