[Clavia] De Nord Modular tread

hey!!
ik ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van een modular(keys) heb 'm aangesloten op mijn cubase 5.1 en weet dat ik de midi poort moet deactiveren maar kan nog steeds niets opnemen dan in cubase. dus de vraag is eigenlijk: hoe krijg ik er geluid uit??
bij set up instruments lukt het ook niet. moet er nog een midi aansluiting naar de compie??
doet ie namelijk ook nog niets??
help!
moet ik data dumpen in cubase ofzo?
staat ook niets over in de handleiding...

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
...er zitten een paar 'goeie' fouten op de HD, en hij wordt steeds slechter daardoor..
Ik laat deze pc ook gewoon sterven (lees: ik ga er geen moeite voor doen om 'm op te knappen!) en probeer 't gewoon zo LANG mogelijk uit te houden met dit beesje. Mocht ie overlijden dan kijk ik wel voor een betere.
PC's blijven zonde van 't geld ;)
Heb je al een "scandisk" en "defrag" uitgevoerd?
Dit zou veel van je problemen kunnen oplossen en je PC terug sneller maken. Let wel dat je hiervoor al je applicaties afsluit, je screensaver, viruskiller enzo disabled en desnoods zelfs je netwerkkabel uittrekt. Anders zal de scan of defrag telkens opnieuw opstarten.

Als dit alles je problemen niet oplost zou ik je harde schijf terug formateren en je OS opnieuw installeren.

In ieder geval, doe deze PC niet weg als je van plan bent een Modular (micro of full) van de 1ste generatie te kopen.
De editor software draait hier perfect op en het is helemaal nog niet zeker dat Clavia deze zal porten naar nieuwere versies van Windows.

Origineel geplaatst door r.5
Heb je al een "scandisk" en "defrag" uitgevoerd?

Jep, helpt niet veel..

Als dit alles je problemen niet oplost zou ik je harde schijf terug formateren en je OS opnieuw installeren.

Vreemd bijverschijnsel van alle 'errors' op mijn pc: formateren, e.d. gaat ook niet zo goed.. Errug raar, ik weet het! Vandaar dat ik er dus weinig zin in heb om er veel tijd in te steken om 'm goed te krijgen!

..doe deze PC niet weg als je van plan bent een Modular (micro of full) van de 1ste generatie te kopen.
De editor software draait hier perfect op en het is helemaal nog niet zeker dat Clavia deze zal porten naar nieuwere versies van Windows.

Dat maak ik zelf wel uit! ;) Nee, ik heb hier nog altijd de 'oudere' versies van Windows op CDrom, dus MOCHT het niet werken op de nieuwe pc..
Trouwens ik HEB niet eens een NordModular!!
[NOG niet..;)]

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Vreemd bijverschijnsel van alle 'errors' op mijn pc: formateren, e.d. gaat ook niet zo goed..
Start op met je bootdisk waarna fdisk en format perfekt zouden moeten werken.
Anders zou ik gewoon de harde schijf vervangen.

Trouwens ik HEB niet eens een NordModular!!
[NOG niet..;)] [/B]
Als je het van plan zou zijn kan je misschien best nog effe wachten to als de G2 uitkomt.
Dan zou de prijs wel eens kunnen vallen als een baksteen. Maar dat beslis je zelf maar 8o)

Origineel geplaatst door dj sinn
hey!!
ik ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van een modular(keys) heb 'm aangesloten op mijn cubase 5.1 en weet dat ik de midi poort moet deactiveren maar kan nog steeds niets opnemen dan in cubase. dus de vraag is eigenlijk: hoe krijg ik er geluid uit??
bij set up instruments lukt het ook niet. moet er nog een midi aansluiting naar de compie??
doet ie namelijk ook nog niets??
help!
moet ik data dumpen in cubase ofzo?
staat ook niets over in de handleiding...

Kijk wel even of je 'm in de goeie midi poort hebt zitten, je hebt er namelijk 4 :). Bij mij wil de combinatie Cubase/Editor ook niet zo soepel lopen, dus doe ik al m'n editing direct via de XP-30 die ik er dan direct aanhaak met een korter kabeltje.

stom stom stom!
2 midi-kabels met dezelfde lengte !!!(gewoon toch midi in en out aangesloten, de 2 andere pc aansluiting ook )en het probleem is opgelost, gevoelig dingetje hoor die modular, alleen staan de patchnames niet in cubase ( kun je midi dumpen in cubase? of iets doen met scripts ofzo??
greetzz!

Back