Wat is er mis met de Roland SI-24?

ano260124

Gedeactiveerd account
Wat is er mis met de Roland SI-24?

Dat ding wordt bij Feedback letterlijk gedumpt. Ik heb er nauwelijks wat over gehoord. Bij SOS kan ik geen review vinden. Kom hem alleen tegen in combinatie met Logic.

Is dat ding verkeerd gepromoot? Mist ie e.e.a. t.o.v. bijvoorbeeld andere controllers/mixers?

Dumpen betekent niet dat het ding slecht is of niet loopt.

Het kan ook zijn dat Roland Benelux er heel veel heeft liggen en er graag vanaf wil.

Een winkel als Feedback koopt dan een enorme partij in een keer en kan daardoor een hele goede prijs maken.

Buitenkansje...

Buitenkansje...

Zie het als een buitenkansje.. dit is echt een volwaardige audio-interface, control-surface en digitale mixer in een. Met motorfaders en de hele mikmak. Als je goedkoop aan de slag wilt.. is dit echt ideaal. Het mag dan kwalitatief of gevoelsmatig (daar ligt het bij Roland vaak aan) niet het beste van het beste zijn.. maar voor zo' prijs (888 Euro mét Host-kaart voor je computer + Logic RPC)..

Is dit niet met meerdere apparaten vandaag de dag ??
Als je ziet hoe sommige apparaten gelanceerd worden met torenhoge prijzen.......
Ik persoonlijk zal in elk geval voorlopig niets nieuws in de winkel kopen bedragen zijn namelijk in tegenstelling tot de 2dehands markt veel te hoog.

Komt ook nog eens bij dat voortaan bijna iedereen met hetzelfde uitkomt.
Komt ineens iedereen met een Audio/Control Unit aankakken.
Begint de ene met een V.A. komt de andere ook met een V.A. maar ja een enkele synth slaagt qua features en prijs/kwaliteit met die gevolgen dat bepaalde apparatuur dan stukken goedkoper in de winkel liggen dan toen ze ''gelanceerd'' werden.

Het is een te gekke digitale mixer/controller.

Maar het manco is die R-bus. Voor die R-bus kaart ben je afhankelijk wat de drivers kunnen. En als je onverhoopt een Windhoos versie verder bent of een PCI-E moet gebruiken dat het niet meer werkt. OSX drivers zal die ook niet hebben.

Net zoiets als met die Lexicon Core 2. Daar hield de support op een gegeven moment ook mee op. En dat doet verder niets af aan de kwaliteit van die hardware.

Dus eigenlijk is het sec het protocol en is het eigenlijk zoiets als de Tascam (die heeft alleen FireWire)? Hij werkt bijvoorbeeld prima met SX2 bijvoorbeeld?

De 01x heeft dan weer mLan (waarvan we ook nog niet weten waar het heen gaat) en ingebouwde effecten en dynamics. Maar goed, ook een dikke 5 a 600 duurder, waarvoor je weer een UAD1 kunt kopen.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Dumpen betekent niet dat het ding slecht is of niet loopt.

Het kan ook zijn dat Roland Benelux er heel veel heeft liggen en er graag vanaf wil.

Dus meer dan ze eigenlijk kwijt kunnen en dus minder verkocht dan ze hadden verwachte en dus....... slecht(er) loopt.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Dus meer dan ze eigenlijk kwijt kunnen en dus minder verkocht dan ze hadden verwachte en dus....... slecht(er) loopt.

Hahaha,

Zo zou je het ook kunnen bekijken inderdaad.

Wat ook nog wel eens voorkomt bij Roland is dat Feedback de hele voorraad voor de Benelux opkoopt en daardoor een hele goede prijs kan maken en ook nog de enige is die het artikel voor die prijs kan leveren in de Benelux.

De SI 24 is een prima ding.

8 microfooningangen met fantoomvoeding, motorfaders.

Toen ie net uit was kwam Tascam met de FW 1884 en Yamaha met de 01X die toch al wat meer kunnen en via Firewire werken terwijl de SI24 met R-Bus werkt. De R-Bus/PCI kaart wordt er overigens bij geleverd. En Roland is vrij trouw in zijn ondersteuning van producten dus drivers zullen er de komende tijd ook nog wel blijven uitkomen.

Werk nu een half jaar met de SI-24 (+RPC1 +Logic) en moet zeggen dat ik het echt een goed doordacht product vindt. Met name de kwaliteit van de hardware en de doordachte routing mogelijkheden spreken me aan. Die prijs van 899 waarvoor Feedback de laatste exemplaren wegschijt wekt dan ook de indruk dat het product niet goed zou zijn. Dit is gewoon niet waar.

Doet me een beetje denken aan die actie waarbij AN/DX 200 voor €175,- ging. Zelfs de 2e handswaarde ligt hoger. Waarbij ik overigens nadrukkelijk wil vermelden dat ik geen zins van plan ben mijn exemplaar te koop te zetten :D.

Back