Een dell voor muziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bobaphat

Ouwe rot
Het wordt voor mij tijd voor een nieuwe pc, want die AMD die ik nu heb draait zo vreselijk slecht. Ik wil die amd gebruiken voor internet enzo, en een nieuwe voor muziek. Die muziekpc hoeft niet megakrachtig te zijn. Ik will alleen maar strak kunnen sequencen (logic) en afentoe een sofsynthje/softsampler meedraaien, en wat audio recorden. Stabiliteit is dus het belangrijkste voor mij

Ik zit dus zelf te denken aan een dell omdat die dingen goed te betalen zijn en redelijk stabiel zijn. Wat is julie ervartingen met dell pc's voor audio?

Draait bij mij ok!

Re: Een dell voor muziek

Origineel geplaatst door bobaphat

Ik zit dus zelf te denken aan een dell omdat die dingen goed te betalen zijn en redelijk stabiel zijn. Wat is julie ervartingen met dell pc's voor audio?
slecht.

opname stottert als ventilatoren aan schieten.
ACPI (of was het APCI?) verkloot alle audio performantie (door willekeurig IRQs ed. in te delen), maar dat ligt eigenlijk aan win XP.

verder, net na 1 jaar, dus geen garantie:
connector van LCD scherm komt soms los > flikkerend beeld
batterij dood
headphone plug zit los > slecht contact

heb n inspiron 8100, 2 jaar oud

Dat geemmer met die irq-kanalen kan dat niet verholpen worden door gewoon een usb audiointerface te nemen ipv pci???

ik draai een athlon 2400+ met win2000....loopt prima!

Dat geemmer met die irq-kanalen kan dat niet verholpen worden door gewoon een usb audiointerface te nemen ipv pci???
het is usb beste vriend!

nu ja , heb t opgelost door ACPI eruit te slopen. vindt mr gates helemaal niet leuk, en wordt nog minder ondersteunt. nu werken de power management toestanden zoals batterij meter, auto-sleep en van die dingen natuurlijk niet meer. zelfs de powerknop sluit nix meer af, zet koud de stroom uit!

Origineel geplaatst door divi
het is usb beste vriend!

nu ja , heb t opgelost door ACPI eruit te slopen. vindt mr gates helemaal niet leuk, en wordt nog minder ondersteunt. nu werken de power management toestanden zoals batterij meter, auto-sleep en van die dingen natuurlijk niet meer. zelfs de powerknop sluit nix meer af, zet koud de stroom uit!

Dit heb ik ook gedaan...

een standard pc ervan gemaakt... constant problemen met midi-timing blijkbaar door IRQ kanalen...

nu het strakst, met USB en andere zaken uitgeschakeld zelfs... en nog is de timing niet goed...

maar mijn eerst volgende aankoop is een hardware sequencer...

en ik heb ook geen Dell... dus sorry voor mijn info...
maar misschien is echt strak op de PC wel een utopie

Ik kan me niet eens meer herrinneren hoe lang ik m'n Dell al heb, maar hij draait nog steeds als een zonnetje
Niks op Dell aan te merken dus :okdan: goed spul hoor. 1 keer was m'n monitor 17" kapot, na 1,5 week stond er een nieuwe en ik hoefde de deur niet uit...

ik blijf het zeggen... STEL ZELF JE PC SAMEN EN LAAT MERKEN ALS HP, COMPAQ, DELL EN PB GEWOON VOOR DE ZAKENMARKT OVER ;)

ben je goedkoper mee uit. Die dells zijn ruk. Ben nu zelf paar honderd van die rotkrengen aan het replacen en installen bij een multinational. Echt ik zou ze zo het raam uit flikkere...

Ik heb een dell optiplex gx270 met p4 (een heel compact model).
2dehands gekocht van marktplaats. Ding was 3mnd oud, voor de helft van de prijs met garantie, en aankoopbon.

Werkt prima. Het is zelfs de beste pc die ik ooit heb gehad.
Audio recorden gaat hier prima, ik heb een maya 44 usb audio kaart, en geeft nooit problemen.

Voor mij nooit meer een amd processor!!

er is nu een aktie van Dell van 650 euro ofzo dan heb je in mijn ogen een goed pc

er zit dan een 2.8 pentium 4 procesor er in. 512 ddr geheugen. en 120 gig hd.
de producten die er in zitten kan je gewoon los ook in de winkel kopen.

dat is toch het belangrijkste wat je nodig heb, behalve dan de onboard geluidskaart die er in zit.
want als je muziek wilt maken moet je dan zowiezo een andere er in zetten.

Maar dat lijkt mij nou niet echt een goed plan, want als je je pc uitelkaar haalt dan vervalt de garantie.

dus als je het aan mij vraagt dan zal ik gewoon een pc zelf samen stellen en die zelf in elkaar zetten.
want dan heb je wel garantie voor ieder product die je koopt.

sowhat

Origineel geplaatst door Slipperman
ik blijf het zeggen... STEL ZELF JE PC SAMEN EN LAAT MERKEN ALS HP, COMPAQ, DELL EN PB GEWOON VOOR DE ZAKENMARKT OVER ;)

ben je goedkoper mee uit. Die dells zijn ruk. Ben nu zelf paar honderd van die rotkrengen aan het replacen en installen bij een multinational. Echt ik zou ze zo het raam uit flikkere...

gewoon volkomen mee eens. stel dat ding lekker zelf samen joh, die rommel die wil je echt niet. idd leuk voor op het werk, maar op die dingen zit je niet te wachten.

Ik heb al 2 jaar een dell. Is een 1700 mhz met 512MB geheugen. Ik zou er wel een goeie geluidskaart inzetten als ik jou was. Ik had er standaard een creative soundblaster geval bij, en we weten allemaal wat voor k*t dingen dat zijn! Ik heb er zelf dus maar een Audiophile 24/96 gezet en dat werkt als een tierelier! Verder ook nog nooit problemen ondervonden met mijn dell. Als laatste tip zou ik je wel willen aanraden om er zo veel mogelijk geheugen bij te kopen dat je budget toelaat. Want mijn 512 mb begint al aan de kleine kant te worden met al die top vst instrumenten van tegenwoordig :D

Origineel geplaatst door divi

Over ACPI.. probeer altijd eerst je PC te installeren mét ACPI.
ACPI kan inderdaad problemen geven, maar op mijn audio-systeem (P4 met EgoSys Wamirack24 en Win XP)
met ACPI draait alles als een zonnetje. Let wel: ACPI werkt onder XP een stuk beter dan onder 2000.

Voor meer info over ACPI en muziek maken met XP, check ook: http://www.musicxp.net

Origineel geplaatst door Fatar
gewoon volkomen mee eens. stel dat ding lekker zelf samen joh, die rommel die wil je echt niet. idd leuk voor op het werk, maar op die dingen zit je niet te wachten.

Ik weet wel dat je gelijkt hebt hoor, ik heb alleen te weinig kennis om helemaal te gaan lopen tweaken elke keer wanneer het niet loopt. Die amd die ik nu heb is zo fucked up, elke keer moet ik weer hulp in schakelen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik.
Die dells zijn wel geteste pc's dus de kans dat een dell lekker loopt zou groter moeten zijn dan dat een bijelkaar geschraapte bak lekker loopt

Ik weet wel dat je gelijkt hebt hoor, ik heb alleen te weinig kennis om helemaal te gaan lopen tweaken elke keer wanneer het niet loopt. Die amd die ik nu heb is zo fucked up, elke keer moet ik weer hulp in schakelen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik.
Die dells zijn wel geteste pc's dus de kans dat een dell lekker loopt zou groter moeten zijn dan dat een bijelkaar geschraapte bak lekker loopt

Ja, maar een Dell blijft toch een kantoor-bak. Als je echt een dedicated audio-PC wil aanschaffen, zou ik
toch echt zelf iets samenstellen.... :erm:

Ik vind het een boel gelul van de onderste plank.
Zo'n merk pc heeft op elkaar afgestemde onderdelen, die goed met elkaar werken, grafische kaart, chipset, geheugen enz, en onboard sound kun je uitschakelen.
Koop een goede usb kaart en je bent klaar.
Oh ja en draai winxp, scheelt ook een hoop geouwehoer.

Anders zouden ze er geen merk op plakken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back