Behringer Probleem

Vreemd. Laatst iemand van een muziekzaak in het zuiden des lands aan de telefoon gehad (ging over de service en het uitvoeren van reparaties aan Behringer apparatuur) en de betreffende persoon wist me te vertellen dat hij daar geen ervaring mee had omdat hij dat nog nooit meegemaakt had.

misschien een zijpad van dit topic, maar ik post hem toch.

Mijn Behringer mx3282a had laatst kuren.
Hij ruiste na 2 minuten op 2 kanalen, en daarna sloeg het over naar meerdere, en hert stopte ook niet meer.
IK heb hem laatst gekocht 2e hands voor 450 euro (met koffer).

Nu heb ik hem weggebracht voor reparatie.
Wat denk je 300 euro!!
Ze vroegen of ik hem hiervoor wilde laten repareren, of dat ik het niet meer de moeite waard vond.
Hij moet helemaal open, vertelden ze mij.
Morgen ga ik eens even aanhoren wat het euvel is.
Het was in ieder geval wel te repareren, en volgens mij was alleen het openhalen enzo de grootste kosten post.

Wat is wijsheid?
Hem laten repareren, en dan verpatsen? of wegflikkeren en iets anders zoeken?

@mindscan.. ik zou dat nooit laten repareren voor 300 euro maar da's mijn mening. Is het het waard om effectief 750 euro voor die tafel te betalen?

Ik heb twee behringer mengtafeltjes gehad (nieuwe), en ze hadden alletwee een andersoortige ruis. Die ruis werd drie keer erger bij het inschakelen van de fantoom voeding.. fijn!
Die lage prijzen komen ergens vandaan; ontwerp jatten zodat je bespaart op R&D, kinderen je gear in elkaar laten zetten, goedkopere componenten gebruiken of een hoger uitvalpercentage accepteren. Dat zijn voor mij redenen genoeg om geen behringer meer aan te schaffen.

Maar je budget moet er ook maar naar zijn. Als je wat minder geld over hebt voor je gear dan krijg je een hoop toeters en bellen voor je geld.Ieder zijn eigen ding. Ik begrijp heel goed dat mensen behringer te gek vinden. En je kunt ook dansen als is het niet met de bruid.
Ik heb alleen wel sterk het idee dat waar je bij wat meer gerenomeerde merken pech moet hebben een slecht exemplaaar te krijgen, je bij behringer geluk moet hebben een goed exemplaar te krijgen. Bij mij komt behringer er iig niet meer in. Domheid of wijsheid? Tsja.. ieder z'n eigen mening toch?

/0

oke ik ben er achter waar me ruis van komt .. van me behringer gates
zodra ik me XR 4400 in de inserts steek van me tscam m3500
en de schuiven staan nog dicht dan komt daar de bekende 50 hz brom !!!

iemand ook dit probleem ?

moet ik aarde ofzow ? met geen andere randappratuur heb ik daar last van

en gates die brommen .. klinkt bijna te ironisch voor woorden

en ohja me mx8000 werkte prima de afgelopen jaren .. 1 kanaal kaduuk maar dat is ook bijna het enige ..
dus het kan wel bij behringer !

Origineel geplaatst door MadR
1 kanaal kaduuk maar dat is ook bijna het enige ..

Wel apart dat je als Behringer gebruiker tevreden blijft als er iets kapot gaat.

Maar ja je moet Behringer ook zien als de Yoko onder de geluids installaties, dan ben je ook blij als hij het langer als een week blijft werken.

Sorry mensen, maar bij mij is er gewoon teveel Behringer KAPOT gegaan. En was er goed Pissed van.
Toch weer honderden euro's de plomp in gefikkerd.

Wat doen juliie toch met die spullen? Er zijn honderden die geen problemen met Behringer hebben waaronder ik.

Origineel geplaatst door Exzit
Wat doen juliie toch met die spullen? Er zijn honderden die geen problemen met Behringer hebben waaronder ik.

Wacht nog een jaartje...

En niet alles van Behringer is brol, maar wel het mééste (bijna alles dus).

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
Wel apart dat je als Behringer gebruiker tevreden blijft als er iets kapot gaat.

Maar ja je moet Behringer ook zien als de Yoko onder de geluids installaties, dan ben je ook blij als hij het langer als een week blijft werken.

Sorry mensen, maar bij mij is er gewoon teveel Behringer KAPOT gegaan. En was er goed Pissed van.
Toch weer honderden euro's de plomp in gefikkerd.

dat ene kanaal komt door het oversturen .. en werkt voor de rest nog prima na 5 jaar trouwe dienst ..

ik vind het gewoon vreemd dat die gates brommen !

Behringer materiaal bromt en ruist wel vaker, dat is gekend. Deze effecten zijn te wijten aan goedkoop geconstrueerde toestellen, zoals bijvoorbeeld weinig of geen afscherming van de trafo. Ook is het één en ander toe te schrijven aan het gebruik van goedkope componenten (vooral het ruisverhaal dan).

Origineel geplaatst door Steven V
Behringer materiaal bromt en ruist wel vaker, dat is gekend. Deze effecten zijn te wijten aan goedkoop geconstrueerde toestellen, zoals bijvoorbeeld weinig of geen afscherming van de trafo. Ook is het één en ander toe te schrijven aan het gebruik van goedkope componenten (vooral het ruisverhaal dan).

volgens mij ruist me gate niet op me mx8000 maar dat zou ik eerst moeten checken ..
die mx800 ruist trouwens niet bijzonder hard ofzow .. eerder de versterkers die je hoort ..

misschien heeft het temaken met het feit dat de xr 4400 gebalanceerd is en me m3500 dat niet is ...

iemand die zo'n xr heeft ?

Tja het kan aan vanalles liggen, is niet noodzakelijk je mixer maar kan net zo goed iets anders zijn.

Ik zeg ook niet dat álles van Behringer slecht is hé, al is "slecht" ook nog relatief. Feit is wel dat men bij Behringer een bepaalde filosofie hanteert dat bij de meeste andere merken anders is, namelijk véél voor weinig.

Behringer: Kwantiteit
Enkele andere merken waar ik de naam niet van zal noemen (vul zelf maar in): Kwaliteit

Origineel geplaatst door Steven V
Wacht nog een jaartje...

En niet alles van Behringer is brol, maar wel het mééste (bijna alles dus).

Nou heb ik het al een aantal jaren en totaal geen problemen mee.
Zo'n virtualizer ok er zijn betere galmen maar voor de prijs zeer acceptable kwaliteit en ook nog makkelijk te bedienen. .
En mijn mixzer 1604A gewoon leuk om mee te beginnen.
Heb er eigenlijk weinig problemen mee.

Origineel geplaatst door Exzit
Nou heb ik het al een aantal jaren en totaal geen problemen mee.
Zo'n virtualizer ok er zijn betere galmen maar voor de prijs zeer acceptable kwaliteit en ook nog makkelijk te bedienen. .
En mijn mixzer 1604A gewoon leuk om mee te beginnen.
Heb er eigenlijk weinig problemen mee.

same here.

drie maal...

drie maal...

division_by_0: Die lage prijzen komen ergens vandaan; ontwerp jatten zodat je bespaart op R&D, kinderen je gear in elkaar laten zetten, goedkopere componenten gebruiken of een hoger uitvalpercentage accepteren. Dat zijn voor mij redenen genoeg om geen behringer meer aan te schaffen.

gejatte R&D? so what? ja, jadajadajada "al die arme andere bedrijven gaan failliet als iedereen hun ideeën jat". arme mackie en soundcraft en A&H en wie niet, allemaal failliet binnenkort? wat denk je zelf?

kinderarbeid? weet jij iets dat wij niet weten, zoals bewijs en zo? ja, ze laten het vast in korea in elkaar schroeven. zo ook praktisch elk ander groot bedrijf. doe je iets in de hulpverlening, of profiteer je er gewoon van mee net als iedereen hier?

goedkopere componenten? hoger uitvalpercentage? ik zit nu op mijn derde behringer mixer (de vorige twee gewoon verkocht, in perfecte staat). nog nooit één probleem gehad. ja, de EQ is niet echt geschikt voor creatief (lees: extreem) gebruik. mackies hebben te weinig aux sends. nog steeds goed spul.

is het niet gewoon "volkswagen? man, IK rijd porsche"-mentaliteit?

een hoop mensen zijn blij met hun behringers waar ze anders genoegen zouden moeten nemen met een ruizende, derdehands mackie :doei:

Laatst gewijzigd:
Ware woorden Snitch! :halleluja

T begint een beetje een Windows - Linux verhaal te worden zeg! :stupid

Paar clichétjes nog:

"alle waar naar zn geld" en " ieder zijn ding".

P.s. Zelf eigenlijk niets te klagen over de buildkwaliteit - ze doen t nog steeds en qua geluidskwaliteit? Prima, ik heb tenslotte ook maar een bescheiden thuisstudiootje...

Greetz

Behringer is niet het beste merk ... maar ook niet het slechtste IMHO.

Ik gebruik nu al meer dan 10 jaar een 2-kanaalsdenoiser van Behringer en sinds een jaar de Ultrafex Pro. Beide toestellen werken nog steeds perfect ... geen enkele potmeter geeft gekraak en er zijn geen slechte contacten te bespeuren.

Dat de denoiser niet goed zou klinken, ligt vooral aan de bediening (heeft ook bij mij wel wat voeten in de aarde gehad eer ik de juiste werkwijze had gevonden)

De Ultrafex kan nogal gaan ruisen als je alles op z'n maximum gebruikt, maar zo gebruik je'm normaal ook niet. Dus ook daar kan ik geen kwaad woord over zeggen.

OK ... Behringer is misschien niet HET grote kwaliteitsmerk, maar prijs/kwaliteitsgewijs bekeken denk ik toch dat het merk best OK is. En het hangt ook af van hoe je het allemaal behandelt, denk ik ;)

Dat voor wat m'n 2centjes waard zijn :)

:doei:

Re: drie maal...

Re: drie maal...

Origineel geplaatst door snitch

Inderdaad porsche rijders kunnen gemiddeld niet rijden en volkwagen rijders wel.:D
Je kan je omgeven met alle topkwalitiet van de wereld, maar als je geen talent hebt kan je er nisk mee.

:doei: hallo nog een behringer aanhanger meld zig.
het is een beetje het zelfde verhaal als bij amd en p4, een heel stuk goedkoper een maar een heel klijn beetje minder kwalietijd.
en behringer heeft teminste een mooi stickertje 8o)

Attachments

• logo%20behringer_small.jpg
    logo%20behringer_small.jpg
    1,9 KB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
Oké, oké, alles is al gezegd in dit oudere topic (starter heeft al een andere mixert inmiddels, enzo..) MAAR ik wil ook mijn bescheiden mening ff geven (dat ik zo meer 'posts' krijg is mooi meegenomen..:D ).

Behringer schijnt een zooi inkopers te hebben die alleen maar rondbellen waar ze de goedkoopste onderdelen kunnen krijgen, en dat kan dat zelfs het resultaat hebben dat bijv. dezelfde types mixer gewoon anders klinken, e.d.

Daarbij is het een (low)budget-merk en dan kan je het qua kwaliteit gewoon niet vergelijken met de meer Pro-merken.
Dat dit in 99% van de gevallen toch gedaan wordt, zegt meer over de persoon dan over 't merk..

Ik ben zelf ook een Behringer-gebruiker (alleen een mixert..) en dus niet helemaal onbevooroordeeld misschien, maar ik vind 'm goed zat. Er zit wel wat ruis in, maar daar kan ik mee leven; 't is tenslotte geen digitale bak en 'maar een Behringer'.. :D
Als ik een keer een andere (beter merk?!) mixert ga halen, weet ik bijna zeker dat ie mooier/beter/blabla zal klinken, maar om nou gelijk Behringer de grond in te gaan stampen? Nee, ik vind 't gewoon waar voor m'n geld.
Maar ik heb dan ook geen echte problemen, ofzo ermee gehad. Dat scheelt.

Enfin, met Behringer is 't dus af en toe een beetje geluk hebben?

gejatte R&D? so what? ja, jadajadajada "al die arme andere bedrijven gaan failliet als iedereen hun ideeën jat". arme mackie en soundcraft en A&H en wie niet, allemaal failliet binnenkort? wat denk je zelf?

ja, mackie is ongeveer een jaar geleden boekhoudkundig failliet verklaard en ze zijn doorgestart.

goedkopere componenten? hoger uitvalpercentage? ik zit nu op mijn derde behringer mixer (de vorige twee gewoon verkocht, in perfecte staat). nog nooit één probleem gehad. ja, de EQ is niet echt geschikt voor creatief (lees: extreem) gebruik. mackies hebben te weinig aux sends. nog steeds goed spul.

hoger uitvalpercentage in de economische betekenis van het woord; dus van de produktie-exemplaren in zijn totaliteit. Een hoger uitvalpercentage accepteren door de fabrikant betekent vaak lagere totale kosten. De kans wordt hierdoor groter dat een eind-consumetn een defect exemplaar in handen krijgt, wat kan leiden tot een uiteindelijke afname van het totale aantal klanten en als gevolg daarvan een verslechterde concurrentiepositie.

Natuurlijk niet.

Feit is dat die lage prijzen ergens vandaan komen, of je dat nou verklaard wilt zien of niet. Mensen zijn terecht blij met behringer want het bied hun de mogelijkheid met een relatief beperkt budget een hoop mogelijkheden in huis te halen. Uiteindelijk heeft gear toch maar weinig invloed op muzikale kwaliteit.
Maar... niet zeuren als er een brommetje is of weet ik niet wat. Dat weet je bij voorbaat. Ik persoonlijk wil geen brommetjes of weet ik niet wats, en daarom kies ik voor een ander merk. Ieder zijn eigen mening of wat? Maar zo iets bekrompen als porsche vs volkswagen mentaliteit is het toch echt zeker niet in mijn optiek.

/0

Back