Patterns wissen Korg ER-1

psylo

Huh. Waar zit ik nu weer?
Dag mensen…

Even een kort vraagje: Hoe kan je een complete pattern in 1 keer wissen bij de Korg ER-1. Ik bedoel dus echt een pattern en niet slechts een part. Ik wil de beats van mijn voorganger er ff uit gooien.

Mazzel!

Je kunt hem ook terug zetten naar de fabrieks instellingen.
staat in de handleiding hoe dat moet.

suc6! ;)

Had ik gedaan, maar toen stonden er nog steeds beats in (vreemd genoeg :bekdicht: )

vreemd.. heb je memory protect soms aanstaan?

Origineel geplaatst door psylo
Had ik gedaan, maar toen stonden er nog steeds beats in (vreemd genoeg :bekdicht: )

Als je een fabrieks reset doet krijg je de preset patterns terug, dus het klopt als je nog steeds beats ziet.
via de [SHIFT] toets kan je patterns wissen (weet effe niet welke combo maar dat zie je op de ER wel staan, onder een van de steps zeg maar)

Nadat je een pattern heb gewist moet je niet vergeten op write te drukken om deze lege pattern op te slaan, anders bewaart hij het niet en blijft de pattern ongewijzigd. Om een pattern te kunnen opslaan moet Write Protect uitstaan, zoals t-con meldt....

Succes!

ff uit mijn hoofd, zit op m'n werk (sjit zeg vuls te mooi weer daarvoor;{) maar je kunt volgens mij idd géén pattern in een keer wissen. Wat ik doe is een leeg pattern maken (door elk part ff te wissen), die ergens bewaren (write drukken!) en dan dat lege pattern te kopiëren (write drukken en ff nieuwe plek kiezen). Ik zorg er altijd voor dat ik één zo'n leeg patterntje ergens heb. bv A01 of B64.

suc6!

Nou, volgens mij heb je gelijk en werkt ut inderdaad het zelfde... Bedankt voor de tip en ik vrees dat er geen aparte functie voor is... anders had ik het waarschijnlijk ook wel in het boekje gevonden.

Back