elektro hoe werkt dat nu precies

Origineel geplaatst door cloudman
fischerspooner

en even denken of er nog wat zinvol uit mijn mouw komt :D

het plaatje "disco route" van ik denk tangent (ofwel een andere groep, ben weer de naam kwijt)
is ook wel vette electro vind ik (en nu hopen dat ik er niet naast zit ;) )

Als we het over echte electro hebben dan valt fischerspooner naast de mand. Die gast helpt de boel alleenmaar omzeep met z'n commerciele rot herrie.

Disco route is van medeforumlid Legowelt.

Binnen de electro zijn zoveel stromingen, daar word je ook niet wijs van :) Schoolly D, maar ook Gary Numan mag tot electro gerekend worden, Cybotron stond vroeger vrolijk naast Autechre in de platenbak, voordat ze voor Autechre achtige dingen maar een ander genre naampje bedachten: IDM. Je kunt het daarmee eens of oneens zijn, feit is wel dat het electro genre vele geluiden kent.

Een paar van mijn favoriete electro nummers:

Egyptian Lover - You're So Fine
Freestyle - Automatic
Shiver - Subsonic Soundscape
IMS - Nonline
Cybotron - Clear
Kraftwerk - It's More Fun to Compute
Le Car - Aluminium Rectangles
Pametex - Slick Brown Gloves
Luke Eargoggle - AudioWarrior
Electronome - No landscape
Twilight 22 - Syberian Nights
Professor X - Professor X (Saga)
Drexciya - You Don't Know
Dopplereffekt- Infophysix
Planatet Patrol - Play at Your Own Risk
Aux 88 - My A.U.X. Mind
Model 500 - Night Drive
World Class Wreckin Crew - Surgery
Man Parrish - Six Simple Synthesizers
Hashim - Al Naafiysh
L.F.O. - L.F.O.
Ice T - Reckless
Tone Loc - The Fine Line Between Hyper and Stupid

Nou, ik kan wel door blijven gaan. Dit soort dingen dus.

Een aardige site is ook deze:
http://www.phinnweb.com

Met de beat van Numbers van Kraftwerk ben je al een heel eind...

Origineel geplaatst door Nolet
Is DE blueprint voor electro niet Afrika Bambaataa met "Planet Rock" inclusief gesampelde Krafwerk strings? En misschien "Rockit" van Herbie Hancock?

Vergeet aub Newcleus vooral niet, echt top wat die gasten begin 80 al maakte.

Origineel geplaatst door mikemix
Vergeet aub Newcleus vooral niet, echt top wat die gasten begin 80 al maakte.

Allemaal kraftwerk uiteindelijk weer..... met een afro amerikaanse saus,+ rapje

Wikkie wikkie

Bovendien is dat meer breakdance electricboogie

Ach ja whats in a name...sorry voor het hokje

De elektronicas....ook vet

Misschien is een MTS electrotechniek opleding iets voor je.

Ik snap het echt allemaal niet meer hoor. De ene vraagt hoe je house maakt en hier gaat het weer over electro.
Je kan toch gewoon aan de slag gaan. Ik maakte mijn eerste electro met de gedachte van zo klinkt electro volgens mij.
Toendertijd kende ik die muziek totaal niet. Ja ok oude hiphop kende ik wel erg goed en had ook wel eens wat van die breakdance muziek gehoord. Maar daar leken mijn nummers niet op.

Als iemand vraagt hoe de opbouw van muziek globaal is moet dat toch kunnen... tenminste lijkt mij..
Hmm ik ga een hoe maak ik aardbeienjam thread posten :)

Is DE blueprint voor electro niet Afrika Bambaataa met "Planet Rock

Toch wel de blueprint voor de negerelectro. Extreem belangrijke en invloedrijke track imo en nog steeds onge-evenaard.
En gaaf, die Bambaata en soul sonic force met van die romeinse helmen met futuristische zonnebrillen en enorme schoudervullingen en zilveren en gouden pakjes.

Maar electro staat vaak ook voor electronische minimale rauwe wave/punk die al eind jaren 70 werd gemaakt door blanken. Meer de kaukasische sound so to speak, met een flinke vinger in de pap in de latere industrial en EBM.
Bands als Gleitziet. Ceramic Hello, Chris & Cosey/Throbbing Gristle, Front 242 etc.etc.etc.

Origineel geplaatst door smackos
Toch wel de blueprint voor de negerelectro. Extreem belangrijke en invloedrijke track imo en nog steeds onge-evenaard.
En gaaf, die Bambaata en soul sonic force met van die romeinse helmen met futuristische zonnebrillen en enorme schoudervullingen en zilveren en gouden pakjes.

Maar electro staat vaak ook voor electronische minimale rauwe wave/punk die al eind jaren 70 werd gemaakt door blanken. Meer de kaukasische sound so to speak, met een flinke vinger in de pap in de latere industrial en EBM.
Bands als Gleitziet. Ceramic Hello, Chris & Cosey/Throbbing Gristle, Front 242 etc.etc.etc.

kijk daar heb ik wat aan - dat is dus wat ik bedoelde met achtergrondinformatie

en natuurlijk ook de uitleg van yoozer wat ik kan proberen

mwa, Planet Rock is wel leuk ja, maar er is zoveel beters. Maar waarschijnlijk heb ik die PR gewoon tevaak gehoord.

Planet Rock kan je niet vaak genoeg horen, en er is niks beters, al het andere zijn slappe aftreksels :D

Dit soort dingen wordt volgens mij nog wel eens gedraaid op gothic feesten, maar daar weet Sander weer alles van :D

wist je trouwens dat afrika bambaataa voor een groot gedeelte weer geinspireerd was door wat er op dat moment in engeland qua punk scene aan de gang was? je zou dus kunnen zeggen dat het min of meer een soort zwarte versie van punk is geweest (op een geheel andere manier dan)...

Origineel geplaatst door Chinetti
Kraftwerk was voor een groot gedeelte geinspireerd door mid-europese volks muziek, dus je zou kunnen zeggen dat Kraftwerk en daarmee Afrika Bambaata en de daaropvolgende hiphop / electro eigenlijk gewoon een soort europese volks muziek is. Op een geheel eigen manier dan. ;)

Ik ga dit uit proberen te leggen op stormfront.org:

"Ja jongens, Afrika Bambaataa is op geheel Arische leest geschoeid, en derhalve verplicht voor elke zichzelf respecterende volksnationalist!"

;)

Back