Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Chinetti
Kraftwerk was voor een groot gedeelte geinspireerd door mid-europese volks muziek, dus je zou kunnen zeggen dat Kraftwerk en daarmee Afrika Bambaata en de daaropvolgende hiphop / electro eigenlijk gewoon een soort europese volks muziek is. Op een geheel eigen manier dan.![]()

Origineel geplaatst door sander
Als we het over echte electro hebben dan valt fischerspooner naast de mand. Die gast helpt de boel alleenmaar omzeep met z'n commerciele rot herrie.
Disco route is van medeforumlid Legowelt.
KWIJL x 10000!!!!!
Origineel geplaatst door Nolet
Is DE blueprint voor electro niet Afrika Bambaataa met "Planet Rock" inclusief gesampelde Krafwerk strings? En misschien "Rockit" van Herbie Hancock?
Origineel geplaatst door cloudman
[groepie mode]
Legowelt zit hier op het forum???!!!!???
KWIJL x 10000!!!!!
![]()
die track vind ik écht écht schitterend!
[/groepie mode]
Origineel geplaatst door sander
pff, is dat zo bijzonder. Er zitten wel meer mensen op het forum waar jij
waarschijnlijk wel eens wat muziek van gehoord heb.
Het zijn ook maar gewoon gassies als jij en ik. Om daar nu van te moeten kwijlen.

ik moet altijd schuimbekken...Origineel geplaatst door cloudman
[groepie mode]
KWIJL x 10000!!!!!
![]()
[/groepie mode]
Origineel geplaatst door REY
ps Een Westbam maakt lekkere electro !
Of Dave Clarke heeft ook wel lekkere dingen gemaakt !
En there are manymore ! (ff door de platenbak)

lang leve hondsdolheid of zow? 
nu ik er zo over nadenk, wel een beetje stereotyp misschien.

Origineel geplaatst door cloudman
hmm, vraagje, waarom is fischerspooner... "slecht" als je het zo kan noemen?
Origineel geplaatst door REY
Hier ff een voorbeeldje van wat ik ongeveer bedoel !!
Luister en huiver ?![]()
Brrrr, dit is niet iets wat ik in mijn collectie zou willen hebben... Maar dat zegt natuurlijk alleen maar iets over mijn smaak...Origineel geplaatst door Chinetti
Huiver, iddBrrrr, dit is niet iets wat ik in mijn collectie zou willen hebben... Maar dat zegt natuurlijk alleen maar iets over mijn smaak...
[/B]
hehe

exact, punt.Origineel geplaatst door Chinetti
Boeken? Heb je nergens voor nodig. Om eerlijk te zijn, ik snap heel dit onderwerp sowieso niet...
Kijk, je zegt dat je electro wilt maken. Electro is een genre en een genre heeft stijl-kenmerken en die heb je al herkend... Je hebt al iets in je hoofd, iets wat volgens jou electro is, en hoe het precies in elkaar steekt, anders zou je de term electro niet hanteren.
Dan is de volgende logische stap toch om iets te maken wat in dezelfde sfeer zit als datgene wat jou heeft doen besluiten dat je electro wilt maken, niet? Je hoeft echt niet een nummer te ontleden en na te maken zoals hier wordt gesuggereerd. Je hoort gewoon bepaalde elementen in een nummer wat jij goed vindt en dan maak je ook 'zoiets'. Natuurlijk (hopelijk) klinkt het dan niet exact hetzelfde, en dat is waar (zeker na een bepaalde tijd) 'eigen stijl' om de hoek komt kijken. En het is nu net die eigen stijl die jou en jouw interpretatie van het 'genre' wat je nummer zo uniek zal maken. Dus: niet zeuren, gewoon 's achter je spulletjes gaan zitten en lekker aan de slag gaan in plaats van hier je tijd te verdoen met vragen naar "how to's".