Een dell voor muziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Slipperman
ok als je dell wilt nemen neem dell maar doe alsjeblieft 1 ding niet...

... COMPAQ NEMEN!!!!

Die bestaan niet ook niet meer...:duivels:

maare, ik heb een dell 8100. Werkte zwaar rag met ACPI.
Later heb ik hem opnieuw geinstaleerd zonder ACPI, en sindsdien loopt ie als een zonnetje.

De ventilator maakt wel een hoop herrie, maar ik hoorde dat als ik dat in de garantie tijd had gemeld bij dell, had ik een nieuwe gekregen.
Natuurlijk hoor ik dat pas na de garantietermijn:stupid
maargoed, prima bakkie, m'n volgende word waarschijnlijk ook weer dell. Ziet er nog leuk uit ook...

Persoonlijk zou ik trouwens voor firewire gaan. USB (2) vraagt meer van je processor dan firewire heb ik mij laten vertellen.

ok als je dell wilt nemen neem dell maar doe alsjeblieft 1 ding niet...

... COMPAQ NEMEN!!!!

Zou je ook kunnen toelichten waarom een Compaq niet geschikt zou zijn om je muzikale lusten op bot te vieren? Argumentatie biedt meer informatie dan enkel zo'n statement, toch.

ik wil er toch nog even op terug komen.

tuurlijk , mijn advies om er zelf er een te bouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat een dell bagger is. (geld ook voor compaq)

neem nou deze voor beeld :

DimensionTM 2400
Intel® Pentium® 4 processor 2.80GHz

Microsoft® Windows® XP Home, MS Works 7.0

Gratis upgrade naar 512MB (van 256MB DDR geheugen)

Gratis upgrade naar 120GB (van 80GB)

Bespaar 36,- (incl. BTW)

Vanaf
585,-
549,-
Incl. BTW. Bespaar36,-.
Geldig t/m 19-4-2004

er vga kaart is een onboard (nix mis mee om muziek te maken.

het gaat toch om de processor die er inzit en de geheugen en geluidskaart (maar die moet je zelf apart erbij kopen)
heb wel gehoord dat er problemen zijn met via chipsets wanneer je muziek maakt. Maar om te zeggen dat Dell geen pc is om muziek te maken ben ik er niet mee eens. Of ik het adviseer is weer een ander verhaal.

ik heb een beetje uitgerekend, wanneer men zelf een pctje in elkaar zet. Men komt op het zelfde uit of misschien wel meer. (met de zelfde configuratie) En ik moet er wel bij zeggen als je een Dell systeemtje koopt er beter uitziet dan dat je er zelf eentje gaat samen stellen. want die van Dell is een geheel met passende Monitor.

Kijk als je met je pc nog andere dingen gaat doen bijv gamen of grafische dingen, dan zal ik een Dell pc gewoon afraden.

doe er 200 euro erbij dan heb je een perfecte alround pctje !

greetz

sowhat
:maffia:

Ik heb sinds kort een Dell Latitude d800 laptop. Een zogenaamde centrino. Dat hele wireless lan verhaal gebruik ik niet, het is puur een audio laptop. Het is een centrino 1600 mhz, met 512 mb ddr en een 5400 rpm schijf. Ik gebruikte voorheen een standaard pc met goed asus moederbord, 512 mb rimm geheugen, een 7200 rpm schijf en een 2,0 ghz p4. De Dell presteert echt vele malen beter.

Als soundcard heb ik trouwens een Esi Quatta Fire 610. Ik werk er nu pas 2 weken mee, maar de Dell werkt echt heel stabiel, en presteert gewoon iets van 35 procent beter dan de pc die ik voorheen voor audio gebruikte. Dell pc's heb ik nooit mee gewerkt voor audio, maar in het geval van pc's zou ik altijd zelf samenstellen. Qua laptops kan ik je in ieder geval die Latitude echt aanbevelen. En gezien de prijs mag het ook wel presteren vind ik. :okdan:

btw, Dell pc's zijn van de fabriek uit wel al heel stil in vegelijking met veel pc's vind ik. Qua prijs zijn ze ook echt wel goed.

Ik heb zelf een dimension 8300 van dell!

2048 mb intern geheugen en een 3 ghz processor!
werk veel met softsyhts en effecten dan is dit eeen aanrader!
je kan zo 200 tracks met vst instruments en effecten gebruiken zonder moeite!
Hij is tot nu toe ook een van de krachtigste pc's voor audio en midi!

Neem alsteblieft geen Dell. Die lui hebben een service van null!!!
Op zich is alles netjes geinstalleerd als je hem krijgt , maar o wee las er iets met je PC aan de hand is.
1 groot drama. Helpdesk is niet terzake kundig.
Ik heb nu een AMD Coimpay van de macro. Totaal geen probleem mee.

Origineel geplaatst door Exzit
Neem alsteblieft geen Dell. Die lui hebben een service van null!!!
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Als er een computer fabrikant is die service heeft dan is het dell wel. Als je een pc koopt krijg je een uniek nummer waarmee je kunt inloggen op de site van dell. En daar heb je een eigen soort site waar je alleen de drivers e.d. van jouw pc kan downloaden. Dus geen gezoek e.d. Ook hebben ze een prima service desk die je live online kunt benaderen. Daar kunnen de meeste fabrikanten nog een puntje aan zuigen!

Werk zelf al een jaar of 6 uitsluitend met Dell's. Heb er heel wat gebruikers ervaring met andere merken (en ook 'geen merken'). Bij mij komt er nooit meer iets anders in huis (en op de zaak). Super stabiele en snelle systemen voor een goede prijs. De componenten zijn altijd perfect op elkaar afgestemd. Beter dan dat je een 'techneut' 'm samen laat stellen iig. Als je het zelf wilt doen moet je echt wel een behoorlijke insider zijn. En dat is lang niet iedereen die zegt dat ie dat wel is.

Heb van de +/- 20 Dell's die ik de afgelopen jaren heb besteld (voornamelijk voor zakelijk gebruik, maar ook een paar prive voor muziek) maar twee keer problemen gehad. Een keer een voeding stuk na +/- 1,5 jaar. Binnen een week een nieuwe gehad. Een keer een CD-writer niet geinstalleerd. Binnen twee dagen een nieuwe. De service is mij dus uitstekend bevallen. Beter dan welk ander merk dan ook.

Ook voor muziek zijn ze uitermate geschikt, alleen raad ik je dan wel aan eentje uit een Dimension 8300 te nemen. Deze hebben altijd iets nieuwere chipsets, sneller geheugen enz. Zijn dus meer voor de professionele markt geschikt en daarom ook beter als muziek PC te gebruiken. Ze zijn uiteraard wel iets duurder, maar nog steeds een perfecte prijs / kwaliteit verhouding.

Origineel geplaatst door ka2
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Als er een computer fabrikant is die service heeft dan is het dell wel. Als je een pc koopt krijg je een uniek nummer waarmee je kunt inloggen op de site van dell. En daar heb je een eigen soort site waar je alleen de drivers e.d. van jouw pc kan downloaden. Dus geen gezoek e.d. Ook hebben ze een prima service desk die je live online kunt benaderen. Daar kunnen de meeste fabrikanten nog een puntje aan zuigen!

Ja maar je moet niet een technisch probleem hebben en een reperatie laten uitvoeren die onder garantie valt.
Krijg je dreigbrieven van een deurwaarde. Zonder ooit eerder een factuur te hebben gehad.
De administarie is daar null.
Dat is mij al 2 x overkomen en een vriend die ook iets heeft laten reparen precies hetzelfde daar was de trafo vervangen was men vergeten binnen in de PC alles aan te sluiten. 1 groot drama.
Plus ook daarna dreigbrieven van een deurwaarde.
Die helpdesk i salleen open tussen 9.00 en 17.00.
In tegenstelling tot andere merken.
Ze leveren een groot deel aan particulieren en pc prive projecten dat is dus niet handig.
En het afleveren van Dell PC gaat via UPS ook een drama want die leveren alleen ook op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00. Alternatief is dat je dan je postpakket ophaalt bij het dichtzijnde distributie centrum In mijn geval is dat Apeldoorn. Dat is 40 minuten rijden!!!
Het enige pluspunt is de site met hun tagnummer voor de drivers. Maar als je weet wat in je PC zit wat bij onze hobby je wel moet weten en je intussen waarschijnlijk andere dingen er in hebt gebouwd is dat niet nodig die drivers vind je ook gewooon op internet.
Mijn ervaringen daar zijn uitermate slecht. En ik koop nooit meer iest bij dat kut bedrijf.

Jesus man, die pc is pas een jaar oud of zo toch? Dan ga je toch geen nieuwe kopen.
Zeker niet nu je voor een groot deel op hardware bent overgeschakeld.
Jou systeem mot echt goed genoeg zijn voor Logic en softsynths.

Installeer dat ding anders eens helemaal opnieuw. En dan dus eerst alles echt helemaal wegpleuren.
Nadat je de nieuwe installatie hebt uitgevoerd, alleen de dingen installeren die je echt gebruikt.
En een muziek/internet pc is een prima combinatie. Internet Explorer heb je toch standaard al.
Soulseek is geen probleem zolang je na gebruik je pc maar even herstart (voor de zekerheid).
En die netwerkkaart/protocol/service die voor internet nodig zijn hebben echt geen invloed op je prestaties.

Hadden ze in de laatste Interface niet een Dell op de pijnbank gelegd??

Voor zover me bijstaat was daar niks mis mee..

Origineel geplaatst door Remmelt
Hadden ze in de laatste Interface niet een Dell op de pijnbank gelegd??

Voor zover me bijstaat was daar niks mis mee..

Nee qua computer niks mis mee.
En natuurlijk als jij een machine hebt zonder problemen is er niks aan de hand.
Maar oh wee als je een probleem hebt. Service null.
Dat komt niet aan de orde in interface.

Origineel geplaatst door sander
Jesus man, die pc is pas een jaar oud of zo toch? Dan ga je toch geen nieuwe kopen.
Zeker niet nu je voor een groot deel op hardware bent overgeschakeld.
Jou systeem mot echt goed genoeg zijn voor Logic en softsynths.

Installeer dat ding anders eens helemaal opnieuw. En dan dus eerst alles echt helemaal wegpleuren.
Nadat je de nieuwe installatie hebt uitgevoerd, alleen de dingen installeren die je echt gebruikt.
En een muziek/internet pc is een prima combinatie. Internet Explorer heb je toch standaard al.
Soulseek is geen probleem zolang je na gebruik je pc maar even herstart (voor de zekerheid).
En die netwerkkaart/protocol/service die voor internet nodig zijn hebben echt geen invloed op je prestaties.

Heyy ben je weer terug,,, kom effe langs dan binnenkort.

laterzzz

Kweetet niet hoor, maar de service is uitstekend!

Kreeg bij mijn Delletje gewoon 3 jaar hardwareservice, aan huis!!!! en ze komen echt, en het probleem wordt warempel verholpen.......hup nieuw vannetje en nooit 1 factuur gezien.......voor softwareproblemen is er ook gewoon een helpdesk........ik meen zelfs een gratis nummer......

Ik weet niet of dit nou toevallig garantievoorwaarden zijn op alleen mijn pc'tje maar het lijkt me dat dit ook voor iedere andere klant geldt...

Gewoon een rap ding voor weinig geld, nix mis mee naar mijn mening...

ik blijf het zeggen... STEL ZELF JE PC SAMEN EN LAAT MERKEN ALS HP, COMPAQ, DELL EN PB GEWOON VOOR DE ZAKENMARKT OVER ;)

ben je goedkoper mee uit. Die dells zijn ruk. Ben nu zelf paar honderd van die rotkrengen aan het replacen en installen bij een multinational. Echt ik zou ze zo het raam uit flikkere...
idd deze pc is ook zelf samengesteld:
pentium 4 2.8 ghz
512 mb ram
80 gb harddisk
tft scherm 17inch
dvd speler
cd brander
geforce 4 grafische kaart
aopen moederbord

Origineel geplaatst door camiel
Kweetet niet hoor, maar de service is uitstekend!

Kreeg bij mijn Delletje gewoon 3 jaar hardwareservice, aan huis!!!! en ze komen echt, en het probleem wordt warempel verholpen.......hup nieuw vannetje en nooit 1 factuur gezien.......voor softwareproblemen is er ook gewoon een helpdesk........ik meen zelfs een gratis nummer......

Ik weet niet of dit nou toevallig garantievoorwaarden zijn op alleen mijn pc'tje maar het lijkt me dat dit ook voor iedere andere klant geldt...

Gewoon een rap ding voor weinig geld, nix mis mee naar mijn mening...

Heb je erg mazzel ik koop nooit meer bij dat amerikaanse pokke bedrijf.
Na UPC komt bij mij Dell op de tweede plaats qua hufter bedrijven.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back