vraag over soundcard en sequencer

Alexandre Redwood

Back in town
Ik denk kan beter een gecombineerde vraag doen in midi & audio, heeft nl met beiden te maken..
komt ie dus...

Heb net de yamaha 01x bestelt, eindelijk maar toch een keuze kunnen maken,
omdat ik nu nog steeds half met steinberg werk, de eerste nuendo origineel, en cubase sx (niet origineel:bekdicht: )

heb ik ook maar besloten, eens cubase erbij te gaan kopen.
nu zijn er daarvan op dit moment drie versies
en wel te noemen :

STEINBERG - CUBASE SX 2.0 plusminus 700 euro
STEINBERG - CUBASE SL 2.0 plusminus 350 euro
STEINBERG - CUBASE SE plusminus 150 euro

nou valt de se voor mij zowiezo al af, zit gewoon iets te weinig op.

sx en sl blijven dan over, maar ik kan niet echt de verschillen tussen die 2 vinden, buiten de prijs om dan.
daar was ik wel eens benieuwd naar, word toch gewoon sl2.0 denk ik... maar wou het toch graag weten.
had al op steinberg.net gekeken, maar die zijn niet erg duidelijk daar, op de search kon ik ook niet veel vinden!

nu vraag 2 ;)

heb de 01x dus bestelt, binnen een paar maanden zal daar zeker de i88x bijkomen, maar nu leek het mij zowiezo verstandig toch een audiokaart in de pc te zetten, om wat samples op te nemen vanaf mijn djset bijvoorbeeld, das zonde om die op de 01x te gooien.
zal dit gewoon zonder problemen gaan werken, een 01x EN een geluidskaart in de pc? ik hoef niet kanalen van die bepaalde geluidskaart naar de channels van de 01x te routen, dat mixen doe ik wel gewoon softwarematig.
maar dit moet in principe toch geen enkel probleem zijn?
uiteraard zat ik dan ook te denken aan een wat simpel steinberg kaartje, of wat anders natuurlijk!

SX en SL plus een citaatje van de site over SL: The software, which offers most of the professional features found in Cubase SX 2.0 with the exclusion of surround mixing and advanced score editing, is easily integrated into large studio systems.

Je vraag over die 01X snap ik niet helemaal

Origineel geplaatst door Hazes
SX en SL plus een citaatje van de site over SL: The software, which offers most of the professional features found in Cubase SX 2.0 with the exclusion of surround mixing and advanced score editing, is easily integrated into large studio systems.

thanx... lezen kan soms ZO moeilijk zijn!

die vraag m.b.t. 01x lijkt misschien wat ingewikkeld! zal het nogmaals proberen

omdat de 01x i.c.m. met de i88x maar een beperkt aantal kanalen vrij heeft sluit ik hier alleen op aan wat ik hier dus puur op aan wil sluiten, neme een karma/jp8000/machinedrum/mc909 en wat er e.v.t binnenkort nog bij komt.

omdat ik HEEEEL af en toe bijv wel eens iets sample(doe ik momenteel software) uit bijv, een oude 19" vind ik het zonde om hier gelijk kanalen van mijn 01x voor op te offeren, daarom wil ik er dus nog een aparte soundcard bij inzetten, nou kan je normaal zonder problemen 2 geluidskaarten of zelfs 3 in een pc stoppen, maar nu vroeg ik mij af of dat wel verstandig is, omdat ie ook in combo met mlan is.
nu zit er op de i88x wel digitale aansluiting om bijv een ad/da aan te hangen, maar deze zijn meestal duurder dan een simpel 4 channel geluidskaartje, vandaar de vraag..

kan ik zonder problems een geluidskaart EN de 01x+i88x aansluiten...

persoonlijk denk ik dat dit gewoon zonder enig probleem gaat werken, maar ben toch ff nieuwsgierig!

lijkt me zo op het eerste gezicht geen probleem aangezien die mlan dingen gewoon via een standaard firewire poort aangesloten worden op je compu. Voor de zekerheid zou je het nog ff kunnen checken bij yamaha.

Heb je al gedacht aan een simpele patchbay ipv een extra soundcard?

ja ook aan gedacht. uiteraard, maar ik heb een HEKEL aan kabels, en met een patchbay voor mijn neus draai ik door :stupid

een patchbay kost ook 100 a 200 euro.. maar dat kost een geluidskaartje ook. daarom zit ik daar niet zo heel erg mee,
maar ik zit dus net ff te kijken naar adda converters,
aangezien ik er toch de i88x bij neem, en daar zit adat op!

wat zijn een beetje goeie adat converters. die van rme zijn zo fucking duur!

Als je een patchbay zonder kabels wil, kijk dan eens naar de Auxpander...

Die nieuwe ADA8000 convertors van Behringer worden hier nogal positief ontvangen.

ada8000 ja ik lees er toevallig net over.

(auxpender natuurlijk) die was van shure toch?

das een gigantische boekenkast ;-) maar zo'n beervinger ada8000 does the job.... prijs goedkoop genoeg, geluidsqualiteit zal altijd minder zijn, maar vast niet hoorbaar. en zoals ik zeg, het is gewoon om wat simpel geluid vanaf een andere bron op te nemen, waarvoor ik niet de vrij prijzige kanalen op de 01x wil verspillen :D stomme zuunige boer dat ik ook ben

en dan heb je meteen 24 analoge inputs op je 01x!

Succes ermee...

Back