Ik heb onlangs van Dob een tape echo gekocht (kopen is misschien niet het exakte woord, "geruild tegen een vlaamsche appeltaart" waarvoor ik Dob eeuwig dankbaar zal zijn
) en vroeg me af hoe die dingen precies gebruikt werden in de 70/80er jaren. Hiemeer bedoel ik vooral, laat je dat ding gewoon in het midden gepand (omdat de meeste mono zijn) of werden er ook truuks toegepast om op één of andere manier stereo effektjes te bekomen (door 2 maal op te nemen of zo).
Als ik de tape knop indruk begint hij ook nogal hard te ruisen, is dat een teken dat ik de koppen moet reinigen of dat de tape nogal versleten is? (zo'n feedback knop is wel plesant
)
) en vroeg me af hoe die dingen precies gebruikt werden in de 70/80er jaren. Hiemeer bedoel ik vooral, laat je dat ding gewoon in het midden gepand (omdat de meeste mono zijn) of werden er ook truuks toegepast om op één of andere manier stereo effektjes te bekomen (door 2 maal op te nemen of zo). Als ik de tape knop indruk begint hij ook nogal hard te ruisen, is dat een teken dat ik de koppen moet reinigen of dat de tape nogal versleten is? (zo'n feedback knop is wel plesant
)