fatar en de vraag: synth troep kopen in nederland?

Fatar

Drum Pad?
het is weer eens zover. ik heb laatst mijn woofer deruit gelegd van mijn alesis monitor en ik wou graag eentje bestellen.. ik heb 5 verschillende zaken gemaild en gebeld en jah hoor.. kosten tussen de 110 en de 120euro in nederland en jawel 51euro bij thomman in duitsland..
nou weet ik dat dit heel snel op een afgezaagde thread uit kan lopen, maar ik vraag me echt af hoe dit komt.. ik weet dat we 19% btw hebben in nederland, maar dat kan het toch niet alleen zijn. ik bestel namelijk tegenwoordig bijna alles in duitsland om deze reden, wat best spijtig is. ook op mijn monitoren zelf scheelde dit gewoon dik 100euro met de goedkoopste variant in nederland... en als dit nou het enige was, maar ook wasmachines, keukentroep en noem maar op is daar veel goedkoper.. mijn vader van me vriendin koopt alleen nog maar in duitsland en we hebben trouwens ook mazzel dat dicht bij de duitse grens wonen, wat dat betrefd..

goed wie weet hiet wat spannends over te vertellen..

Totale bevolkingsgrootte NL: 16,150,511
Totale bevolkingsgrootte DE: 82,544,000

Dat zou het al voor een deel moeten verklaren. De markt is veel groter, dus is het denk ik makkelijker om grote partijen in te kopen zonder je erover druk te maken of je het wel kan kwijtraken.

dat geloof ik ook wel, maar geloof dat het belasting techisch ook wat beter geregeld is daar. ben benieuwd hoe het daar in elkaar steekt ten opzichte van nederland..

Back