WEER zin om te stoppen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door C738
Vergeet niet, iedereen klooit maar wat aan om zijn/haar doel te bereiken. Dr zijn geen regels of normen voor 'een gelukkig leven'. Het is wat je er zelf van maakt.

En een omweg maken kan pas als je een doel hebt om naar toe te gaan.

Axel

PS: vogels genoeg buiten, elke ochtend.
Leuke bossen genoeg om in te wandelen,
meer dan genoeg fijne wegen om te bewandelen
en te verkennen.

Nooit te ver weg zoeken wat dichtbij is.

Ik heb een Supermotard, en de plaatsen die
ik op dat ding ontdek hier in de buurt, nooit geweten
dat er wegen liepen. En uiteindelijk kom ik
steeds weer aan bij het doel. Thuis. Nou ja, nu even
niet hehe lol

Excellent choice Dob.

@dob:

verandering van spijs doet eten,
verandering van leven doet leven zeker? :D :confused:
(owkee, dat klinkt zo totaal niet... maar goed)

in ieder geval goed om een uiterste minimum bij te houden. kan altijd eens van pas komen...
op een duister moment.
maar anderzijds ook goed dat je een knoop doorhakt :okdan:

en oke, idd, tgaat misschien nie om jou alleen, en het is publiek en zo deze site.

mega succes en plezier toegewenst in de studie psychologie!! :okdan:
en pas op, het kan ook een verslaving worden... ;)

greetz

cloudy

:doei:

Nou heerlijk, alles vliegt weer de deur uit en ik voel me er heel prettig bij :D

Verandering ja, daar was ik aan toe. Ik nam muziek veel te serieus, bahbah.

De circuit bending spullen houd ik als herinnering, alsmede de 2 (gigantisch :D) toffe platen die ik toch maar mooi op de wereld gezet heb.

En over 8 jaar, als ik klaar ben, spreek ik jullie weer, dan hebben jullie allemaal avatars met baarden, hehehe, en gaat het over vintage software hierzo ;)

Hah, nouja ik zal nog wel vaak hier te vinden zijn hoor, maar niet meer zo veel als nu.

beste dob,

niet helemaal verdwijnen he!!

eens een jedi, altijd een jedi he... ;)

Origineel geplaatst door Prophet
@ dob:

En ook nog, al eens van tegengestelden gehoord in de psychologie? Dat zegt dat waar het èène uiterste is bereikt, over gegaan word naar het andere. Daar is niets mis mee, maar kan wel soms verwarrend zijn.

dan tenslotten ben ik nog op een stukje Jüng gestoten op het net via google daarnet op èèn of andere soort boeddisme site, mooi stukje voor diegene die zich ervoor interesseren natuurlijk:

http://www.jikoji.be/eko/eko-001-010/eko00702.asp

@prophet: ik heb de tekst op bijgevoegde url gelezen, zei het bepaalde passages wat vlug wegens tijdsgebrek. Zeer interessant... psychologie met een sterk filosofisch randje, en zeer interresant. een onderbouwde reden om te beginnen met de toepassing, namelijk meditatie, en eens te bekijken wat er uit voortvloeit...

greetz

cloudy

Ik heb deze draad vandaag pas gelezen. Dob veel succes met je studie en tot de volgende keer.

Greets Cornerman.

Zolang je muziek maar als hobby ziet is er niks mis mee.De een spaart postzegels,sleutelhangers ,leest boeken,kijkt tv is veel met zijn tuin bezig etc..

Het bewijst weer dat mensen die de lat te hoog leggen,of TE serieus met muziek bezig zijn(nadelig dan) deze mooie hobby voor zichzelf afbreken,wat uiteindelijk het einde betekent. En ik denk gewoon dat je muziek echt als hobby moet zien en zeker niet op de eerst plaats moet komen in je leven. Nogmaals de een spaart postzegels,leest boeken,schildert enz.. de ander maakt muziek.

thats it and have fun.

Ik denk dat veel afhangt van de manier waarop je aan je materiaal bent geraakt. In de twintig jaar dat ik nu bezig ben met het opnemen van muziek heb ik maar heel traagjes de kwaliteit kunnen verhogen. Als ik eraan denk hoe ik begon! Met een Juno 106 (met veeeel moeite bijeengespaard), een cassettedeck (idem), mengpaneeltje Rodec (cadeautje- was natuurlijk al oud en afgeleefd) en bandopnemer Akai (aangeslagen van een familielid - 'afgeven pa!'). Track 1 opnemen op band. Dit via mengtafel naar cassette en tegelijkertijd track 2 inspelen. Weer opnieuw naar band voor track 3 ..... je kan al denken wat voor geluid er overblijft na 5 of 6 'ping-pong' opnames! En toch was ik daar fier over want ik had mijn muziek op een geluidsdrager! Na enkele jaren kreeg ik een Tascam Portastudio te pakken (4 sporen cassette). Jongens jongens, wat een verandering en wat was ik weer blij voor enkele jaren. Tot de computer verscheen, met een obscure Midi-interface (Key16 - ergens iets uit de USA dat ik goedkoop kon krijgen) en een DOS sequencer programma. Opnieuw ging er een hele nieuwe wereld voor mij open en was ik weer voor jaren bezig. Daarna een echte MPU401, 'betere' software, een Roland RD205s piano en daar doe ik het nu al vele jaren mee. Het is nog maar onlangs dat ik eens een tweedehands sampler (Akai S2000) heb gekocht om de grens weer een beetje te verleggen.
Als ik de 'gear-lijst' onder vele namen in dit forum zie dan word ik soms duizelig wat daar allemaal tussen staat en vraag ik me inderdaad af: is dat nu echt allemaal nodig en wordt dat ook echt allemaal gebruikt? (ook dikwijls; wat IS dat eigenlijk allemaal?) Ik bedoel daar niets mee hoor, iedereen moet maar kopen wat ie denkt nodig te hebben, alleen ben ik niet zeker of er wel alles uit het beschikbare materiaal gebruikt wordt dat er in zit... ik zou dus zeggen, verkoop niet zomaar vanalles want je vergooit misschien waardevolle kansen.

de groeten
Herman

Origineel geplaatst door hermax
Ik denk dat veel afhangt van de manier waarop je aan je materiaal bent geraakt. In de twintig jaar dat ik nu bezig ben met het opnemen van muziek heb ik maar heel traagjes de kwaliteit kunnen verhogen. Als ik eraan denk hoe ik begon! Met een Juno 106 (met veeeel moeite bijeengespaard), een cassettedeck (idem), mengpaneeltje Rodec (cadeautje- was natuurlijk al oud en afgeleefd) en bandopnemer Akai (aangeslagen van een familielid - 'afgeven pa!'). Track 1 opnemen op band. Dit via mengtafel naar cassette en tegelijkertijd track 2 inspelen. Weer opnieuw naar band voor track 3 ..... je kan al denken wat voor geluid er overblijft na 5 of 6 'ping-pong' opnames! En toch was ik daar fier over want ik had mijn muziek op een geluidsdrager! Na enkele jaren kreeg ik een Tascam Portastudio te pakken (4 sporen cassette). Jongens jongens, wat een verandering en wat was ik weer blij voor enkele jaren. Tot de computer verscheen, met een obscure Midi-interface (Key16 - ergens iets uit de USA dat ik goedkoop kon krijgen) en een DOS sequencer programma. Opnieuw ging er een hele nieuwe wereld voor mij open en was ik weer voor jaren bezig. Daarna een echte MPU401, 'betere' software, een Roland RD205s piano en daar doe ik het nu al vele jaren mee. Het is nog maar onlangs dat ik eens een tweedehands sampler (Akai S2000) heb gekocht om de grens weer een beetje te verleggen.
Als ik de 'gear-lijst' onder vele namen in dit forum zie dan word ik soms duizelig wat daar allemaal tussen staat en vraag ik me inderdaad af: is dat nu echt allemaal nodig en wordt dat ook echt allemaal gebruikt? (ook dikwijls; wat IS dat eigenlijk allemaal?) Ik bedoel daar niets mee hoor, iedereen moet maar kopen wat ie denkt nodig te hebben, alleen ben ik niet zeker of er wel alles uit het beschikbare materiaal gebruikt wordt dat er in zit... ik zou dus zeggen, verkoop niet zomaar vanalles want je vergooit misschien waardevolle kansen.

de groeten
Herman

Je hebt volkomen gelijk. Maar goed dat moet iedereen ook voorzich weten. Ik weet wel zeker dat niet iedereen er echt niet uithaalt wat erin zit. Maar soms moet je je ook eens afvragen,wat vind ik belangrijk lekker synths verzamelen en wat leuk kloten of je daadwerkelijk storten op het maken wat goede tracks en lekker productief bezig zijn.

Ieder bepaalt dat voorzichzelf,maar als ik moet kiezen,dan was ik bij het eerste punt op den duur toch wel gestopt en zou lekker opzoek gaan naar een andere hobby(persoonlijk gezien).

Ik ben tenslotte met muziek begonnen om mijn inspiratie,gevoel kwijt te kunnen in muziek en aangezien ik altijd al vrij creatief aangelegt was,en niet om synths te verzamellen wat dat heeft me eigelijk nooit geboeid. En op den duur kun je niet steeds met de technologie meegaan.

Dus naar mijn mening moet je op den duur gewoon aan jezelf vragen,wat je het belangrijkste vind denk ik.En of je nog daadwerkelijk plezier hebt in het maken ovan tracks,los van het steeds kopen van nieuwe gear in de hoop weer motivatie,plezier te vinden om muziek te maken. Als dat ingredient gewoon niet aanwezig is,dan moet jezelf eens afvragen of het nog de moeite en geld waard is om toch maar verder te gaan. En word het dan niet eens tijd om een hobby te zoeken waar je wel plezier in kunt hebben.

Origineel geplaatst door justin
Zolang je muziek maar als hobby ziet is er niks mis mee.De een spaart postzegels,sleutelhangers ,leest boeken,kijkt tv is veel met zijn tuin bezig etc..

Het bewijst weer dat mensen die de lat te hoog leggen,of TE serieus met muziek bezig zijn(nadelig dan) deze mooie hobby voor zichzelf afbreken,wat uiteindelijk het einde betekent. En ik denk gewoon dat je muziek echt als hobby moet zien en zeker niet op de eerst plaats moet komen in je leven. Nogmaals de een spaart postzegels,leest boeken,schildert enz.. de ander maakt muziek.

thats it and have fun.

:halleluja

indeedy!

@Herman: ik kan idd wel geloven dat, hoe beter je je spullen kent, hoe meer je er uithaalt, maar ook hoe meer plezier je er aan beleefd. Het zal immers wel tegensteken om telkens opnieuw from scratch een synth te moeten leren kennen, en er zoveel "groots en goeds" over horen, maar er je ding niet kwijt te kunnen...

Als ik de 'gear-lijst' onder vele namen in dit forum zie dan word ik soms duizelig wat daar allemaal tussen staat en vraag ik me inderdaad af: is dat nu echt allemaal nodig en wordt dat ook echt allemaal gebruikt? (ook dikwijls; wat IS dat eigenlijk allemaal?)

Nee, het is niet allemaal nodig, maar wel erg handig om te hebben. Maar ik ben het met je eens, sommige mensen hebben erg veel. Gaaf :) :) :)
Nee het wordt niet allemaal tegelijkertijd gebruikt, maar het is handig om het te hebben in het geval je het nodig mocht hebben.
Wat het allemaal is weet ik ook niet altijd, maar lang leve het internet. Onbekende apparatuur opzoeken is trouwens goed voor het opdoen van nieuwe ideeen. Om de een of andere reden ga je dan een uurtje demo's luisteren ofzo.

Dat is ook eigenlijk wel het mooie van deze hobby. Het is onbeperkt en als je echt iets wilt is het ook nog betaalbaar ook. Dit i.t.t. 15 jaar geleden.

Zeg maar Dob,

Hou je nu nog een synth over of doe je ALLES weg ???

Sorrie dat ik jullie heb meegetrokken in mijn kop vol ambivalentie.

Waarschijnlijk kan ik helemaal niet zonder muziek maken.
Het is zo druggy, verslavend en alles overheersend. Dat zit me vaak dwars. Is er niet zo een pleister tegen?
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik probeer met alle macht te stoppen, that's for sure.

Of ik alles weg doe? Nee gekkie, ik schrijf kookboeken!

al eens geprobeerd om voor jezelf bijvoorbeeld te zeggen "ik mag 3 uur per dag op mijn synths zitten, en daarna ben ik van mezelf verplicht om andere dingen te gaan doen"?

gewoon een ideetje hoor. kan misschien helpen om wat evenwicht te vinden tussen de muziekverslaving en andere interessante dingen in het leven... (cafe bezoek, studies, vrienden, vrouwvolk...)

en je bent de enige ambivalente mens ter wereld niet hoor ;)

Goed idee Cloudman,
als je je voldoende bezig gaat houden met dat vrouwvolk, zal er wel eens iemand in jouw plaats gaan zeggen dat 3 uur op die synths genoeg geweest is en er nu moet geslapen (...) worden.
Ken ik alles van.::luv:

Mediteren, dob.....
Hier en nu zijn met je spulletjes;
Improviseren en een cassetterecorder mee laten lopen en alles over een half jaar terugluisteren.
Een piano helpt als je geen last van de buren hebt en zij niet van jou. Vooral niet sequencen met je gear,
dat wordt mierenneuken.

Soms speel ik Spaanse gitaar (mijn wortels uit de jaren van onschuld),
ISPdeRuiter

Heb de thread aandachtig doorgelezen, en ik heb dan misschien niets bijgedragen aan deze thread, maar ik wil toch een ieder bedanken voor de wijze en mooie woorden richting Dob. Aangezien ik letterlijk - en nog meer mensen heb ik gezien - in dezelfde situatie zit. Misschien is het ook wel de leeftijd (al is het alleen al omdat diegene die iets herkende in jou beklacht over zaken rond onze leeftijd 24-28 zitten) een beetje zo'n "alles of niets, en wel nu!" gevoel.

Maar je hebt wel degelijk een goed punt ter discussie gesteld :) al komt het af en toe wel een beetje depri op me over. (ontroostbaar bijna) terwijl daar wellicht geen reden toe is (of was als je later terug zou kijken)

Een lichtpuntje misschien, je weet in ieder geval heel goed wat je niet wil, dat scheelt al... :erm:

Zag deze thread gisteren pas (koste me 2 dagen om m door te lezen).

Misschien nog een tip:
Zoek een tweede hobby ofzo. Stel naast muziek nog een of meerdere andere doelen. Als het met de muziek dan ff niet lukt rich je je op iets anders. Als je dan weer met muziek bezig gaat kan je dat veel meer relativeren.

Op m'n werk doe ik ook niet echt wat ik wilde toen ik 2 jaar geleden aan het werk ging. M'n werk zorgde er echter wel voor dat ik geld genoeg heb om wat spulletjes te kopen. Toch weet ik me in te houden en geef niet al m'n geld uit aan muziek. Ik heb nog andere doelen zoals een eigen huisje bijv.
Ook ben ik dol op auto rijden, als ik dus ff een K*t bui heb ga ik gewoon een stukkie blazen. Van 't weekend moest ik ff in duitsland zijn. Als ik dan ff de top van m'n auto uitprobeer (bijna 200, dus niet eens zo snel) kan ik er weer dagen tegenaan. Daarom ben ik ook blij dat ik een eindje van m'n huis af werk. Een stoplicht sprintje tegen een andere auto onderweg geeft genoeg adrenaline om er weer ff tegen te kunnen.

Misschien klinkt dit burgerlijk (of asociaal :engel: ) maar het zorgt er wel voor de je je niet altijd volledig focusset op muziek en gear enzo. hierdoor kan je alles wat je doet meer relativeren denk ik. Althans voor mij werkt het wel zo.

Over dat wereld verbeteren enzo: Schijt hebben aan de wereld en vooral al niet willen verbeteren. Dat zorgt pas voor een hoop stress. Dat lukt toch niet. Ik heb n collega die zich geweldig druk kan maken om niets. Als ik dan achteloos zeg "lekker belangrijk" zou je dr s moeten zien :D. Echt geweldig! maar zij heeft altijd stress is is 3 dagen in de week ziek, terwijl ik een stuk relaxter door het leven ga.

Ok tot zover mijn zinloze bijdrage aan deze enrom interssante draad }:|

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back