Is dit mogelijk?

Freakydile

I used to be a snaredrum
Ik heb een Atari ST. Midi out. Goed.

Ik doe dit: Ik maak een kastje waar ik
een dinplug heb om de midi-out van de
Atari op aan te sluiten.

Dan zet ik aan de voorkat van dat kastje
laat ons zeggen 8 din-pluggen. Ik soldeer
de "leindinkjes" van waar het midi signaal
binnenkomt 8 maal naar elke "uitgaande"
poort.

Als ik dan op mijn atari over verschillende
midikanalen speel, dan kan ik elke synth
aan de voorkant koppelen? Zo dat ik - zeg maar -
een midi-stekkerdoos heb?

Of ben ik nou een eend?

Groetjes,

Axel

op deze manier zwak je het signaal teveel af. Bij splitsing in 8-voud moet je bijversterken.

Deze doosjes zijn overigens gewoon standaard verkrijgbaar. "Thru-box" heten die dingen doorgaans.

technisch gezien is het mogelijk, maar waarschijnlijk wordt je signaal dan te zwak. ik denk dat je beter in de winkel een midi thru doosje kan kopen. daar kan je dan een voeding aan hangen opm het signaal te versterken.

kwak....

ik kan me niet voorstellen dat dit gaat werken. al was het alleen maar omdat je op deze manier het signaal splitst in 8 delen, wat imo nogal ten koste van het signaal zal gaan.

(ik denk dat er niet voor jan l*l een voeding in vele thru-bakjes zit)

Origineel geplaatst door gemmetje
kwak....

ik kan me niet voorstellen dat dit gaat werken. al was het alleen maar omdat je op deze manier het signaal splitst in 8 delen, wat imo nogal ten koste van het signaal zal gaan.

(ik denk dat er niet voor jan l*l een voeding in vele thru-bakjes zit)

ik gebruik thuis een 1 naar 4 thru bakje, maar dat gaat nog prima zonder extra voeding. maar dat ligt ook aan de hardware die erop aangesloten zit lijkt me.

Die kun je ook kant en klaar kopen.
Met voeding.

Zoek op Philip Rees.

Euhm.. ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar euh..
als je het 8 x opsplitst, dan wordt het signaal waarschijnlijk te zwak..
hahahaha.. *grin* just fucking around ;)
:eureka:

Zou kunnen

Zou kunnen

Het midi-signaal is een zogenaamd 'current-loop' circuit, wat betekent dat er een STROOM loopt door een soort lus van (Ik heb 't jaaaren geleden 's gemeten en was volgens mij 20-30 mA)

Door die STROOM gaat de LED in de opto-coupler van de MIDI-ingang aan...... en dan volgt de rest vanzelf.

Je hebt best kans dat je door 'serie-schakeling' het nog lukt, allleen de vraag of de ST OUT-poort voldoende 'power' heeft om door alle MIDI-ins (met hun inwendige weerstand) de stroom nog kan leveren.

Let dus op met het solderen : Je moet ze niet parallel zetten maar in SERIE.

Belangrijk is dat alle apparaten aangesloten zijn (en blijven) of je moet bij niet gebruikte poorten een 'kortsluiting' plaatsen.

....... Misschien is een THRU box toch het eenvoudigst, maar dat was jouw vraag niet ;-))

Back