Tr909

Frederik654

Stamgast
Weeral voor de zoveelste keer misschien maar sta op punt om een nieuwe synth te kopen.. Ik heb lang getwijfeld tss. een Nord Lead 3 en een Access Virus C en ben er nog niet compleet uit. Ik dacht sowieso de key versie van één van beide te kopen maar ben nu een TR909 op het spoor gekomen die voor 1000€ mag gaan. Nu gebruik ik Reason met enkel TR samples dus dat zou al een verbetering zijn --> Reason weg. Maar dat is wel 1000€ weg uit mijn budget voor een nieuwe synth. Ik kan nog wel voor een Rack versie gaan natuurlijk want bezit een D20 die dan wel als toetsen kan dienen. Pff.. ik kan er soms niet meer aan uit zne.. Ik kan natuurlijk de TR nog steeds verkopen moest ik achteraf spijt hebben maar ja het is misschien één uit de duizend kansen om hem te hebben voor 1000€ ? Heeft er niemand wat raad ? Heb nog een MC505 staan maar tsja die is niet al te veel waard eigenlijk..

Fred.

Ipv de TR909 aan te schaffen voor 1000 Euro (2e hands waarschijnlijk), zou ik de Novation D Station kopen.

En wat de Nord lead 3 en de Virus C betreft ; zijn beide uitstekende sytnhs, waar je toch alle richtingen mee uit kan wat muziekgenre betreft. Ik stond een tijd geleden ook te twijfelen en heb ze alle 2 gekocht! Nog geen moment spijt van!
:okdan:

Grtz

Re: Tr909

Origineel geplaatst door Frederik654
Weeral voor de zoveelste keer misschien maar sta op punt om een nieuwe synth te kopen.. Ik heb lang getwijfeld tss. een Nord Lead 3 en een Access Virus C en ben er nog niet compleet uit. Ik dacht sowieso de key versie van één van beide te kopen maar ben nu een TR909 op het spoor gekomen die voor 1000€ mag gaan. Nu gebruik ik Reason met enkel TR samples dus dat zou al een verbetering zijn --> Reason weg. Maar dat is wel 1000€ weg uit mijn budget voor een nieuwe synth. Ik kan nog wel voor een Rack versie gaan natuurlijk want bezit een D20 die dan wel als toetsen kan dienen. Pff.. ik kan er soms niet meer aan uit zne.. Ik kan natuurlijk de TR nog steeds verkopen moest ik achteraf spijt hebben maar ja het is misschien één uit de duizend kansen om hem te hebben voor 1000€ ? Heeft er niemand wat raad ? Heb nog een MC505 staan maar tsja die is niet al te veel waard eigenlijk..

Fred.

TR909's Komen regelmatig voor 1000 euro voorbij hoor....... Misschien heeft Catscan er zelfs nog eentje voor je te koop voor 1000 zit alleen wel een kras op. 1000 euro is niet duur maar 1 uit 1000? Nee zo zeldzaam is die prijs nou ook weer niet

Heb je met zo'n 9090 ook de sequencer met die heerlijke shuffle van de 909?

Yo Fret koop geen 909 (of je moet echt specifiek van z`n geluid houeden). Je hebt al drumsamples van dat ding en daar kom je ook een heel eind mee.
Koop gewoon 1 van die synth`s je hebt daar veel meer lol aan en vergeet niet dat je er ook nog een effect gebeuren bij moet kopen want droge 909 samples zijn leuk maar niet om te gebruiken. En btw met zo`n synth kun je de heleavond klooien tot je er bij neer vald en die 909 zijn maar 10 geluiden die je niet zo lekker kan bewerken als een synth.

Oja en koop een rack, je hebt al toetsen en dat zou alleen maar zonden van je geld.

Dit zou ik iig doen.

Origineel geplaatst door 6 trak
elke groove quantize die je je maar wenst... extern uiteraard...

Dacht ik al :D

Ik heb zelf gerommeld met een 626 en samples, maar ik moet zeggen tegen het echte werk kan niets op hoor :L

Het is natuurlijk ook maar net wat je ermee wil doen (bv gewoon lekker raggen zoals ik :D ) Dan is het een echte aanrader.

Een Tr909 is een collectors-item ,een verzamelobject dus.
Voor alleen het geluid zou ik m dus nooit aanschaffen want je kunt oneindig veel samples van dat ding op het internet gratis downloaden.

Origineel geplaatst door MIDIoot
Een Tr909 is een collectors-item ,een verzamelobject dus.
Voor alleen het geluid zou ik m dus nooit aanschaffen want je kunt oneindig veel samples van dat ding op het internet gratis downloaden.
of dus een 9090 in elkaar fixen... identieke sounds alleen dan zonder de sequencer... met midi en een paar extra features...

Heb al genoeg input om toch een beslissing te kunnen nemen.. Aangezien ik van mezelf weet dat ik geil op alles wat blinkt (buiten mannelijke lichaamsdelen :r :dubbel: ) zie ik die 909 al zo hier op mijn desk staan maar ik ga het laten.. het is waar en kan beter geld investeren in klank dan in beeld :halleluja Twijfel nog steeds tss. Nord Lead of Virus en al dan niet Rack of Keys. Wat me het meest intrigeert aan de Nord zijn de recall knopjes en de interface en dat het geluid laat ik zeggen zacht ruw is :{ En de Virus.. 16 Parts, mega filter, audio input, Efx...

We zullen zien zei de blinde tegen de dove...

Fred.

Origineel geplaatst door MIDIoot

Hier is de mening over verdeeld, die samples op het internet zijn lang niet zo mooi als dat ze echt live uit dat ding komen, en dan hebben we het alleen al over de clap die steed anders klinkt.

Maar ja das mijn mening, in een mix hoor je uiteindelijk toch niet meer echt of het echt of nep is.:)

Als je droomt zoals ik deed van een TR909 dan zou ik er gewoon voor gaan als ik jou was.
Zie het meer als een wens die in vervulling gaat.
Je sampled de tr en verkoopt hem als je een Mini,memory,MPC3k,jp6 ,tr808 etc.
wilt bezitten.Een urei 1176 schijnt ook erg vet te zijn *D

Maakt niet uit wat je beslist je muziek zal er niet onder lijden.

PS chech of hij technisch en optisch wel helemaal in orde is
want ik had een 909 met kapotte Low tom en dat kostte mij 100 euro.

ja koop vooral een tr909 als je van die afgezaagde plopjes en irritante tikjes in je
tracks wilt steken. :Z :Z

Heb al genoeg input om toch een beslissing te kunnen nemen.. Aangezien ik van mezelf weet dat ik geil op alles wat blinkt (buiten mannelijke lichaamsdelen :r :dubbel: ) zie ik die 909 al zo hier op mijn desk staan maar ik ga het laten.. het is waar en kan beter geld investeren in klank dan in beeld :halleluja Twijfel nog steeds tss. Nord Lead of Virus en al dan niet Rack of Keys. Wat me het meest intrigeert aan de Nord zijn de recall knopjes en de interface en dat het geluid laat ik zeggen zacht ruw is :{ En de Virus.. 16 Parts, mega filter, audio input, Efx...

We zullen zien zei de blinde tegen de dove...

Fred.

Als je echt iets wilt wat blinkt dan moet je voor een nordlead gaan :D
Die blinkt meer als een virus en een TR en bovendien zijn de meeste TR's al 20 jaar oud of ouder ofzo?
Veel TR's Zijn vergeeld of zitten krassen op. Die TR die jij voor 1000 kan krijgen zou ik ook vanuit gaan dat die er niet meer uitziet als nieuw :) Tenzij de verkoper geen idee heeft of dat het hem niet uitmaakt hoeveel hij kan krijgen voor een mint TR
Qua geluid is de Nord en de virus heel erg goed maar totaal verschillend qua klank.. Dus ik zou zeggen ga naar een winkel waar ze staan en leef je uit :)

Je kan ze natuurlijk ook allbei kopen :D
of je zou ook de nordrack2 eens onder de loep kunnen nemen..... En als ie goed bevalt een Virus C + een Nordrackie kopen? Ben je iets duurder uit als dat je een nordlead3 zou kopen. Maar dan heb je ook gelijk een hoop synth power in huis gehaald. Van horen zeggen klinkt de nordlead3 iets liever als de Nordlead2's. Maar goed... Ga eens naar een winkel en oordeel zelf :)

Laatst gewijzigd:
Nou heb besloten om (ik had die 9090 al een tijdje geleden ontdekt) proberen te maken in samenwerking met een winkel bij me effe verder.. ik ga er geen risico's mee nemen en hoop dat zij me verder kunnen helpen.. Ik weet dat
je er meer fun aan kunt hebben het zelf te doen en het dan achteraf ook werkt maar dat is niet echt mijn doel. Ik
denk ook dat (mits extra betaling misschien) ze wel aan alle stukken kunnen komen en dan ook de minder frequente.

http://www.joenit.com/Elektronica/Index.htm

Al die stukjes zien er op zich wel goedkoop uit (geld vind je bij wijze van spreken op de dansvloer na een drukke nacht) maar denk dat het totaal toch wel redelijk zal zijn.. :L

Nog iemand die er denkt aan te beginnen ? Kwestie van wat contact te houden over alles en nog wat ..

Fred.

Nog iemand die er denkt aan te beginnen ? Kwestie van wat contact te houden over alles en nog wat ..

Fred.
er is al een enorme thread over, check daar s.

om ff bij de 909 discussie aan te sluiten: wil je een 909 omdat het dé 909 is, doe dat dan. maar wil je een drummer met eindeloze mogelijkheden, haal dan een 2e handse Machinedrum met die 1000E van je, da s pas een drumSYNTH (adviesje uit de eerste hand)

Origineel geplaatst door Tom Spanks
Ipv de TR909 aan te schaffen voor 1000 Euro (2e hands waarschijnlijk), zou ik de Novation D Station kopen.

Ik zou nog eerder reason blijven gebruiken dan die drumstation kopen.

Of gewoon de 909, 1000 euro is misschien wel duur voor een paar drumgeluiden, maar ik geef toch liever 1000 euro uit aan een super-bak dan 300 euro aan een waardeloos apparaat...

En het verschil tussen samples en het echte werk hoor je hoor...

Origineel geplaatst door The Unholy
En het verschil tussen samples en het echte werk hoor je hoor...
Kan iemand mij uitleggen waarom dat een verschil zou moeten zijn?
Wat is het verschil tussen samples van de 909 in je productie of zelf zo'n ding hebben?( ik heb het niet over live gebruik). Als je zelf een 909 gebruikt zul je die geluiden ook moeten bouncen om ze in je productie te verwerken. Dus heb je uiteindelijk ook samples en komt het toch op hetzelfde neer. Of zie ik dat verkeerd?
Het enigste verschil wat ik me zou kunnen denken is dat je de 909 wat uitgebreider kunt tweaken en dat het bewerken van samples beperkt is.Maar er zijn toch genoeg samples waaruit je kunt kiezen.
Ik ben al genoeg goede samples van de 909 tegengekomen op het internet, zelfs in 24bit.

Back