Wat is de 'dieptste' synth?

Origineel geplaatst door dione
Kortom,welke synth gaat net zo diep,dan wel dieper,als de door jouw geponeerde vraagstelling...;)

Kortom, welke synth gaat net zo diep, dan wel dieper, als dan wel dan de door jou geponeerde vraagstelling...;)

Sorry,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door 6 trak
de D-70 was volgens mij ook niet 1 van de meest 'shallow'...

Is inderdaad geen makkelijke synth, omdat de menu's niet erg logisch in elkaar steken, en je veel kleine etterigheden kan aanpassen:D
Het is dan ook een erg breede synth, die op het gebied van 4 layers naast elkaar redelijk diep gaat.

En als je dan alles zonder boekje uitvindt....hmmzz....

Maar er zijn er vast nog wel diepere denk ik:)

Misschien dat de heren filosofen gewoon eens met de beentjes op de koude grond gaan staan.

Hoe kun je diep vertalen in tastbare begrippen?

Aantal parameters?
Aantal menu's?
Aantal modulatie mogelijkheden?
Aantal afzonderlijk aantuurbare oscilatoren?

De Kawai K5000 heeft de meeste oscilatoren omdat het fourrier synthese heeft.
De FS1r heeft de meeste operatoren per stem 8.
De Korg prophecy heeft de meeste submenus (denk ik)
Aantal parameters zou ik zo niet durven gokken.

Origineel geplaatst door fuse
Als het daarom gaat zou ik SY99 of één van de VAST-synths van Kurzweil nemen, denk ik. Hoe meer synthesevormen in één synth hoe beter, wat dit betreft. Toch?

Re: Ik ben een synth in het diepst van mijn gedachten....................................

Re: Ik ben een synth in het diepst van mijn gedachten....................................

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Kurzweil (.........)

Heel diepsynthig,
ISPdeRuiter

Een Kurzweil okay, maar dan wel in de Marianen-trog.

Haarlemmerdijkie (mot je tegen kennen),\
ISPdeRuiter

Ik denk dat de yamaha an1x wel een eervolle vermelding waard is. Langs de ene kant heeft hij een 'diep' klankpotentieel, het ding kan echt alle kanten uit. Warm analoog, ijskoud digitaal of spacy blieps, no problemo. Heel flexibel. Langs de andere kant heeft hij een 'diepe' menustructuur, die wijd en zijd berucht is. Doordat er zoveel parameters aanpasbaar zijn, hebben de meeste knoppen op deze synth meer dan 8 functies! Daarom kostte het me 5 jaar eer ik hem volledig onder de knie had... Voor mij genoeg om hem als 'diepe' synth te klasseren.

de vfx en opvolgers gaan ook aardig diep anders... ook aardig wat submenutjes doorploeteren. als je 3 golfvormen kan gebruiken met elk eigen filters, lfo, modulaties, envelopes etc. en je dan dus ook nog aardig wat modulatie sources heb (ik denk dat de VFX en co daar echt in uitblinken met de lijst van modulatie mogenlijkheden: LFO, Envelope 1 of 2, Noise, Mixer, Velocity, Keyboard, Timbre, CV pedal, Pitch, XCTRL, Pressure en velocity, Wheel & Pressure, Wheel, Pressure, Pitchbend, Patch Select... aardige lijst van modulators dus)
Programmeren op dit ding is best diepgaand qua parameters die ingesteld kunnen worden. Alles is X3 omdat je dus 3 waveforms voor 1 sound kunt gebruiken met elk hun eigen instellingen weer...

Tis zowieso al een very underrated synth ;)

@Threadstarter, niet om het een of ander, maar hoe lang laat je dit nog doorgaan? (dit heeft toch geen zin?)

Tot er iemand een synth neerzet hier dat iedereen zegt "Jaaaaa dat is de diepste" ?

Er zijn er nu al een aantal genoemd die gewoon vet diep zijn; Alleen weest duidelijk dat het hier niet om een modulair gaat

(misschien kom ik wat kortaf over, ben vet ziek nu; excuses daarvoor alvast maar toch!!)

Origineel geplaatst door fuse
Misschien dat de heren filosofen gewoon eens met de beentjes op de koude grond gaan staan.

Hoe kun je diep vertalen in tastbare begrippen?

Aantal parameters?
Aantal menu's?
Aantal modulatie mogelijkheden?
Aantal afzonderlijk aantuurbare oscilatoren?

De Kawai K5000 heeft de meeste oscilatoren omdat het fourrier synthese heeft.
De FS1r heeft de meeste operatoren per stem 8.
De Korg prophecy heeft de meeste submenus (denk ik)

De diepste synth dat ben je zelf. Peace man!!

Origineel geplaatst door bounce
naja... nog maar een keertje voor oldtimes sake:

diep = anoloog

Of een synth analoog is of niet, is nog geen indicatie over de diepte van z'n mogelijkheden tot programmeren van geluiden.

Zelf kan ik geen analoge synth aanduiden die hiervoor in aanmerking komt. Niet dat die er niet zijn, ik heb gewoon geen ervaring met analoge synths dus kan ik daar geen 'oordeel' over vellen. Best 'jammer' dat modulaire synths even niet mee mogen doen want die zijn volgens mij de nummer één in programmeermogelijkheden. Een modulair systeem is open en altijd uitbreidbaar terwijl andere synths het moeten doen met een vaste structuur (tenzij je gaat modden of zo)

Bij digitale beesten zijn er ook genoeg kandidaten om de titel van diepste synth te dragen. Voor mij is de Korg Karma alvast de synth met de meeste diepgang. Ooit al eens zelf een combi met 4 GE's gemaakt die enkel synthparameters aansturen. Daar ben je 'even' mee bezig ;)

>>OT<< Eigenlijk vind ik dus modulaire synths (analoog/digitaal) recht hebben op deze titel. Maar ja, deze werden uitgesloten van deelname aan deze 'competitie'>>OT<<

Origineel geplaatst door mono-poly
En er zijn heel veel bagger synths genoemd }:|

Die gaan dan wel heeeeeeeeeeel diep, toch :D

dredgingvessel4.jpg

Korg Prophecy had ook heel erg veel mogelijkheden, modulaties, oscillator, filtertypen, routings en dergelijke, maar dat vertaalde zich naar een hoeveelheid menu's om van te :r
Diep was in dit geval niet goed..

He zieke, zieken doe je in bed man! ;)

Maar de vraag is op zich to zinloos behalve over synths bomen dan. ;)

ik denk ook EX5

maar een Roland JD-800 vind ik ook wel diep (door al die parameter knopjes) *D

Back