geluidskaart werkt niet meer na instaleren van netwerkkaart

Origineel geplaatst door fuse
Formatteren is voor mietjes.

...

:D

Dan ben ik zon 4 tot 5 keer per jaar een miet! :D

En ik gebruik dan nog mn PC lauter en alleen voor Pro Tools en een paar plugins..

Ik heb daar altijd al last van gehad.. Na een paar maand doet mn pc raar en doet ie vanalles wat hij niet moet doen. Regestry cleanen of HD's defragmenteren helpt nouga-bolle! Nada!! Weet jij, als PC-guru, raad?

Een legale windows versie kopen? :D

Gewoon regelmatig windows opnieuw installeren....
FF belangrijke info van je systeem partitie op een andere partitie gooien.
en dan format c: /q (als c je systeem partitie is) vanuit dos
Als je geen andere partitie heb of je het nergens anders kwijt kan ff vanuit dos met deltree je windows en andere systeem dirs wissen. Vergeet dus niet deltree op een schijfie te zetten.
En windows er weer op gooien.. En wat misschien handig is een ghost maken als je standaard dingen er weer op heb staan. Ik heb zelf een paar mappen op mn HD waar ik alle drivers en utilities en andere dingen heb staan die ik altijd op mn pc installeer zo hoef je niet 10 cds met drivers bij de hand te hebben en al dat andere spul bij elkaar te zoeken.
Ik gebruik mn pc heel veel en moet bijna om de 2 maanden en soms om de maand mn windows opnieuw installeren :)
Op het laatst krijg je er handig heid in en is t zo gebeurd :) Ik weet zelfs al bijna de serial codes van mn windows versies uit mn kop :P

Er zijn veel gevallen bekend van mensen die hun audigy niet aan de praat krijgen met een via chip.
Ik zelf heb hier ook last van gehad... Soms deed ie t en als ik dan weer es de zooi opnieuw moest installeren kreeg ik het amper of helemaal niet meer aan de praat. Ik heb eens ergens gelezen dat er omweggetjes zijn. Ik zelf was t goed zat en heb uiteindelijk dus een andere moederboard gekocht. En zoiezo is VIA behoorlijk ***
Ik zal es ff voor je gaan zoeken of ik wat info kan vinden voor je.. Maar begin zelf hier eens:

http://www.google.nl/search?q=audigy+problems+via&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

En install de laatste via 4in1 drivers eens www.via.com.tw kleine kans dat dit het probleem oplost
Link naar drivers > http://www.viaarena.com/?PageID=403

Ik heb trouwens je 1e post nog es gelezen en vraag me af waarom je elke keer die kaarten verwisseld?
Heb je gebrek aan ruimte in je pc? heb je ooit je windows erop gezet terwijl beide kaarten in je pc zaten?
En wat voor moederboard heb je precies ? Merk en type ?

Laatst gewijzigd:
tgaat er op lijken dat ie t gaat doen. kheb die kaart in elk slot gehad en net voordat ik de laatste wilde checken werkte ie, kben nog wel onzeker over hoelang maar klaat t jullie weten

Ah ok dan :)
Welk slot is het?
Bij mij deed ie t vroeger alleen in de een na onderste en in de onderste had ik geloof ik mn netwerk kaart

IRQ sharing in Win2k is op zich geen probleem, en die realtek kaart al helemaal niet. Zorg er wel voor dat alle maar dan ook ALLE zut (drivers en NIC managers e.d.) die te maken heeft met die 3com kaart die erin gezeten heeft netjes verwijderd is.
Wil je het echt netjes doen en weer een tijdje vrolijk verder kunnen: formatteer je schijf, geef in je bios aan dat je een pnp os gebruikt, installeer windows met service pack 4, de laatste VIA 4in1 (of hyperion, hoe het tegenwoordig heet) drivers.
Trouwens voor alle gebruikers die geen geld hebben voor extra pc's en hun muziek omgeving toch een beetje netjes willen houden: een apart gebruikers profiel met een eigen hardware profiel houdt de zaak vrij netjes. Voor lastige virussen moet je echter wel uitkijken.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Gewoon regelmatig windows opnieuw installeren

Niet specifiek tegen jou gericht hoor, maar:
Waarom dat nou moet ontgaat me toch; ik kan mijn Windows altijd ontzettend lang laten draaien zonder problemen. Loopt ook zelden vast (dat beruchte blauwe scherm zie ik hoogst zelden). Als ik opnieuw moet installeren heeft dat altijd andere redenen (nieuwe hd e.d.). Misschien is het een kwestie van netjes met installeren en deïnstalleren omgaan? (en tijdig defragmenteren als je dat veel doet) En ja, dat was al zo onder Windows 95.

Origineel geplaatst door ikke
Mn Windows is legaal..

Nu nog er leren goed mee om te kunnen gaan.

Toevallig heb ik ook een audigy I oem. En het enige probleem wat ik er mee had is dat hij niet goed in de PCI slot zat en daarom uitviel voor windows. Maar gewoon goed vastrammen does the trick.

Maar ik neem aan dat je deze vraag op het GoT forum gepost hebt?

Die Via 4in1 drivers kan idd wel helpen maar voor de rest is het zo'n specifiek probleem dat je maar net iemand moet weten die het kon oplossen.

Back