De snelste LFO

Sherman Filterbank: Ergens rond de 3Khz

Moog MiniMoog, de 3e Oscillator als LFO...

Clavia Modular & Spectral Audio Protone gaan ook behoorlijk snel.

Mvg.

CoolRunning

het valt me wel op dat VA-synths (op mijn ms2000 en An200) als je de LFO snel zet dat ze er vaak een brei van maken en dat bij een echte analoge machine( zoals de ms10 en juno 60) die LFO op hoge snelheid nog erg mooi gedetaileerd klinkt.

Moet het perse een analoog zijn? zoniet, die van de nord modular (ms-404 gaat idd lekker tot 20K khz :{ )
Ik vind de Nord vooral briljant omdat je met een LFO de LFO weer kan moduleren :okdan: heel erg mooi

Ben het wel met 6-track eens dat als je gaat FM'en, dat je van de golfvorm (VCO of DCO of ...) die je gebruikt als modulatiebron een LFO maakt. Maar dat is eigenlijk niet eerlijk om te zeggen... want we hebben het hier toch over de LFO als modulatiebron en niet over de VCO of DCO of noise of externe audio of de envelope enz. enz.... dus :D

Die van de Jupiter 4 gaat net niet snel genoeg (gevoelsmatig), dat vond ik wel vervelend. Ik zat altijd met die knop helemaal voluit en dan miste ik net dat beetje extra snelheid om die klank te maken die ik wilde

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
het valt me wel op dat VA-synths (op mijn ms2000 en An200) als je de LFO snel zet dat ze er vaak een brei van maken en dat bij een echte analoge machine( zoals de ms10 en juno 60) die LFO op hoge snelheid nog erg mooi gedetaileerd klinkt.

Dat heet aliasing :). Je noemt met die twee synthjes ook gelijk de slechtste op - dat zijn een paar van de eerste VA's.

Ik weet alleen niet of ze dit in een nexgen synth zoals de ION bijv. al gefixt hebben.

Op de A-100 van doepfer zit ook een LFO waar het 'normale' werkgebied van mij zo ongeveer precies tussen twee ranges zit. Heel irritant. Misschien dat ik er toch eens een keer een weerstandje bij ga zetten..

Dat aliasing vind ik wel een mooi effect, maar dan niet bij een rommelige LFO, maar bij supersonisch hoge tonen.
Ik deed altijd geluiden extreem hoog zetten op m'n CS1X en dan nog extra pitchbender erbij, en het effect was best wel grappig. Maar wat gebeurd er bij echte VCO's als je ze zo hoog kon zetten? Johny? Jij hebt een modulair systeem, dit heb je vast weleens gechecked :)

Back