Beste synth voor techno en hardcore?

Origineel geplaatst door The Unholy
De Juno vind ik juist nogal beperkt in goeie hardcore sounds.. Hij werd vroeger vaak gebruikt maar datzelfde (uitgekouwde)geluid krijg je ook makkelijk uit de virus en dan klinkt het nog steeds analoog..

Dus ik zou wat bezuinigen op het bier en een 2e hands virus b/c kopen ipv die juno, dan heb je een veel uitgebreider apparaat waar je zo'n beetje alles mee kan..

En dan ga je de uitdaging aan en dan krijg je nooit meer een wavje terug van iemand. En dan hebben we het nog over de standaard "what the..." sound.

Origineel geplaatst door Nightstorm
ligt eraan ook wat voor hardcore je wil gaan maken

als je echt rauwe herrie wil maken moet je ook je synth wel aardig oversturen (hoewel xtrecist van dit forum ook zonder distortion aardig rauwe sounds kan maken...ik ga van de week zien hoe 'ie dat doet, ik kan t niet :D)

check deze mp3 bijv., 100% live zitten klooien met m'n nord rack overstuurd op m'n mixer, niks vantevoren geprogrammeerd, gewoon pingelen op me keyboard en knopjes draaien, toch aardig rauw/hardcore dacht ik zo

Lekker :biertje:

Maar kan ik ook hardcore geluiden voor mijn synth downloaden en inladen? Of moet ik die allemaal zelf maken?

Origineel geplaatst door SynthFreex

Maar kan ik ook hardcore geluiden voor mijn synth downloaden en inladen? Of moet ik die allemaal zelf maken?
euhm zijn vast wel presets op internet te vinden, maar heb er nooit naar gekeken...zou ook niet weten waarom ik dat zou doen, ben knopjesverslaafd en er is niks zo leuk als lekker draaien daar aan ;) vooral die nord die ik heb is super intuitief, met een lekkere oversturing erover haal je er in no time gefreakte dingen uit...zoals in dat mp3'tje, al die geluiden zijn gewoon live gemaakt, niks vantevoren geprogrammeerd

zaten er ook effecten overheen?
ja gain van me mixer opengedraaid voor oversturen, een beetje echo uit me midiverb en wat galm uit me mpx100

Origineel geplaatst door BananaWorld
Met die truc haal je uit de meeste synthesizers wel een hardcore geluid.
in principe wel, alleen is de ene synth er wat geschikter voor dan de ander...bijv. een alpha juno is ook wel een hardcore bak maar die is imho meer geschikt voor dikke warme scheurende geluiden dan om echt flink te oversturen, terwijl de nord qua karakter weer heel lekker is om te oversturen, die freakt gewoon meer

da's mijn ervaring tenminste :)

Ehhh... Wat is anders de lol eraan?

Een dure synthesizer koop je toch niet voor de presets, het zelf maken van geluiden en die dan in een track gebruiken is toch juist het leuke..?

Is ook zeer verslavend..8D

in principe wel, alleen is de ene synth er wat geschikter voor dan de ander...bijv. een alpha juno is ook wel een hardcore bak maar die is imho meer geschikt voor dikke warme scheurende geluiden dan om echt flink te oversturen, terwijl de nord qua karakter weer heel lekker is om te oversturen, die freakt gewoon meer

da's mijn ervaring tenminste :)

Juist. De virus bv. hoef je niet eens te oversturen, daar verneuk je je spullen en je geluid alleen maar mee..

t ligt er natuurlijk ook weer net aan voor wat voor hardcore je gaat, als je voor melodietjes gaat is oversturen ook niet echt handig (heel klein beetje clippen voor een subtiel rauw randje evt.), maar ik ga voor de rauwe-gefreakte-alles-naar-de-klote-rag-herrie-core :duivels:

maar ik ga voor de rauwe-gefreakte-alles-naar-de-klote-rag-herrie-core :duivels:

Heb je daar dan uberhaubt nog synths voor nodig?! :D

Origineel geplaatst door Erazotropa
Heb je daar dan uberhaubt nog synths voor nodig?! :D
hehe met een sampler lukt t in principe ook prima idd :D alleen ben te lui om alles te gaan samplen ;) en daarbij is t ook wel fijn om enigszins contrast aan te kunnen brengen in je tracks, ik hou ook wel van lievige geluidjes met gare loops eroverheen en met een synth kun je natuurlijk meer verdraaien dan met een sample

Jomox Xbase09 door de Sherman Filterbank... }:|

Voor Techno is elk denkbaar geluid mogelijk?! Je kan ook in een machine-fabriek staan met een recorder?!
Heb je geen synth voor nodig!

:D

Origineel geplaatst door Cisco
Voor Techno is elk denkbaar geluid mogelijk?! Je kan ook in een machine-fabriek staan met een recorder?!
Heb je geen synth voor nodig!

:D

Ik krijg spontaan flashbacks :D
Ik heb vroeger in een metaal fabriek gewerkt. En als ik dan maandag ochtend weer aan de bak moest en ik had een vette kater. Hoorde ik dus echt nog even de hele dag door industrial techno. En dat was op dat moment ff niet relax :duivels: Maar neem een recorder mee en je heb absoluut complete tracks :D

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik krijg spontaan flashbacks :D
Ik heb vroeger in een metaal fabriek gewerkt. En als ik dan maandag ochtend weer aan de bak moest en ik had een vette kater. Hoorde ik dus echt nog even de hele dag door industrial techno. En dat was op dat moment ff niet relax :duivels: Maar neem een recorder mee en je heb absoluut complete tracks :D
hehe ja, ik had t altijd in me pauze, zat ik ongeveer naast de ijsmachine, dan zo'n vet repeterend ritme en ik zat er dan in gedachten allerlei beats bij te bedenken enzo...zo kwam ik me pauze wel door haha

Waldorf XT! Zeer heftig,toevallig heb ik er een te koop,wegens overstap op de 30voices. Maar deze synth is uitermate geschikt voor techno,industrial,hardhouse,trance en het echte Goa werk8~ ... is weinig gehyped,daardoor mischien minder gewild,maar in mijn ogen zeer,zeer,zeer vette synth.

Heb deze gekocht na mijn jp8000,die ik iets van een maandje heb gehad. Eerste indruk van de waldorf xt...Diepgaande psychologische synth met een zeer hoogstaande sound.

voorb. Lead van traffic(thijsje) is zekers uit de waldorf Xt gehaald,dus deze mooie synth kan tevens als VA dienen,wat jij wil.

Geen verkoop praat,maar neem hem eens mee in je keuze!

Back