Raad gevraagd voor de beginner

de bazz(t)aard

Prisoner of society
:mexico:
Hallo luitjes hier een vraag van een nieuw lid.

Ik wil wat serieuzer met muziek bezig gaan. weet alleen niet wat ideale hardware is voor de beginner. heb wel es wat gemaakt met simpele programmaatjes en heb een beetje ervaring met reason en cool edit pro. zelf had ik gedacht met een remote audio van novation te beginnen. ik heb alleen geen goede geluidskaart in m'n laptoppie en ik wil het wel een beetje budget houden. er is hier vast wel iemand die mij advies kan geven

:halleluja :okdan: :biertje: :doei:

Een controller zou wel een aardig begin zijn. Remote audio is dan zeker geen slechte, maar wel een beetje prijzig... Een goede geluidskaart komt later wel, eerst maar eens kijken of je echt bezig wil als je zo'n controller hebt.

en eeh.... Welkom netuurlijk :biertje:
Denk trouwens dat je de vraag ook beter ff op een ander gedeelte opnieuw kan stellen. De MODJES houden alles het liefst strikt gescheiden.....
:doei:

mijn advies is

mijn advies is

mijn advies is gewoon bak nemen waar alles in zit zo als drums en bass geluiden
en piano's en violen ik kocht als eerste een Yamaha rm1x en ik ben er erg te vreden over
en ik kan er alles uit halen wat ik wil maar als ik eerlijk ben zal ik daarna nog verder sparen voor meer aparatuur
en als er echt niet uit kan je me altijd mij mailen zo dat we elkaar tel nummer kunnen uit wisselen
gr havelock

hier nog een foto van een rm1x
http://home.quicknet.nl/qn/prive/sa.mollet/plaatjes/rm1x.jpg

Origineel geplaatst door ProtoHuman
en eeh.... Welkom netuurlijk :biertje:
Denk trouwens dat je de vraag ook beter ff op een ander gedeelte opnieuw kan stellen. De MODJES houden alles het liefst strikt gescheiden.....

inderdaad
Dit gedeelte is om je voor te stellen ; vertel grust wie je bent , wat je doet , waar je van houdt en wat je gebruikt.
Gerichte vragen kun je stellen in het daarvoor bestemde sub-forum en vergeet niet daarbij eerst het antwoord zelf te zoeken met behup van de zoekfunctie, wnt de kans is groot dat eenzelfde vraag al eens eerder gesteld is.

welkom en succes !

Welkom!:biertje:
En hier is de ideale hardware voor een beginner!

Maar mijn tip aan jouw is : koop geen beginnerszooi, maar professioneel spul en neem de tijd om er vertrouwd mee te raken zodat je geen beginneling meer bent.:okdan:

Attachments

• 1822big.jpg
    1822big.jpg
    86,5 KB · Bekeken: 71
Re: Raad gevraagd voor de beginner

Origineel geplaatst door de bazz(t)aard
:mexico:
Hallo luitjes hier een vraag van een nieuw lid.

Ik wil wat serieuzer met muziek bezig gaan.

ik ben van mening dat "serieuzer met muziek bezig zijn" zich meer manifesteert rond kennis, gedrevenheid, gevoel & ideeën i.p.v. meer hardware.

Verder is de "ideale setup" héél individueel & berust deze op je persoonlijke behoeften.
Denk best eens ff na over wat je wil & welke richting je uit wil.

grz

Origineel geplaatst door MIDIoot
Welkom!:biertje:
En hier is de ideale hardware voor een beginner!

Maar mijn tip aan jouw is : koop geen beginnerszooi, maar professioneel spul en neem de tijd om er vertrouwd mee te raken zodat je geen beginneling meer bent.:okdan:

Gaaf spul!!!!! waar kan ik deze kopen????

Iedereen bedankt voor de reacties. ik wil eigenlijk iets hebben waar je vette basslijntjes en bijgeluiden cq vocals mee kunt maken. iets om vette funky techno te maken zeg maar. ben bij feedback geweest maar verkoper had het gelijk over latency en dat je dan toch wel aan een snelle of dikke geluidskaart moest denken ( eentje met firewire) A 400 euro. Voor de basgeluiden had je extra plugins voor Q-base nodig welke ook aan de prijs zijn. Dan kom ik totaal zo rond de 1000 A 1400 euro uit. Vind ik vrij heftig. Of verkoper dacht gelijk "die kip pluk we effe kaal" Kan dan misschien beter 2 de hands workstation kopen.

Origineel geplaatst door de bazz(t)aard
Of verkoper dacht gelijk "die kip pluk we effe kaal"

Inderdaad. Ik zou gewoon een MIDI controllertje kopen en een ASIO (asio4all) drivertje installeren.
Heb je ook al eens gekeken naar de Korg microkontrol (met drumpads/knoppen/schuiven/toetsjes/LCD schermpjes/joystick) en kost zo'n 350€? Die Novation Remote 25 Audio kost wel het dubbel maar heeft een stereo geluidskaart ingebouwd.

Maar totdat je Q-base probleemloos kan spellen ;) zou ik verkopers mijden of
ze alleen maar antwoorden met: "Dat is wat jij denkt!".

Wat is eigenlijk je budget?

gegroet en welgekomen!!!

bekijk zeker eens deze thread ten gronde voor meer info!!!

grote beginners thread
(op klikken)

heel veel fun hier en tot posts

greetz

cloudy

Hallo.gif

Back