[Empirical Labs] Distressor

Cisco

advancedtechnoresearch
hoi!

Heb laatst bij iemand met een Distressor mogen spelen?! En.. Tjeeezuss! Wat was ik onder de indruk!:P
Is er iemand hier die mij wat meer kan vertellen over deze compressor?
Wordt door vele grote producers genoemd als de beste compressor/limiter ooit gemaakt?!

peace...

Laatst gewijzigd:
1435,- en 1675,- + British mode! exclusief Btw?!
Idd vrij prijzig!
Maar hij klinkt beter als een Focusrite red serie!

eh die distressor kan volgens mij die 1176 redelijk goed nadoen of is zelfs n.a.v. 1176 op 1 of andere manier gemoddeld.. heb ik me laten vertellen

die hond van een speedy j heeft er 2 .. ben jaloers

staan al jaren op me verlanglijstje

jammer....volgens de reviews is de distortion subtiel....:D

die hond van een speedy j heeft er 2 .. ben jaloers

staan al jaren op me verlanglijstje [/B][/QUOTE]

Yep, inclusief "Britisch mode"! :P

Origineel geplaatst door MadR
pffff patser .. :slotje:

Als een kind in de snoepwinkel?! Ik ben te verwend!;) :D

Voor mij is het "De" compressor/limiter om in je setup te hebben?! En voor het resultaat dat een distressor geeft? Heb ik er best het geld voor over?! ;)

Origineel geplaatst door Cisco
Voor mij is het "De" compressor/limiter om in je setup te hebben?! En voor het resultaat dat een distressor geeft? Heb ik er best het geld voor over?! ;)

nuken die hap .. ;)

vind de fatso interessanter ;)

Empirical labs behoort ook wat mij betreft in het rijtje van top apparatuur.

Ik heb de eigenaar een keer op de AES gesproken.
En man met passie voor zn vak.

Hij heeft een echte boksers neus dus vandaar die punch8)

Die Fatso en Distressor zijn beide inderdaad erg interessant. Ik heb ze allebei alleen nog nooit gehoord. Over allebei de machines hoor je wel eigenlijk unaniem positieve berichten.
Ik vind alleen de Fatso wel ERG duur. Die Distressors vliegen in de US al voor 1300 dollar over de toonbank. Tweede hands nog goedkoper....al staan er maar weinig op E-Bay..

Ik las wel laatst een post op Rec.audio.pro waarin een vent precies uitlegde waar hij de Distressor voor gebruikte en waar de Fatso. Hij zei dat de Distressor echt is voor opnames, mixen en subtiele distortion. Drums, gitaar, synths whatever.

Daarna gingen tijdens het mixen sommige zaken nog door de Fatso om van het digitale karakter af te komen (ze namen op in Protools). Probleem alleen van de Fatso is dat ie niet of nauwelijks compressed. Als je drums, zang en gitaat opneemt is dat vrij onhandig.

Voor synths en drumcomputers en samples zou ik ook eerder een fatso willen...als ik het geld had....

Ik stem voor een Mono-versie van de FATSO! Dat zou een hoop schelen![/

Origineel geplaatst door Cisco
Toch ga ik er 1 aanschaffen! :P

Ik zag ze in Frankrijk voor E 1500 staan met beide mod. Ik zal wel kijken of ik de site kan vinden.

Origineel geplaatst door Nolet
Die Fatso en Distressor zijn beide inderdaad erg interessant. Ik heb ze allebei alleen nog nooit gehoord. Over allebei de machines hoor je wel eigenlijk unaniem positieve berichten.
Ik vind alleen de Fatso wel ERG duur. Die Distressors vliegen in de US al voor 1300 dollar over de toonbank. Tweede hands nog goedkoper....al staan er maar weinig op E-Bay..

Ik las wel laatst een post op Rec.audio.pro waarin een vent precies uitlegde waar hij de Distressor voor gebruikte en waar de Fatso. Hij zei dat de Distressor echt is voor opnames, mixen en subtiele distortion. Drums, gitaar, synths whatever.

Daarna gingen tijdens het mixen sommige zaken nog door de Fatso om van het digitale karakter af te komen (ze namen op in Protools). Probleem alleen van de Fatso is dat ie niet of nauwelijks compressed. Als je drums, zang en gitaat opneemt is dat vrij onhandig.

Voor synths en drumcomputers en samples zou ik ook eerder een fatso willen...als ik het geld had....

Ik stem voor een Mono-versie van de FATSO! Dat zou een hoop schelen![/

ze zouden eigenlijk een klein handig kastje moeten maken met 1 "drive" knop ofzo dat je voor en/of achter je soundcard kan zetten, en dat tape effecten a la fatso emuleert.......ik zou em kopen als het niet te duur is ;)

Op zich erg interessant om digitaal en analoog te gebruiken in de gebieden waar ze beide het sterkst zijn.

En net zoiets als die RNC compressor die hier best veel op lijkt.

Je hebt geen dure analoge regelcircuits nodig die de dynamiek registereren en sturen.
Dat kan een DSP veel makkelijker.

Je kunt ook in de buurt komen voor een fractie van de prijs trouwens.

Een unieke VST die even en oneven harmonischen kan
http://www.uk-music.de/nonlin2en.html voor een schamele 29$

Er is ook een gratis versie die alleen de oneven harmonischen kan opkrikken.
Werkt verfrissend goed op drums. Ik kan deze iedereen zeer aanraden.

Als je zoals ik nooit meer dan 2 sporen tegelijk naar je computer stuurt is het wel handig om zo'n fatso net voor de ingang van je audio interface te hangen. Ineens klinkt alles wat je in logic opneemt alsof 't op 'n Studer 2-inch staat...!

... Nou ja, het zou leuk zijn. :)

Back