AW4416 -vs- VS-2480 ??

Sonic

Ingeburgerd
Hoi,

ik wil een digitale mixer/recorder aanschaffen.
Nu ben ik aant twijfelen tussen een Aw4416 en een VS2480.
Ik dacht dat beide toestellen aan elkaar gewaagd zijn, niet ?

[ of zijn er die zeggen, voor dat geld koop een deftige pc based recording setup....want de meeste die zo een toestel weg doen, is om dat ze overstappen op pc recording...]

Graag wat tips/ ervaringen om zo de juiste keuze te maken.

Greeetz

Dan kun je beter de Yamaha vergelijken met de 1680 (16 sporen) of 1880 vergelijken.

De 2480 is een apparaat uit de hogere prijsklasse. Wordt vermoedelijk mijn volgende recorder.
Lijkt me makkelijk editten, i.v.m. het kunnen aansluiten van een muis en VGA monitor.

Wil je minder kopzorgen, dan zou ik gaan voor een hardware recorder. Het werkt gewoon altijd en is zeer stabiel.

De 1880 is dus 18 sporen. Heeft in tegenstelling tot de 1680 24 bit processing, maar dat gebruik ik eigenlijk niet want dat kost je data opslag en spoortjes. Ik hoor het verschil niet tussen 16 bit en 24 bit.
Ook vreemd dat je uiteindelijk geen direkte cd kunt branden wanneer je voor 24 bit hebt gekozen (bij het aanmaken van een nieuwe song kun je dus zelf kiezen). Je kunt dus niet converteren naar 16 bit. tenminste ben er nog niet achter of het wel kan. Vond het wel vreemd dat het niet lukte.

De 1880 is een prima keus. Mooie masteringtools. De EQ is wat minder, maar beter dan EQ van Cubase

wat zijn goede richtprijzen voor 2dehands :

=> aw4416
=> vs2480
=> vs1880

greetz Jochen

:doei:

De goedkoopste 1880 die ik ben tegengekomen was 1100 Euro
De goedkoopste 2480 die ik ben tegengekomen was 1750 Euro

Paar jaar geleden nog 3800 gulden betaald voor de 1880. Dan is 1100 geen geld

Op deze zou ik niet reageren als ik jou was
http://muziek.2dehands.nl/showad.html?nr=5356679

Persoon zit in Engeland en gebruikt een aantal verschillende namen.
Helemaal zeker of het een oplichter is weet ik niet, maar ik vertrouw het zaakje niet.
Het is trouwens "te goedkoop". Ze meldde dat er een 80 gigabyte schijf in zat. Ja, ja, zal wel een baksteen zijn.

haha,

dat is nu toevallig. Ik heb een tijdje gemailed met dienen persoon.
(was zelfs toevallig echt in Engeland dit weekend voort werk) maar die persoon
wil enkel via zo een internet betalingssysteem de transactie uitvoeren. Je mag er dus zeker
van zijn dat je geen toestel gaat krijgen ....... na betaling (alé das mijn gedacht).

1300 is idd veel te laag voor zo een masjien :{

tja dan weet ik het nu helemaal zeker. Ik heb inmiddels 2e hands.nl al een mailtje gestuurd, dat het hier een oplichter betreft.

Als ik jou was zou'k gewoon voor de AKAI dps24 gaan!

Moest je deze nog niet kennen wordt het hoog tijd eens wat zoekwerk te verrichten;)

Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze maar de yamaha viel al snel uit de boot omdat ik toch liever 24 sporen had en roland met zen R-bus zag ik ook niet zitten.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze, maar alles hangt wel af van wat je precies zoekt......

my 2c Nik

Mij krijg je met geen mogelijheid achter een HD recorder.

Maar ik zou als ik jouw was gewoon eens een keer in de winkel of bij vrienden/kennissen kijken wat er allemaal mogelijk is met zo'n ding.

Want het hangt er echt vanaf wat je werkwijze is en wat voor eisen (en vooral budget) je hebt.

Origineel geplaatst door fuse
Mij krijg je met geen mogelijheid achter een HD recorder.

Ik ben het helemaal eens met de rest van je post maar dit vind ik toch raar als ik je gearlist bekijk.
Zo'n roland VS2480 DPS24 Yamaha44.. en ook de niewe korg's zijn ook gewoon PC's in een jasje(en in het geval van de akai een heel degelijk jasje dat vergelijkbaar is met jouw mixer)maar met 1 enkel verscil: Je weet dat hetgeen je koopt niet spectakulair zal uitbrijden (buiten wat soft. updates die in het geval van de akai geregeld uitkomen en niet om bug's te fixen maar om funkties toe te voegen) maar dit bied ook het voordeel dat het stabiel is wat je er ook mee aanvangt...

momenteel werkt men DPS24 samen met een PC waarom cubase draait. (alles gaat mooi via adat en wav. scharing over en weer) Ik heb dus alle voordelen van bijde werelden en belast men PC niet met audiopname en een hele hoop andere verwerkingen. En als ik een bevriend groepje een plezier wil doen leg ik de DPS gewoon in de koffer en wordt er een demo gemaakt zonder dat ze zelfs het repetitiehok uit moeten 8)

maar zoals je al zij ieder zijn werkwijze :biertje:

nIQ

Denk dat menigeen hier wel weet dat ik een gigantische PC slet ben.
Een haat/haat verhouding zeg maar. :D

En een HD recorder kan niet quantizen. Dan houdt het voor mij al heel snel op.
Anderen vinden dat dan weer juist prettig.

@ sonic: Als ik jou was zou ik zeker eens kijken naar de nieuwe recorder van Tascam, de 2488.
24 sporen workstation voor 1350 euri (nieuw) is niet veel...

Verder ben ook ik zeer te spreken over akai recorders (heb een DPS16).

@ sonic: Als ik jou was zou ik zeker eens kijken naar de nieuwe recorder van Tascam, de 2488.
24 sporen workstation voor 1350 euri (nieuw) is niet veel...

Verder ben ook ik zeer te spreken over akai recorders (heb een DPS16).

Ach ja, een VS2480 heeft ook z'n voordelen...

* VGA Monitor output (en dat is een geschenk uit de hemel).
* Nieuwe VS8F3 FX kaart met een hoop sjieke plugins.
* DVD brander bij de laatste versie (VS2480DVD).
* Reuze stabiel, hij heeft sinds ik em heb nog maar 2 'crashes'
gehad, en ik kon nog steeds saven!
* Behoorlijk complete channels, zowel op de tracks als op de
inputs. Zeer behoorlijk EQ, en vrij transparante compressors.
* 56 Bit interne processing.
* Klinkt goed.

Ik heb er een sinds ie uitkwam, en er nog geen seconde spijt van
gehad. Toch heeft ie ook z'n nadelen:

* Track editing met de muis is niet altijd even intuitief. Aan de
andere kant, als je leert editen op de desk zelf, dan kan het wel
razendsnel.
* Als je tracks knipt, dan moet je phrase langer dan 0.5 seconden
zijn, anders speelt ie em niet af.
* Geen long-throw faders.
* Geen scrolling-wave display op de LCD en de VGA gedurende playback.
Ververst het wave-display als ie stopt. Dit is naar mijn mening het
grootste minpunt van de machine.

Als je een investering van deze grootte maakt, probeer dan eens
een dag (of meer) uit te trekken om je keuzes goed te testen.
Wij kunnen hier allemaal wel schrijven hoe goed of hoe slecht we iets
vinden, maar uiteindelijk werk jij toch op je eigen manier, en alleen
hands-on ervaring zal uitwijzen welke oplossing het meest geschikt is,
en waarmee jij het meest op je gemak bent.

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Waarom koop je dan niet de vs 2400 zoveel scheelt dat toch niet met de 2480 cd/dvd kwa spec.
wel prijs!:eureka:

miss. omdat je door nog beperkter bent wat aansluitingen met de buitenwereld betreft.
Roland houd halstarrig vast aan R-bus wat ervoor zorgd dat je heel wat geld nodig hebt als je bv. verschillende track's met je PC of een ander medium wil uitwisselen. Of je kan een hoop CDtjes gaan branden ofc.

Ok en balangrijk punt voor mij is dat de AKAI tot op sample level kan editen. Okey wij hebben geen vga aansluiting maar een progje (ak.sys) om een groter beeld te krijgen van wat er zich in de recorder afspeeld (en toegegeven roland heeft meer en mooiëre schermpjes) maar als ik een klick of pop weg wil verwijderen, kan ik dit wel doen zonder alles wat er rond hangt mee te moetten verwijderen. En de usb aansluiting waarmee ak.sys aagstuurd wordt kan ook gebruikt worden voor het uitwisselen van .wav files.

Ach ga indd. gewoon eens met de reeds vernoemde toestellen spelen en denk eens goed na over wat je ZEKER nodig hebt op zo'n toestel

M-audio heeft toevallig ook R-bus kaarten.
Maar ik weet dus niet hoe dit in de praktijk werkt.

Je kan ook een Dif-at van rbus naar adat gebruiken maar die zijn stervensduur en gaan maar een kant op.

Maar toch nog even voorborduren op het PC verhaal.
Als je een PC plus geluidskaart en de nodig sofware allemaal bij elkaar optelt kom je met gemak boven die 3000 euro uit.

Je kan ook een Dif-at van rbus naar adat gebruiken maar die zijn stervensduur en gaan maar een kant op.

Maar toch nog even voorborduren op het PC verhaal.
Als je een PC plus geluidskaart en de nodig sofware allemaal bij elkaar optelt kom je met gemak boven die 3000 euro uit.

Yep, en met die R-bus PC kaarten waren (weet niet of alles is opgelost) er ook problemen dat er ruis begon op te treden na 10 minuten opnemen. Meer info hierover vind je zeker op VSplanet.com het userforum voor de roland vs-2480

Je kan dan gewoon je R-Bus PCI-kaart aansluiten op
de Roland R-Bus poort, voor 8 kanalen bi-directioneel.

De DIF/AT is trouwens ook bi-directioneel hoor! Bij mij
is ie aangesloten op m'n CreamWare Pulsar, en dat is hoe
ik data tussen Cubase & de VS2480 uitwissel. Op die
manier kan ik trouwens ook de Pulsar als een FX-unit
gebruiken :)

Mvg.

CoolRunning

Back