Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mono-poly
Cheimoon wat is dat nou voor opmerking hij kan wat iedere synht ook kan?
Die system 100 oscilators komen behoorlijk in de buurt van de minimoog (zelfde transistors)
En ik heb die zelfde system 100 weer terug gekocht alleen is die even in reperatie
Origineel geplaatst door mono-poly
Cheimoon wat is dat nou voor opmerking hij kan wat iedere synht ook kan?
Die system 100 oscilators komen behoorlijk in de buurt van de minimoog (zelfde transistors)
En ik heb die zelfde system 100 weer terug gekocht alleen is die even in reperatie

Origineel geplaatst door dekzster
Ik vind de twee boekjes van Peter Forrest (analog synths A-M en N-Z) een goede indicatie voor de waarde van verschillende analoge synths.
Hetgeen wat mij steeds opnieuw verwondert:
Voor 800 EUR kan ik kopen
1 Roland System 100 monofoon met 1 VCO/VCA/VCF, een ADSR op de VCA en portamento
ofwel
1 Yamaha SY99 met 16 stemmen AFM en 16 stemmen AWM die onderling gebruikt kunnen worden als RCM, 12 of 24 dB/oct filters, een 16 tracks sequencer, 2 mult-ieffecten die tot maximum 4 FX tegelijkertijd kunnen produceren, een drumcomputer, een diskdrive, MIDI-implementatie, inlezen van samples via floppy/MIDI sample dump.
)

Origineel geplaatst door smackos
Ach ja, je hebt natuurlijk altijd typisch CALVINISTISCHE keuteboertjes die geen enkel benul hebben van het 'goede leven' en met zinnen komen als 'iedere auto heeft 4 wielen en een stuur'...sjongejongejonge dat is echt zo een non-argument
Een eendje begint toch ook al behoorlijk vintage te worden...dat is tegenwoordig meer macho en suave dan een zo een 4 wheel jeep (Dat is toch echt een jock car! dat is meer een Acces Virus ofzoiets)
Maar een DX7 vs Minimoog:
Minimoog is natuurlijk een dure vintage car, een amerikaan?
Een Grand Torino Squirre 1974 met houten zijkanten
[plaatje]
Een DX7 is een superdegelijke japanse auto uit de jaren waar menig kantoor en zakenpersoneel zich mee vervoerde in de jaren 80: Een Honda (!???) Er zal nog wel een meer clichematige jaren 80 japaner geweest zijn, Toyota, Susuki, Mitshubishi?
[plaatje]

)Origineel geplaatst door dekzster
Deze is duidelijk de moeite waard...................![]()

Origineel geplaatst door sander
p.s. Leo, Smackos is al voorzien van een mini.
Origineel geplaatst door Danny
Ik heb er in 1982 een 750 gulden voor betaald (of 370 EUR) en dat vind ik genoeg. ............
Origineel geplaatst door Leo
Als ik er 2 heb, waarom zou hij er dan geen 2 kunnen hebben?! Wijsneus!

Origineel geplaatst door sander
Nauw zeg die zin komt ook niet aardig over.![]()
Origineel geplaatst door bobaphat
Teisco vind ik echt 30000x nix, wat een ruftbakken, ze zijn niet voor nix zo goedkoop