Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door C738
Vergeet niet, iedereen klooit maar wat aan om zijn/haar doel te bereiken. Dr zijn geen regels of normen voor 'een gelukkig leven'. Het is wat je er zelf van maakt.
:confused:

) toffe platen die ik toch maar mooi op de wereld gezet heb. 
Origineel geplaatst door Prophet
@ dob:
En ook nog, al eens van tegengestelden gehoord in de psychologie? Dat zegt dat waar het èène uiterste is bereikt, over gegaan word naar het andere. Daar is niets mis mee, maar kan wel soms verwarrend zijn.
dan tenslotten ben ik nog op een stukje Jüng gestoten op het net via google daarnet op èèn of andere soort boeddisme site, mooi stukje voor diegene die zich ervoor interesseren natuurlijk:
http://www.jikoji.be/eko/eko-001-010/eko00702.asp
Origineel geplaatst door hermax
Ik denk dat veel afhangt van de manier waarop je aan je materiaal bent geraakt. In de twintig jaar dat ik nu bezig ben met het opnemen van muziek heb ik maar heel traagjes de kwaliteit kunnen verhogen. Als ik eraan denk hoe ik begon! Met een Juno 106 (met veeeel moeite bijeengespaard), een cassettedeck (idem), mengpaneeltje Rodec (cadeautje- was natuurlijk al oud en afgeleefd) en bandopnemer Akai (aangeslagen van een familielid - 'afgeven pa!'). Track 1 opnemen op band. Dit via mengtafel naar cassette en tegelijkertijd track 2 inspelen. Weer opnieuw naar band voor track 3 ..... je kan al denken wat voor geluid er overblijft na 5 of 6 'ping-pong' opnames! En toch was ik daar fier over want ik had mijn muziek op een geluidsdrager! Na enkele jaren kreeg ik een Tascam Portastudio te pakken (4 sporen cassette). Jongens jongens, wat een verandering en wat was ik weer blij voor enkele jaren. Tot de computer verscheen, met een obscure Midi-interface (Key16 - ergens iets uit de USA dat ik goedkoop kon krijgen) en een DOS sequencer programma. Opnieuw ging er een hele nieuwe wereld voor mij open en was ik weer voor jaren bezig. Daarna een echte MPU401, 'betere' software, een Roland RD205s piano en daar doe ik het nu al vele jaren mee. Het is nog maar onlangs dat ik eens een tweedehands sampler (Akai S2000) heb gekocht om de grens weer een beetje te verleggen.
Als ik de 'gear-lijst' onder vele namen in dit forum zie dan word ik soms duizelig wat daar allemaal tussen staat en vraag ik me inderdaad af: is dat nu echt allemaal nodig en wordt dat ook echt allemaal gebruikt? (ook dikwijls; wat IS dat eigenlijk allemaal?) Ik bedoel daar niets mee hoor, iedereen moet maar kopen wat ie denkt nodig te hebben, alleen ben ik niet zeker of er wel alles uit het beschikbare materiaal gebruikt wordt dat er in zit... ik zou dus zeggen, verkoop niet zomaar vanalles want je vergooit misschien waardevolle kansen.
de groeten
Herman
Origineel geplaatst door justin
Zolang je muziek maar als hobby ziet is er niks mis mee.De een spaart postzegels,sleutelhangers ,leest boeken,kijkt tv is veel met zijn tuin bezig etc..
Het bewijst weer dat mensen die de lat te hoog leggen,of TE serieus met muziek bezig zijn(nadelig dan) deze mooie hobby voor zichzelf afbreken,wat uiteindelijk het einde betekent. En ik denk gewoon dat je muziek echt als hobby moet zien en zeker niet op de eerst plaats moet komen in je leven. Nogmaals de een spaart postzegels,leest boeken,schildert enz.. de ander maakt muziek.
thats it and have fun.
Als ik de 'gear-lijst' onder vele namen in dit forum zie dan word ik soms duizelig wat daar allemaal tussen staat en vraag ik me inderdaad af: is dat nu echt allemaal nodig en wordt dat ook echt allemaal gebruikt? (ook dikwijls; wat IS dat eigenlijk allemaal?)

al komt het af en toe wel een beetje depri op me over. (ontroostbaar bijna) terwijl daar wellicht geen reden toe is (of was als je later terug zou kijken)
) maar het zorgt er wel voor de je je niet altijd volledig focusset op muziek en gear enzo. hierdoor kan je alles wat je doet meer relativeren denk ik. Althans voor mij werkt het wel zo.
. Echt geweldig! maar zij heeft altijd stress is is 3 dagen in de week ziek, terwijl ik een stuk relaxter door het leven ga.