Alexandre Redwood
Back in town
Ik denk kan beter een gecombineerde vraag doen in midi & audio, heeft nl met beiden te maken..
komt ie dus...
Heb net de yamaha 01x bestelt, eindelijk maar toch een keuze kunnen maken,
omdat ik nu nog steeds half met steinberg werk, de eerste nuendo origineel, en cubase sx (niet origineel
)
heb ik ook maar besloten, eens cubase erbij te gaan kopen.
nu zijn er daarvan op dit moment drie versies
en wel te noemen :
STEINBERG - CUBASE SX 2.0 plusminus 700 euro
STEINBERG - CUBASE SL 2.0 plusminus 350 euro
STEINBERG - CUBASE SE plusminus 150 euro
nou valt de se voor mij zowiezo al af, zit gewoon iets te weinig op.
sx en sl blijven dan over, maar ik kan niet echt de verschillen tussen die 2 vinden, buiten de prijs om dan.
daar was ik wel eens benieuwd naar, word toch gewoon sl2.0 denk ik... maar wou het toch graag weten.
had al op steinberg.net gekeken, maar die zijn niet erg duidelijk daar, op de search kon ik ook niet veel vinden!
nu vraag 2
heb de 01x dus bestelt, binnen een paar maanden zal daar zeker de i88x bijkomen, maar nu leek het mij zowiezo verstandig toch een audiokaart in de pc te zetten, om wat samples op te nemen vanaf mijn djset bijvoorbeeld, das zonde om die op de 01x te gooien.
zal dit gewoon zonder problemen gaan werken, een 01x EN een geluidskaart in de pc? ik hoef niet kanalen van die bepaalde geluidskaart naar de channels van de 01x te routen, dat mixen doe ik wel gewoon softwarematig.
maar dit moet in principe toch geen enkel probleem zijn?
uiteraard zat ik dan ook te denken aan een wat simpel steinberg kaartje, of wat anders natuurlijk!
komt ie dus...
Heb net de yamaha 01x bestelt, eindelijk maar toch een keuze kunnen maken,
omdat ik nu nog steeds half met steinberg werk, de eerste nuendo origineel, en cubase sx (niet origineel
)heb ik ook maar besloten, eens cubase erbij te gaan kopen.
nu zijn er daarvan op dit moment drie versies
en wel te noemen :
STEINBERG - CUBASE SX 2.0 plusminus 700 euro
STEINBERG - CUBASE SL 2.0 plusminus 350 euro
STEINBERG - CUBASE SE plusminus 150 euro
nou valt de se voor mij zowiezo al af, zit gewoon iets te weinig op.
sx en sl blijven dan over, maar ik kan niet echt de verschillen tussen die 2 vinden, buiten de prijs om dan.
daar was ik wel eens benieuwd naar, word toch gewoon sl2.0 denk ik... maar wou het toch graag weten.
had al op steinberg.net gekeken, maar die zijn niet erg duidelijk daar, op de search kon ik ook niet veel vinden!
nu vraag 2

heb de 01x dus bestelt, binnen een paar maanden zal daar zeker de i88x bijkomen, maar nu leek het mij zowiezo verstandig toch een audiokaart in de pc te zetten, om wat samples op te nemen vanaf mijn djset bijvoorbeeld, das zonde om die op de 01x te gooien.
zal dit gewoon zonder problemen gaan werken, een 01x EN een geluidskaart in de pc? ik hoef niet kanalen van die bepaalde geluidskaart naar de channels van de 01x te routen, dat mixen doe ik wel gewoon softwarematig.
maar dit moet in principe toch geen enkel probleem zijn?
uiteraard zat ik dan ook te denken aan een wat simpel steinberg kaartje, of wat anders natuurlijk!
stomme zuunige boer dat ik ook ben