Tegenstrijdig

Ja inderdaad, Ikke, eigenlijk ben jij degene die fout zit! Want als jij je laat bedriegen, dan ben je me toch een sukkel en een loser. Wees eens oud en wijs, man!

Sorry hoor gasten, maar het is toch vreemd dat degene die iemand probeert te belazeren - want dat wordt hier aangekaart - hier als een normale slimmerik wordtgezien, terwijl degene die om eerlijkheid vraag ('Ikke' dus, niet mezelf) wordt verweten dat hij dom is en de wereld niet begrijpt... Ikzelf snap hartstikke goed hoe het kapitalistische systeem in elkaar zit, maar ik blijf me verbazen als zelfs op het synthforum van elkaar verwacht wordt dat mensen elkaar proberen af te zetten. En nee, ik vind dat in dit geval niet naief, btw...

meningen zijn waardeoordelen en kunnen daarom prima verschillen. als je iets verkoopt wat in goede staat verkeert, kun je het bijvoorbeeld een "top apparaat" noemen. wat voor de een een prutsding is, kan voor de ander prima werken. met apparatuur verkopen is niks mis, en op andermans verkooppraatje afgaan is dom als je het klakkeloos voor "waar" aanneemt.

er staan genoeg gebruikerservaringen op internet inmiddels, waaronder www.synthforum.nl en op gearjunkies.com om zelf je mening te kunnen aanscherpen aan de hand van reviews van anderen.

veel plezier met kopen en verkopen lieve mensen ...

Origineel geplaatst door ProtoHuman
50, meer heb ik er niet voor over. Hij is nog analoog ook zeker? Gadver, allemaal van die vieze tonale schommelingen

haha:dubbel:

Het gaat voor mijn gevoel een beetje over twee verschillende dingen:
1. Iemand prijst een apparaat de hemel in waar hij/zij zelf vanaf wil.
2. Iemand verzwijgt defecten.

In het eerste geval vind ik inderdaad dat je sowieso je huiswerk moet doen voor je een apparaat aanschaft. Voor ik een apparaat ga beluisteren/ proberen (en dat doe ik altijd, al moet ik ervoor naar de andere kant van het land), zoek ik eerst wat demo's op op het net, ik download de gebruiksaanwijzing, de specificaties en ik lees alles wat ik aan gebruikersreviews kan vinden (m.n. harmony-central en sonicstate). Ik weet dus (denk ik) heel aardig wat ik kan verwachten van een apparaat voordat ik ga proberen. En dan is het puur een kwestie van: voldoet dit instrument aan mijn wensen, ja of nee?

In het tweede geval vind ik de verantwoordelijkheid helemaal bij de verkoper liggen. Als je iets verkoopt waarvan je weet dat het defect is, maar je verzwijgt het, dan heeft dat niets te maken met de naieviteit van de koper, maar met je eigen egoisme.

Defecten enzo moet je natuurlijk gewoon vermelden, vindt ik persoonlijk wel zo netjes. Maar vervolgens mag je toch de goede kanten van zo'n instrument ook noemen en daarbij vermelden dat het een geweldig apparaat in zijn soort is? Anders verkoop je dat ding never nooit niet en tenslotte heb je dat zelf ook ooit gedacht, anders had je m nu niet gehad.

Maar om nou alle mogelijkerwijs aan de virus A relevante topics buiten de marktplaats vol te spammen met
'DE VIRUS A IS ECHT 10X MEER WAAR VOOR JE GELD DAN DE VIRUS C EN WELKE ANDERE VA OOK, TOEVALLIG HEB IK M TE KOOP', of soortgelijke berichten gaat wat ver natuurlijk. Daarbij geeft het naar mijn idee ook meer de kortzichtigheid van de verkoper aan en heb ik op dat moment al geen zin meer om te onderhandelen, aangezien zoiemand mij iets te snel van zijn spullen af wil. Dus dat soort berichten negeer ik meestal gewoon, wat natuurlijk niet wegneemt dat ze storend zijn tijdens het lezen van een thread.

Dat even als korte reactie op wat ik als strekking uit deze thread heb kunnen halen. Om even op de eerste post te reageren, ik denk niet dat de verkopers van bijvoorbeeld Feedback of Music-House of soortgelijke winkels hier alle apparaten in hun assortiment de wereld inprijzen en alle andere voor oud vuil bekritiseren. Voor die mensen is het toch ook hobby en ik neem aan dat die zelf ook een mening hebben over wat goed en wat niet goed is. Of dat dan met jou mening klopt is een ander verhaal.

Back