sBay | tBay

Inspiran

Administrator
Oi oi oi,

Nu een project van me http://www.mijndagboek.be vrij goed loopt, ben ik aan het denken om eens iets nieuws te doen.

De vraag is of het al bestaat | en indien niet of het interessant zou zijn:

Een soort ebay of marktplaats alike maar dan voor samples/loops/grooves/patches . eventueel via veiling of gewoon vaste prijs met traden ofzo

Enfin, het is maar een vaag idee.

Suggesties zijn welkom.

betalen? voor patches? en losse sampletjes?

umm....persoonlijk...nee

Als ik toch bereid ben geld neer te leggen dan koop ik wel n vette ueberschall sample cd, dan heb je ook gelijk vette kwaliteit in huis

mja, misschien, was maar een idee :p

Misschien dat het wel werkt volgens een soort van 1 op 1 ruilsysteem.
Dus no cash involved.

Een soort p2p voor samples dus? Of wel in website vorm.. (Website vorm is imho lastiger, dan moet je namelijk alles uploaden naar de server, waar een massale bibliotheek ontstaat --> veel serverspace --> duur) Daar tegenover staat natuurlijk dat je bij p2p veel sneller krijgt dat mensen illegale zooi gaan sharen, wat je natuurlijk ook niet wilt...

Het initiatief is leuk, zolang het gratis is (bijvoorbeeld met ratio, zoals gemmetje als zei), maar ben benieuwd of er een manier te vinden is die goed werkt, zonder dat je last krijgt van illegale zooi, zoals complete nummers die ineens 'sample' zijn.

Een ruilsysteem is idd misschien beter. Hoe dan ook, samples en dergelijke zouden beperkt worden qua grootte. Als je een restrictie legt op 1,5 Mb, dan kan men al zekers geen voltallige liedjes aanbieden.

Server ruimte ed is nu ni echt een probleem, kostelijk is het ook ni.

Het feit is hoe je een vergoeding vraagt aan de gebruikers. Ofwel via een banner, maar ik haat zulke dingen. Het voordeel van vergoeding based (dus niet traden) is dat je ooit een transactiekost kan nemen, beetje het business model van ebay.

Misschien een combinatie van 'abbonementsgeld' en een ratio oid? Betalen per sample zal niet echt werken denk ik... stel je voor dat je eerst 20 samples moet downloaden voor je de goede hebt en ze allemaal moet betalen... Brr..

Back