met welk proggie haal ik geluiden uit mijn memory cartridge???

robbie50

ferkeert lit
In mijn, net gekochte, memory cartridge van mijn JX10 zitten mooie sounds!
Deze wil ik graag bewaren op mijn PC en vervolgens nieuwe erin zetten......
Ik heb al een paar proggies van de Flying Snowman.........maar het lukt mij niet..............
wie helpt mij of geeft een tip voor een ander proggie?

groet,

rob
:)

Origineel geplaatst door 6 trak
oplossing: iemand zoeken met een JX 8... via midi sysex-en naar softseq.

Ik begrijp je geboden oplossing totaal niet!!!!

groet,

rob

Origineel geplaatst door robbie50
Ik begrijp je geboden oplossing totaal niet!!!!

- met de kennis dat de jx-8 en jx-10 identiek zijn, zijn de geluiden dus uitwisselbaar...
- jouw'n cartridge gaat in de JX-8 van desbetreffende kennis/forum lid etc...
- de geluiden ga je (of die kennis/forum lid etc) over-copieeren intern in de 8
- vervolgens worden de geluiden gedumped naar een sysex opslagmedium (seq)... (de 8 heeft in tegenstelling tot de 10 wel een goede midi ondersteuning nl.)

snapt?

- je hebt trouwens wel weer een probleem als je in de toekomst besluit om de opgeslagen geluiden weer in je 10 terug te krijgen... dan moet je dus weer langs die kennis/forum lid etc die die jx-8 bezit... helaasch...

welke cartridge heb je?

Laatst gewijzigd:
Ik heb een M 64C cartridge!
En dacht dat het mogelijk was deze geluiden, staan nog in de cartridge (tweedehands gekocht) ergens in op te slaan.......op mijn PC!!!!
Vandaar.....
En bedankt voor je reactie,

groet,

rob

Ik weet niet precies hoe het werkt qua commando's, maar als-ie midi ondersteunt moet je in een sequencer (Cakewalk, Cubase, enz.) een sys-ex-dump kunnen laten doen. Dan wordt gewoon al je synthinfo naar je pc 'gedumpt' en kun je er een sys-ex bestand van maken (wat me eraan herinnert dat ik dat ook nog steeds moet doen). Die bestanden moet je ook weer kunnen uploaden. Er is vast ook wel iemand die dit concreet kan laten werken?

Bericht door een moderator:
verplaatst naar software - overige vragen

midiport.ini file????

midiport.ini file????

Hallo,

In deze file moet ik mijn midipoorten instellen, volgens software van Flying Snowman........
echter WAAR staat die, deze file?
Als ik binnen proggie aangeef SAVE dan reageerd mijn JX10 met MIDI BULK LOAD.....
Wie helpt mij verder?

groet,

rob

cubase...........

cubase...........

Hoi,

Dank voor je berichtje.........
Ik ben in het bezit van cubase...........maar hoe ik zo'n DUMP moet maken...............?????????
Geen idee, programma van Flying Snowman werkt in ieder geval niet.........
Misschien is er iemand die verder kan helpen...................

groet,

rob

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik weet niet precies hoe het werkt qua commando's, maar als-ie midi ondersteunt moet je in een sequencer (Cakewalk, Cubase, enz.) een sys-ex-dump kunnen laten doen. Dan wordt gewoon al je synthinfo naar je pc 'gedumpt' en kun je er een sys-ex bestand van maken (wat me eraan herinnert dat ik dat ook nog steeds moet doen). Die bestanden moet je ook weer kunnen uploaden. Er is vast ook wel iemand die dit concreet kan laten werken?

Uhm, ik geloof dat je in je synth ergens midi-dump aan moet zetten. Zet vervolgens je sequencer op record, en dan zou alle midi-info gedumpt moeten worden. Wat je dan hebt in je sequencer opslaan als sys-ex bestand.

gevonden!!!!!!!

gevonden!!!!!!!

Hallo,

Als eerste bedankt voor jullie reacties!
Het is mij gelukt met een perfect proggie te vinden op;
http://www.midipage.nl/files/dumpster.zip

Nu dus op zoek naar nieuwe banken voor mijn JX10 in syx formaat......
wie weet waar, of moet ik hiervoor een nieuwe topic openen?

groet,

rob

deze is nog makkelijker!!!!

deze is nog makkelijker!!!!

http://www.synthzone.com/midi/roland/jx10/

hierop zijn twee versies van het dump proggie te vinden, persoonlijk vind ik DEZE de BESTE!!!!!!
En geeft ook aan wat je op je JX moet doen.......

groet,

rob

Hallo,

De cartridge zijn beide voor JX10......echter geheugen capaciteit van 64C is veel groter.....
16C kan 400 tonen opslaan.....C64 1400!!!!!

groet,

rob

Origineel geplaatst door 6 trak
kijk aan...

trouwens, is de M-16C alleen voor de JX-8 en de M-64C voor de JX-10 bedoeld? (ivm de extra sequencer data o.a.)
of zit hem daar het verschil niet in?

Back