Acces Virus A vraagje

bobaphat

Ouwe rot
Ik ben opzoek naar een leuke synth met knoppen voor basjes en wat freaky synth gedoe. Ik heb hiernaast een K2000 voor de muzikale geluiden en de Virus lijkt me een goeie aanvulling daarop. De virus a lijkt me nu wel redelijk betaalbaar:

Nu heb ik 2 vraagjes over de virus A:
Wat moet ik me voorstellen bij die FM-mode, hoeveel operaters heb je dan?? Kan je ook de modulation frequency instellen enzo???

Hoe zit het met de sound van de virus, is ie geschikt voor analoog achtige basjes??

Yo,

Ik heb al een poosje een Virus A, dus hier zijn de antwoorden:

De FM mode is simpelweg dat Oscilator A Oscilator B kan moduleren. De diepte van die modulatie is op wel 10 manieren te regelen: Via een LFO, Velocity, Envelope, statisch etc. etc. Klinkt wel erg goed moet ik zeggen. Als ik 2 analoge oscilatoren op mijn Macbeth M3X FM laat doen dan klinkt dat net ff anders maar de Virus komt heel ver.

Analoog achtige basjes kan de Virus prima. Ik kan jou dingen laten horen in tracks van mij waar mensen echt dachten dat het een ARP of een Moog was die bezig was. Aan de Virus zal het dus niet liggen. Envelopes zijn snel, laag is in orde etc. Filter is kan alleen niet zelf oscileren al is dat iets wat je toch niet zal gebruiken bij basslines.
Het ligt ook meestal meer aan de speelstijl van de gebruiker of iets wel of niet als analoog klinkt.

In VA land kan ik alleen maar zeggen dat misschien de Alesis ION net ff anders klinkt (beter??) dan de Virus. De Virus heeft een eigen klank en probeert niet een typisch Moog of Oberheim na te doen. De ION probeert dat wel en slaagt daar heel redelijk in.

Dat wil niet zeggen dat een Virus niet als een echte analoge bak kan klinken met de juiste patch en de juiste speelstijl. Mensen die zeggen dat dat niet zo is begrijp ik niet helemaal en vallen bij in het hokje: Analoog-fundamentalisten.

Ofwel: Als het met een Virus niet kan dan ligt het aan jou en niet aan de Virus.

Waarom w8 je niet ff tot de Virus Classic (Virus B) in de winkels komt. Die gaat ook heel erg betaalbaar worden.

Origineel geplaatst door Nolet
Mensen die zeggen dat dat niet zo is begrijp ik niet helemaal en vallen bij in het hokje: Analoog-fundamentalisten.

...zijn dat van die mensen die het geluid van een vliegtuig nabouwen op hun System 100 en vervolgens de twee speakertorens van de argeloze luisteraar daarmee aanvallen?

Yo,

Dat wil niet zeggen dat een Virus niet als een echte analoge bak kan klinken met de juiste patch en de juiste speelstijl. Mensen die zeggen dat dat niet zo is begrijp ik niet helemaal en vallen bij in het hokje: Analoog-fundamentalisten.

Ofwel: Als het met een Virus niet kan dan ligt het aan jou en niet aan de Virus.

Ik ben niet zo'n analoog fundamentalist, integendeel ik maak steeds meer tracks met alleen maar fm en k2000 sounds. Ik haal hele lekkere moog achtige leads uit die k2000, alleen is het verrekte hard werken met die interface.

Hoe zijn die 64 waveforms die erin zitten??

PPG Wave - achtig. Voor wat minder analoge klanken.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Waarom w8 je niet ff tot de Virus Classic (Virus B) in de winkels komt. Die gaat ook heel erg betaalbaar worden.

Heeft iemand enig idee wat deze gaat kosten??? Ik zie de laatste erg veel virus b's gedumpt worden. Het zou me niets verbazen als dat met elkaar samenhangt

Origineel geplaatst door Yoozer
...zijn dat van die mensen die het geluid van een vliegtuig nabouwen op hun System 100 en vervolgens de twee speakertorens van de argeloze luisteraar daarmee aanvallen?

:dubbel: :halleluja

Origineel geplaatst door Roel
prijs is ongeveer 1200 euro geloof ik

Au dat hakt er wel in zeg, dan toch maar voor die a gaan denk ik

Kan je trouwens met die inputs fm modulatie loslaten op externe signalen?? zou echt wreed zijn.

Nog een vraagje:
Zit er zo'n randomize function op die alle parameters random verandert??? Dat is een van mijn favoriete functies namelijk

Ik zit toch te twijfelen of ik niet de b beter kan nemen, hij is ietsjes duurder maar heeft gelijk heel wat meer features

Ja, randomize zit op de Virus A en is ook een van mijn favorite functies. Je kan er echt HELE weirde shit uithalen die ik voorheen alleen nog maar uit Modulars hoorde komen. Als je van rare shit houdt dan is dit wel heel handig.

Weirde shit is altijd welkom

Ik heb nu een aanbod op een acces virus B voor 650 euro. Ik ga toch maar voor de b denk ik. Hij zal toch wel hetzelfde klinken als de a lijkt me

Ik heb die demos zitten luisteren, en tracks geluisterd van mensen die met de virus werken, en het is zowiezo allemaal trance of hardstyle. De geluiden klonken allemaal erg agressief en zaagtanderig. Ik vraag me af de Virus wel wat is voor de meer detroit funky Amerikaansere muziek die ik maak.

Zeg Boba...ben jij altijd zo snel van je stuk gebracht? Je hoort een paar trance demo's en meteen is het niets meer??
Ik heb zelfs met een JP8000 (DE kaastrens bak bij uitstek) detroit achtige house gemaakt. Don't believe the hype man!

Hier dan een paar tracks waar ik mijn Virus voor gebruikt heb:

http://www.expansions.nl/filez/Nolet-EmoDisco.mp3

Bassline is Virus. Pads zijn Virus.

http://www.expansions.nl/filez/nolet-bemylover.mp3

All die jaren 80 stabs en rifjes zijn de helft ION de helft Virus.

Zeg Boba...ben jij altijd zo snel van je stuk gebracht? Je hoort een paar trance demo's en meteen is het niets meer??
Ik heb zelfs met een JP8000 (DE kaastrens bak bij uitstek) detroit achtige house gemaakt. Don't believe the hype man!

Hier dan een paar tracks waar ik mijn Virus voor gebruikt heb:

http://www.expansions.nl/filez/Nolet-EmoDisco.mp3

Bassline is Virus. Pads zijn Virus.

http://www.expansions.nl/filez/nolet-bemylover.mp3

All die jaren 80 stabs en rifjes zijn de helft ION de helft Virus.

Oja...George Clinton Stylee bassline uit de Virus:

http://www.expansions.nl/filez/you_got_all_i_need.mp3

Back