Beste synth voor techno en hardcore?

hoidie,

misschien is het ook interessant om eens de volgende thread te bekijken:

grote beginners thread

hopelijk helpt je dat vooruit

greetz

cloudy

/EDIT/ Whoops! foutje! sorry, ik zag net dat je die al zeker gelezen hebt... :o: :bekdicht: /EDIT/

Er is maar een goeie oplossing met jouw budget en dat is:
Een virus A, een S5000 of een A3000 sampler(liefst s5000kwa sound) en een leuk fxbakkie om de boel wat op te ranzen.

Dat agressieve Who is Elvis, Meditation, Reese geluid die uit de juno komt haal je makkelijk uit de virus.

Voor een lekkere oldskool hardcore klank moet je toch echt bij de Alpha juno 2 zijn samen met een roland R8 uitgebreid met 808 en 909 cards een samplertje van akai en een leuk filter bakkie effecten bak 20 kanaals mengpaneeltje en software sequencer ben je klaar voor de wondere wereld van techno en hardcore.8)

of je download gewoon een of ander trackerprogramma voor je pc-tje, wat samples opzoeken en je maakt voor 0,00 euro een leuke start...;)

Origineel geplaatst door SynthFreex
Analoog of niet analoog maakt me niet veel uit. Zolang ik maar kan klinken als die artiesten die je op thunderdome cds hoort enzo en ik wil graag het geluid als dj rush enzo op het gebied van techno

Ik voel me niet aangesproken :engel:

Budget van 1000 euro .....

100 euro - lexicon mpx 100 multi effectprocessor
200 euro - 16 kanaals mixertje
300 euro - leuk simpel samplertje met meerdere uitgangen.
150 euro - alpha juno 1
100 euro - kabels en stekkers
150 euro - goeie studio koptelefoon welke je oren omsluit ipv erop drukt.

Hier kan je al best wat mee .....

Ik zou geen Alpha Juno kopen, tenzij je *alleen maar* als een oude Thunderdome CD wilt klinken. Da's niet helemaal waar natuurlijk, maar wat ik bedoel: hoewel je er veel soorten geluiden uit kunt halen, uit een moderne bak haal je meer. En het is handigs iets multitimbraals te hebben als eerste synth

Toen ik nog geen moderne synth had, moest ik mijn Alpha Juno tig keer resamplen (verschillende settings) en daarna nog effecten/filters er overheen gooien om een neurofunk bas te maken.

Nordlead 1 + uitbreiding heb ik thuis staan en dat bak verras me ieder keer.
Zkr aanrade maar ja moet je alleen geluk hebben voor NL 1 met uitbreiding.
lekker rauw heheh }:|

Back