Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik ben soms een klootzak idd...Origineel geplaatst door Leo
is geen ongemak, hou nou eens op met dat cynisme, het feit dat jij en jb ervan houden, maakt toch niet dat het meteen de essentie van het forum is, laat staan dat posts met een andere inslag niet zouden kunnen/ passen?!
het is altijd net of jij bij reacties op mijn posts wat meer naar de betrekking dan de inhoud kijkt, maar ik zal me wel vergissen.

Origineel geplaatst door 6 trak
ik ben soms een klootzak idd...![]()
Origineel geplaatst door Leo
Gemmetje: jij bent ook een klootzak, ok?!
mischien denk ie dat je bloemen met LFO's kan moduleren?Origineel geplaatst door Leo
zie je bijvoorbeeld hoe die gemmetje meteen geïnteresseerd is en gaat posten als de spanning oploopt, over lfo's en hun cycles praat ie toch ook niet mee.

Discussies lopen nog al eens uit de hand, daar weten wij alles van.Origineel geplaatst door Leo
tjee, wat een technisch verhaal, was dat de bedoeling?
ik vond de lfo op de spectral audio protone altijd wel leuk en snel. nog iets sneller en alle boutjes waren er waarschijnlijk uitgetrild.

Origineel geplaatst door dione
zo snel als de MS-404...
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hoe definieer je een LFO? Doordat het op een synth LFO genoemd wordt?
Honderd punten! Hier ben ik het dus helemaal mee eens.Origineel geplaatst door Boemtsjak
Een LFO is een laagfrequent oscillator, speciaal bedoeld voor modulatiedoeleinden (vibrato, tremolo, etc.), maar je kan er, zoals je zelf al zegt, natuurlijk ook andere dingen mee doen. Het frequentiebereik ligt tussen de één cycle per zoveel seconden en zo'n 20 tot 100 Hz (onderste laag van het audiogebied).
Een LFO met een frequentiebereik tot ver in het audiogebied zou ik eerder een gewone oscillator noemen, die ook als LFO gebruikt kan worden. Het lijkt me, dat fabrikanten tegenwoordig de kreet LFO vooral gebruiken om aan te geven dat je ermee kunt moduleren en het feit dat zo'n ding laagfrequent hoort te zijn, een beetje aan het wegvallen is.
Origineel geplaatst door 6 trak
zeg meneer Roel, wat vertelde ik nou net? ...je hebt nu idd zelf ook het antwoord gegeven... knap hoor... (lezen)
maar goed we zijnh et met elkaar eensch, das fijn
was vroeg ook nog eens
Een synthia heeft toch ook snelle LFOs of niet?
FM betekent niet: Iets met een bepaalde frequentie moduleren, maar FM betekent de frequentie moduleren..

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh, als een LFO boven de 5 Hz ofzo komt is het toch gewoon een oscillator?

Origineel geplaatst door Slipperman
Ja dat is de afkorting maar de werking is de een met de ander moduleren met idd een bepaalde frequentie... dus als we het over de werking hebben ben ik het niet met je eens![]()