Wat is de 'dieptste' synth?

fuse

Gepokt en gemazeld
Welke synth is qua programmeren het diepste mee te gaan?

En modular ligt voor de hand (letterlijk en figuurlijk) maar deze laten we even buiten beschouwing want een modular kan je zo groot maken als je wilt en dus oneinig diep.

Maar is het een DX7? Een Chroma. Anders een V-synth of een G2?

Korg Wurgstation?

ah-korg_wavestation-ex.jpg

DX-7 vind ik geen 'diepe' synth, immers elke functie heeft een eigen knop... (als je al on-the-machine wil editten nutuulk...)

Matrix synths mischien? Expander enzo?

Een SY-99 gaat ook erg ver. Maar veel is nog niet per se diep natuurlijk...

Valt een G2 (en aanverwante) niet ook gewoon onder de modulars trouwens?

Voor mij is dit absoluut de Korg Karma.

En dan bedoel ik niet de instant groovelijntjes e.d. (het opwekken van nootinformatie)

maar vooral het moduleren van parameters van het geluid zelf. De Karma MW software is dan wel een goede aanvulling.

Waldorf Q dan eigenlijk. Modmatrix zorgt ervoor dat 'ie bijna modulair is. Virus heeft niet zoveel destinations/sources.. maar eentje die volgens mij nog boven de Q uitgaat qua diepte is de Sunsyn. 1024 routings... help.

Wellicht een additieve zoals die van Kawai. heeel veel golfvormen om je om te bekommeren
G2? dat is een modular alleen digitaal, die blijft dan toch buiten beschouwing...

't is een moeilijke vraag om te beantwoorden...

Je zou net zo goed kunnen vragen, met welke synth kan je de meeste klank-combinaties maken... die gaat niemand je beantwoorden lijkt me :D

En wat levert het perfecte antwoord op je vraag eigenlijk op??

En wat als ik m'n studio nu zie als 1 grote dikke vette synth waarvan de behuizing de muren van m'n kamer zijn met mij erin !! da's diep hè

Origineel geplaatst door 6 trak
in hoeverre heeft dat met 'diepte' te maken dan?

Okee... jij je zin, 4 oscillators, 2 multimode filters, LFO's, ADSR toewijsbaar aan alles en iedereen?

zo goed meneer 6? :P

Origineel geplaatst door Yoozer
Okee... jij je zin, 4 oscillators, 2 multimode filters, LFO's, ADSR toewijsbaar aan alles en iedereen?[/size]
dat zijn veel mogelijkheden idd... maar is het ook 'diep' qua menu's... daar gaat de vraag toch over?

helaasch, ik had bijna mijn zin... ;)

lijkt mij inderdaad die additieve kawai's. Moet ik er nog altijd een van heben8~
Maar van wat ik hier heb staan gaat mijn emu morpheus een aardig eind.

Vrij diep qua sound en tevens een zeer psychologische synth voor het echt Goa werk! en met een vette sound Waldorf XT. Toevallig heb ik er nog een te koop voor 600. Beslist een aanrader! doe hem weg ivm 30voices. Maar 10 voices is zeker genoeg!. Maar aangezien ik hellemaal gek ben van deze synth voor mij liever 30voices.

Ik ben een synth in het diepst van mijn gedachten....................................

Ik ben een synth in het diepst van mijn gedachten....................................

Kurzweil; heeft trouwens de additieve synthese als "een" van de
algoritmes.
Plus Kurzweil heeft de uitgebreidste modulatiematrix en lijst van
modulators/bronnen van allemaal....en dan heb ik het nog niet over de
FUNs; welke andere synth heeft die en wat zijn het......?

Heel diepsynthig,
ISPdeRuiter

Back