De grote 80's thread

Analoge Kuifje...:D
20230329_214229.jpg

Dat is eighties die toch wel heel erg nineties begint te ruiken.

Die discman is volgens mij van 95. De eerste tutb is van 89.

Klopt, maar ik had geen zin om een grote 90's draad aan te maken. Eat my shorts! (Bart Simpson, 1987)

Het heeft ook een groot deel te maken met tijdsbeeld.

Als je pics van jezelf ziet in de 70's denk je: Oh my God, wat
zag ik er beroerd uit, of die of die...

Idem dito voor de eighties... Als je er later op terugkijkt...

Zelfs vandaag de dag denken we dat we er gewoontjes / cool /
funky bijlopen. Net zoals we van olifantenpijpen, gekke kapsels,
raar behang denken: Auw, hoe kan dat ooit mooi zijn geweest,
zo zullen we op een dag terugkijken op de "gewone" dag van
vandaag, de muziek van vandaag, de kleding van vandaag en de
leefwereld van vandaag. Op een dag zal deze moderne wereld
die bulkt van de GSM's, PC's, Hippe auto's en gladde songs even
hard ge-bweuhhhkd worden als de 70's en 80's nu...

Tijdsbeeld heet dat. En aangezien tijd een illusie is (gecreërd om
orde te scheppen in de chaos) is ook tijdsbeeld een illusie.

Axel
Bij teruglezen, en in combinatie met de "nu"-thread, bedenk ik me, dat toen ik dit schreef in deze thread, we de opmars van de "smartphone" met ingebouwde camera meemaakten,
forums heet waren, de opwarming van de aarde nog niet zo een issue was als nu, er een prentje in de studentenflat van mijn toenmalige vriendin hing, met de toenmalige Bush JR
met daarnaast een aap met dezelfde gezichtsuitdrukkingen... Broeken met zijzakken waren hot, de auto's hadden geen chroom, je rookte nog lekker in het restaurant...

En nu is dus dat moment waarop "die tijd" even hard, ge-bweauhhhkd wordt, aangekomen... 2024 is daar, we denken dat we roomser dan de Paus zijn, er zijn er die woker dan een
broodje aap zijn, de cold war is weer terug, we staan misschien wel aan de oorsprong van een.... (ik zal maar zwijgen....) PC's whahaha... Laptops... Camera's... geen instagram,
tiktok... etc... nog veel sms...

Call on me was hot (zo een clip... mjummmm)
Dragonstin tin dei... (man man man...) etc etc...

Soit... Fuck it all, eigenlijk is er op dit alles maar 1 ding te zeggen..........

1686938969568.png

Shake it!!!!! Shake it!!!!!!!!!!!!

Toen ne nog overal 120 kon rijden, de muziek goed was ( nou ja) de oude synths goedkoop, en ik een kutbaan had waar ik hard en vaak moest werken voor weinig. Als ze denken om met nog meer regeltjes mensen te redden, gaan ze weldra iets nieuws leren denk ik. die fotos van die cd’s doen me echt wel wat. Heerlijke muziek die,ik,terug eens moet spelen.

Jaren 80.. Vooral MSX computers!, want schreef ook regelmatig artikelen voor MSX Computer Magazine en gewerkt als redacteur/systeembeheerder op de uitgeverij. Zo ook het hele archief live gebracht met aantal ex-collega's.
Nostalgie!

Yes !!!

Attachments

• IMG_20230506_161339_HDR.jpg
    IMG_20230506_161339_HDR.jpg
    346,4 KB · Bekeken: 138
Pins! De ronde dan, niet de oudere speldjes. Lekker gaten in je T-shirt maken.

Ik woonde in een ietwat achtergesteld dorpje, onze eighties vonden in de 90s plaats. Rond 1992 kreeg ik van de juf pins van Michael Jackson - zwart!

In de eighties droeg ik seventies sportbroeken met elastiekbeugel onder de hiel.

ha die cassettetorens had ik ook

Back