audio laptop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

theiz

Redelijk lid
Hallo ik heb net de thread over dell voor audio zitten lezen, en hoor verschillende verhalen:

zelf samen stellen, of voor een merk gaan.

unaniem slechte over compaq, dell heeft veel lovende kritieken, maar ook felle haters .

Mijn vraag is, kun je ook je eigen muziek laptop samen stellen ergens, of kun je beter een av laptop bij feedback of een audio zaak kopen ?

ik zag deze : http://www.eye4systems.nl/ (systemen/av laptop)

voor 1400 euri een redelijke laptop (lijkt mij)

op http://www.dtmpc.nl/
staan de laptops die ze ook bij feedback hebben (duurder voor t zelfde vor zover ik t kan zien maar i4 geeft wat weinig info)

nog even kort mijn vraag: wat zijn de voordlen om een laptop van een gespeciliseerd audio "merk" te kopen boven een (goeie) Dell of Sony VAIO (is volgesn mij ook een goede optie)

ik raad dell en compaq altijf af om te kopen. Waarom ? Ik denk niet dat ze echt slechter zijn maar ze zijn zo verdomt EIGENWIJS - ze willen alles anders doen zodat je zoveel mogelijk bij hun moet terugkomen en er zelf moeilijker iets aan kan doen. Ook werken ze dikwijls met speciaal geheugen dat weer net wat duurder is. Ik werk regelmatig aan computers als er iemand problemen heeft in mn kennisenkring en bij Dell en Compaq is er altijd wel iets mis.

Dat is over desktops maar ik neem aan dat dat bij laptops net hetzelfde is ( of nog erger )

en ow ja, ik werk vooral met reason en tracktor

:D

Origineel geplaatst door Waveglider
ik raad dell en compaq altijf af om te kopen. Waarom ? Ik denk niet dat ze echt slechter zijn maar ze zijn zo verdomt EIGENWIJS - ze willen alles anders doen zodat je zoveel mogelijk bij hun moet terugkomen en er zelf moeilijker iets aan kan doen. Ook werken ze dikwijls met speciaal geheugen dat weer net wat duurder is. Ik werk regelmatig aan computers als er iemand problemen heeft in mn kennisenkring en bij Dell en Compaq is er altijd wel iets mis.

Dat is over desktops maar ik neem aan dat dat bij laptops net hetzelfde is ( of nog erger )

Ik kan het bevestigen over de laptops.. echt een drama kheb zelf een aantal jaren een eigen computer zaak gehad waar we dus ook Merk laptops verkochten, daar zijn we ook snel van afgestap, om dezelfde redenen als hier boven beschreven worden..

Persoonlijk vind ik Toshiba laptops/notebooks erg goed.. goeie snelle service en alles valt easy te downloaden van het net.

acer travelmates zijn ook helemaal nie verkeerd.... en ken ook veel mensen die met dell inspiron laptops werken voor audio, veelal met RME hammerfall DSP setje

Die van feedback zijn erg goed.
Wat ik ook een voordeel vind is dat zij ook weten wat je ermee doet. Als je zomaar ergens een laptop koopt voor audio, dan is de service minder op dat specifieke gebied.
Bij feedback weten ze precies wat je met zo'n ding uitspookt.

ik heb nu een acer travel mate, en dat is echt grote droefheid, dan heb ik het niet eens over de audio, maar over de machine in het geheel, en de service bij acer is echt bagger. (de laptop is nu sinds 17 maart in reparatie, en nog steeds niet terug !!! ze wachten op een onderdeel)

maar ik hoor nog nix over de verschillende audio- computer merken heeft iemand daar ervaring mee ?

ik denk er over er direkt een firewire 410 of een esi Quata fire bij te kopen kwa soundcard.

kokos: heb jij een laptop van feedback ?

Origineel geplaatst door theiz
ik heb nu een acer travel mate, en dat is echt grote droefheid, dan heb ik het niet eens over de audio, maar over de machine in het geheel, en de service bij acer is echt bagger. (de laptop is nu sinds 17 maart in reparatie, en nog steeds niet terug !!! ze wachten op een onderdeel)

maar ik hoor nog nix over de verschillende audio- computer merken heeft iemand daar ervaring mee ?

ik denk er over er direkt een firewire 410 of een esi Quata fire bij te kopen kwa soundcard.

wat is er precies kapot aan? vriend van me heeft er eentje en die is er erg blij mee..hoor van anderen ook goede verhalen, ook over service als er iets kapot is ......wordt opgehaald, snel gerepareerd en weer afgeleverd

Hmm, waar stonden de letters VAIO ook alweer voor. Volgens mij iets met Video Audio Integrated Operation maar sla me er niet op dood. Ze zouden alleen wel specifiek voor video en audiotoepassingen ontwikkeld zijn. Wellicht een merk om te overwegen.

Origineel geplaatst door olafmol
wat is er precies kapot aan? vriend van me heeft er eentje en die is er erg blij mee..hoor van anderen ook goede verhalen, ook over service als er iets kapot is ......wordt opgehaald, snel gerepareerd en weer afgeleverd

nou ik heb de laptop 1,5 jaar (p4 2,6 intel chipset/mobo)

binnen 3 maanden was m'n geluidskaart gaar: na een (lange reparatie weer terumet een nieuw mobo er in

5 mnd later na instalatie van drivers voor esi gigaport AG hele instalatie onstabiel, en dvd.cdrw combo speler pakt geen cd's meer na een (lange) reparatie terug met nieuwe dvd/cdrw combo (toen ik belde wachten ze op de recovery ceedees die ze niet hadden 8D

en weer 4 maand verder (begin dit jaar) begitn m'n scherm te knipperen en flikkeren, ik had me nog hard nodig voor een dj set dus daarna kwamen ze m halen (vorige twee keer moest ik mzelf sturen en verzekeren) en nu wachten ze sinds 18 maart op onderdelen.

en aan de telefoon sturen ze me met een kluitje in t riet: :bekdicht: de supervisor belt u terug, ze weten zelf nl nix en mogen nix beslissen. Na een aangetekende brief belden ze eindelijk zelf eens op (niet de supervisor, maar een van die tele boys) dat ze het onderdeel (ineens !!!!:confused: ) binnen hadden. En nu zit ik dus nog steeds te w88 gisteren of vandaag wordt ie hier afgeleverd .

maar nu genoeg over ACER, back to the subject :luv:

de sony w.a.i.o ja heb er bij een vriend van me er mee lopen stoeien
ondanks dat het ding een jaar oud was had ik hem zo willen ruilen voor mijn spiksplinternieuwe toshiba 2,8 gig

RIM00048.sized.jpg

aphex twin gebruikt er ook eentje :D
en squarepusher ook

volgens mij zijn de VAIO's echt niet intern veel anders of geoptimised voor audio en video ofzo...tis meer een geil design ;)

Ik heb een Vaio tweedehands gekocht voor 650,- (AMD 1200+/265MB/20GB)
Werkt prima! (Ableton 3.0)

Ik denk trouwens dat er wel verschil zit bij zo'n Sony;
Ik heb een hele lage latency op de interne geluidskaart (<10ms), ik denk niet dat dat bij andere laptops ook zo is.
Het scherm is ook super strak maar das eigenlijk niet zo belangrijk.
Zorg er in ieder geval voor dat je zo min mogelijk rotzooi er op zet en hem een beetje tuned voor audio gebruik;
Klik hier voor link.

Ronald.

tegenwoordig kan je met standaard AC'97 onboard audio op laptops ook lekker snel werken:

uit de SOS:

Do you fancy low-latency ASIO support for your motherboard soundchip? If so you'll definitely be interested in Michael Tippach's new ASIO4ALL. It's a universal ASIO driver that sits on top of any sound device's existing WDM drivers, and can therefore work with most audio devices running on Windows XP and 2000. Some musicians have also managed to get it to work under Win 98SE and ME, although this isn't recommended. ASIO4ALL is available as a freeware download, and it jumped to version 1.7 on the day I wrote this. The installer is a tiny 82Kb, although the driver itself is only 24Kb, and written in 100 percent assembly language for maximum efficiency.
Once the driver is installed, you open its Control Panel, point to the desired audio device and choose a buffer size, just like any other ASIO driver. The huge difference is that you can try it with any audio device that already has WDM drivers, including laptop soundchips, PCI and PCMCIA cards, USB peripherals, and so on, and there are various modes and options to make it compatible with the widest range of devices.
I found I could use ASIO4ALL on my Centrino laptop with my Echo Indigo to achieve 1.5ms latency at 44.1kHz instead of Echo's lowest ASIO driver option of 3ms. However, I was most pleased with my laptop's Realtek AC97 Codec (previously only available inside Cubase, running its ASIO DirectX drivers with 12ms latency) which managed 5ms using ASIO4ALL with a 224-sample buffer size. Other musicians have experienced even larger reductions in latency, so a big thank you to Michael Tippach! Visit www.tippach.net/asio4all to download the driver.

ik snap eigelijk niet wat er erg is aan latency als je niet live gaat maar gewoon in
de studio bezig bent. ik werk met een latency van 172 ms (neen het is typfout)
en ik heb er geen last van. :D die 1,5 ms latency is ook maar gezever eigelijk.
als je een paar vsti plugin open hebt staan zoals reaktor, absynth en nog wat
reverbjes dan ga je toch je latency moeten verhogen.

allemaal erg interessant de info die jullie geven, ik neig er door langzaam toch naar vaio, maar ik had eigenlijk i gedachten om bij een muziek zaak in een keer een laptop met geluidskaart te kopen en dan mijn synth (een yamaha tg 500) er op in te ruilen en misschien zelfs monitore er bij.

maar ik heb nog van niemand iets gehoord over de audio-computers uit bijv mijn links (dus de feedback bijv) ja ik heb 1 iemand horen zeggen dat ze goed zijn.... :D

iemand ??? :confused:

Origineel geplaatst door theiz [/i
maar ik heb nog van niemand iets gehoord over de audio-computers uit bijv mijn links (dus de feedback bijv) ja ik heb 1 iemand horen zeggen dat ze goed zijn.... :D

iemand ??? :confused: [/B]

denk dat er al minimaal 100.000 woorden op dit forum staan over audio computers [desktop]

Origineel geplaatst door d.b.1
denk dat er al minimaal 100.000 woorden op dit forum staan over audio computers [desktop]

ik bedoel de laptops van de audio pc fabrikanten. =)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back