Beste synth voor techno en hardcore?

SynthFreex

Nieuwkomer
Ik sta op het punt mijn eerste synth te kopen en heb al wat posts doorgelezen.
Maar nu wil ik niet honderd instrumenten gaan uitproberen.
Dus wil graag horen welke het best zijn voor hardcore en techno. Zodat ik me eens in die instrumenten kan verdiepen.
De eerste persoon die reageerd krijgt van mij een:

BIERTJUH!?
:biertje:

tis handig als je je budget erbij vermeld...

Over de Virus B hoor ik ook veel goeie dingen.

Clavia Micro Modular (ca.300 euro 2e hands)
+
S5000 (expanded ca. 750 euro 2e hands)

=

Instant techno voer

ligt eraan ook wat voor hardcore je wil gaan maken

als je echt rauwe herrie wil maken moet je ook je synth wel aardig oversturen (hoewel xtrecist van dit forum ook zonder distortion aardig rauwe sounds kan maken...ik ga van de week zien hoe 'ie dat doet, ik kan t niet :D)

check deze mp3 bijv., 100% live zitten klooien met m'n nord rack overstuurd op m'n mixer, niks vantevoren geprogrammeerd, gewoon pingelen op me keyboard en knopjes draaien, toch aardig rauw/hardcore dacht ik zo

Analoog of niet analoog maakt me niet veel uit. Zolang ik maar kan klinken als die artiesten die je op thunderdome cds hoort enzo en ik wil graag het geluid als dj rush enzo op het gebied van techno

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Clavia Micro Modular (ca.300 euro 2e hands)
+
S5000 (expanded ca. 750 euro 2e hands)

=

Instant techno voer
volgens mij valt t met dat instant van die micro modular nog wel mee, lijkt me een aardig lastig te programmeren bak voor een beginner?

voordeel is natuurlijk wel weer, als je je er doorheen weet te worstelen, je wel een aardige basis aan kennis hebt

Origineel geplaatst door SynthFreex
Analoog of niet analoog maakt me niet veel uit. Zolang ik maar kan klinken als die artiesten die je op thunderdome cds hoort enzo en ik wil graag het geluid als dj rush enzo op het gebied van techno

Welke TD CD's? Er zijn er 40 van ...

Ik kan met een kleine Casio ook graf herrie maken, en waarschijnlijk op een Andromeda ook lievelijke bliepjes maken.
Ligt echt puur aan jezelf!

Ga de muziekwinkel in en freak!

En nog bedankt Nightstorm :biertje:

zeven tips:

1 zoekfunctie gebruiken en andermans ervaringen lezen
2 de beste synth voor.....(vul maar in) bestaat niet
3 ga apparatuur luisteren en uitproberen
4 wat voor een ander werkt, hoeft voor jou niet te werken
5 klinken als .....(vul maar in) trekt geen volle zalen (dames en heren, heden avond de artiest die klinkt als iemand die een paar jaar geleden op een thunderdome cd had kunnen staan - ieder zijn ding natuurlijk)
6 al eens aan software gedacht om mee te beginnen? Is flexibeler en minder strop als het eens niet wordt wat je ervan gehoopt had.
7 zoekfunctie gebruiken en andermans ervaringen lezen

:erm:

Virus,Nova,JP8080 of Nordlead......gebruiken we allemaal....;)

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Nee, jij HEB ze allemaal. Hehe. :D Dasch wat anders.

Kep geen JP8080 en geen Nordlead...:o:

Virus, en evt een 8080.

Met de virus kun je echt ruige Hardstyle c.q. Hardcore sounds uithalen..

8080 is universeel inzetbaar denk ik..

Mocht je nog echt groen zijn?! Zou ik beginnen met een leuk samplertje! ;)

Quasimidi heeft ook een aantal bruikbare dingen gemaakt. Revolution denk ik dan aan of de Raven.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Voor 150 tot 200 euro koop je een 2e hands Roland Alpha Juno 1 of 2 met alle techno en hardcoresounds die je maar wilt. Hou je nog 800 euro over voor andere leuke dingen zoals bijvoorbeeld bier.

De Juno vind ik juist nogal beperkt in goeie hardcore sounds.. Hij werd vroeger vaak gebruikt maar datzelfde (uitgekouwde)geluid krijg je ook makkelijk uit de virus en dan klinkt het nog steeds analoog..

Dus ik zou wat bezuinigen op het bier en een 2e hands virus b/c kopen ipv die juno, dan heb je een veel uitgebreider apparaat waar je zo'n beetje alles mee kan..

Back