audio laptop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
in adobe audition kun je in 32 bits (floating point file) opnemen... de geluidskaart gaat idd maar tot 24 bits dus adobe zet er gewoon 8 nulletjes achter.

het is trouwens best vreemd... je kunt in audition niet 24 bit kiezen... het menu laat je kiezen tussen 8, 16 en 32(float).

Ha Leo! Wel even wennen hoor om vragen van jou te zien m.b.t. het digitale domein. Je gaat het analoge domein toch niet vaarwel zeggen hè?!
Anyway, ik gebruik een Dell Latitude C840 laptop met Pentium 4-M 1.8Ghz. Tot nu toe heb ik er veel plezier van en hij heeft me nooit in de steek gelaten.
Tot nu toe heb ik altijd met tevredenheid gewerkt met de delta familie van m-audio maar zou als ik nu een nieuwe geluidskaart/box zou moeten kiezen misschien wel voor RME kiezen.
:biertje:

Origineel geplaatst door matador
Hey Leo,
Ten derde moet je bekijken wat je behoeften zijn qua laptoptype zijn. Een centrino processor zal ervoor zorgen dat je batterij lang mee zal gaan (4 uur of meer, handig voor livetoepassingen) maar is veel trager als een standaard Pentium 4 (dus gevaar voor latency).
Succes!

Hey man, zeer goede tips allemaal, maar hier sla je de bal toch volledig mis hoor, Centrino > Pentium-4 en als je het tegendeel blijft beweren graag bewijs zwart op wit...

Baai.

ja het zijn wel pentiums maar ze zijn KLOTETRAAAAG, en nee het zijn geen pentium 4's maar Pentium-M's ;)

Centrino is er gekomen door de opkomst van de notebooks en omdat de gewone P4 processoren teveel energie verbruikten, waardoor de batterij van een P4-laptop het doorgaans maar een uurtje ofzo uitzong.

Een nieuwe centrino-processor gaat van zo'n 1,10 Ghz tot 2 GHz. Je zal moeten kiezen wat je wil --> Lang op je trage leptop kunnen werken of niet lang op je rappe laptop werken.

Bewijs jij maar even dat het niet zo is Nerve :D

Ze zijn niet even rap hoor, die demo-modellen met centrino op mn werk geven je echt het gevoel dat je 2 jaar terug in de tijd bent gestapt

Laatst gewijzigd:
voordat het bonje wordt: ik zal weinig beroep doen op de batterij (ook wel); hij mag gewoon in het stopcontact, het gaat me vooral om de ruimtebesparing.

en ik moet heel eerlijk zeggen, ik denk dat het meeste analoog eruit gaat ja. toch weer.
dat heeft trouwens niet met de pc te maken, ik had al een minidisc en wil de pc toch vooral als harddisk recorder gebruiken en niet zozeer (ook wel) als midi sequencer.
die nordlead en die prophecy, dat zijn toch gewoon (ben ik voor de zoveelste keer achter gekomen) heel lekkere complete synths. morgen ga ik hopelik een microkorg ernaast zetten en uitproberen, en een bass station en wat electribes. ben erg benieuwd, maar met die nord en proph ben ik al dik tevreden.

heeft rme trouwens ook usb kastjes dan, voor de laptop?

Kijk ook of er Firewire (IEEE1394) opzit, dat zou ook wel al vrij standaard moeten zijn. Neem ook best maar 1 GB Ram, en zorg dat je front side bus 800 Mhz is, dan zal je wel een eindje meekunnen met technologische evoluties.

Processor: Neem toch gewoon een P4 processor met min. 2,4 ghz en HyperThreading. Die zal wel een stuk rapper werken dan zo'n 1,5 GHz centrino processor die waarschijnlijk evenveel kost.

Die centrino processors zijn er niet voor prestaties maar voor het lagere verbruik, en dat is waarschijnlijk niet een van jouw prioriteiten.

Centrino Specs & info

groeten

Ik vrees echt wel dat jij Celeron met Centrino verwart hoor. Het feit dat je het kloksnelheid argument gebruikt zegt genoeg, deze komt nl. totaal niet overeen met de klassieke kloksnelheid die Intel tot nu toe gebruikt heeft.
Jij zit trouwens altijd de Pentium-M met de Centrino te vergelijken, maar euh Pentium-M = Centrino.

En je wou bewijzen : http://www.upenn.edu/computing/provider/docs/centrinoprovider.html

Baai baai,

(over PC's moet je me echt niks leren hoor).

Origineel geplaatst door dcdent

Een nieuwe centrino-processor gaat van zo'n 1,10 Ghz tot 2 GHz. Je zal moeten kiezen wat je wil --> Lang op je trage leptop kunnen werken of niet lang op je rappe laptop werken.

Bewijs jij maar even dat het niet zo is Nerve :D

euhm nee toch niet hoor. vertel me eens waar ik een centrino met een pentium M vergelijk. :confused:

kheb informatica gestudeerd en herstel & verkoop nu computers, kzal wel weten over wat ik spreek zeker. En hmm op die site die ik gaf staat toch duidelijk:

The Intel® Pentium® M Processor, in conjunction with the Intel® 855 chipset family and the Intel® PRO/Wireless Network Connection, is a a key component of Intel® Centrino™ Mobile Technology . It delivers outstanding mobile performance and low-power enhancements for sleeker, lighter notebook designs.

En nee een pentium M is neit perse een Centrino, want alvorens hij een Centrino-logo mag dragen moet er wel een I855 chipset en WLAN 802.11b of 802.11g opzitten. Anders is het gewoon een pentium M ;)

En ze evenaren toch nog altijd geen P4 3 GHz processor met HT

moest je weten hoe vaak ik het op mn werk al mogen horen heb... Kom jij het ons anders eens uitleggen?

Over Celeron wil ek zelfs niet beginnen.

Ti were nen belg wij :D

slaapwel... :z

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dcdent
euhm nee toch niet hoor. vertel me eens waar ik een centrino met een pentium M vergelijk. :confused: Moest je wat meer aandacht aan mn eerste zin hebben gegeven zou je mss niet zo'n achterlijke reply geven.

kheb verdomme informatica gestudeerd en herstel & verkoop nu computers, kzal wel weten over wat ik spreek zeker. En hmm op die site die ik gaf staat toch duidelijk:

En nee een pentium M is neit perse een Centrino, want alvorens hij een Centrino-logo mag dragen moet er wel een I855 chipset en WLAN 802.11b of 802.11g opzitten. Anders is het gewoon een pentium M ;)

En ze evenaren toch nog altijd geen P4 3 GHz processor met HT

moest je weten hoe vaak ik het op mn werk al mogen horen heb... Kom jij het anders eens uitleggen?

Over Celeron wil ek zelfs niet beginnen.

Ti were nen belg wij :D

Dat kan een beetje kalmer hoor. Jij je zin, als we met diploma's gaan zwaaien enzo lol, dan eindigt voor mij de discussie. Ik heb ook nooit beweerd dat ze een P4 3ghz benaderen gewoon omdat de centrino equivalent daar nog niet van is, maar jij moest zonodig appelen met peren gaan vergelijken door over kloksnelheden te beginnen en daar ging je grof in de fout. Ik zou verwachten dat iemand die in een PC winkel werkt dat zou weten, maar jij dus niet.

Voor mij eindigt de discussie hier.

ja da's ook wel een feit. Ik denk dat je gewoon best eens naar een pc-winkel stapt en daar advies vraagt.

Als je 'm wil gebruiken voor te multitracken en recorden enzo zou ik dan wel zeker één met Firewire kiezen, kun je meteen zo'n supersnelle externe Firewire kaart nemen :D [/kwijl mode off]

Origineel geplaatst door Nerve
Dat kan een beetje kalmer hoor. Jij je zin, als we met diploma's gaan zwaaien enzo lol, dan eindigt voor mij de discussie. Ik heb ook nooit beweerd dat ze een P4 3ghz benaderen gewoon omdat de centrino equivalent daar nog niet van is, maar jij moest zonodig appelen met peren gaan vergelijken door over kloksnelheden te beginnen en daar ging je grof in de fout. Ik zou verwachten dat iemand die in een PC winkel werkt dat zou weten, maar jij dus niet.

Voor mij eindigt de discussie hier.

kloksnelheden zijn theorie, tis de praktijk die telt, en wanneer je al enkele programma's in je geheugen hebt geladen zakt de performantie een heel stuk, terwijl het bij de P4 HT's wel een heel stuk meer aankan. Centrino is ook nog niet zolang uit, tstaat nog in de kinderschoentjes. Maar tkan binnen enkele jaren misschien wel al verder geëvolueerd zijn en de andere cpu's uit de notebooksecotr verdrijven, maar het tegendeel kan ook gebeuren.

Kweet wel, beetje agressieve reply :p maar ja je hebt mn reply ook helemaal verkeerd geïnterpreteerd.
Als iemand op mn werk om een notebook met hoge prestaties komt vragen raden we'm nog altijd een p4 processor aan, tenzij hij 'm natuurlijk veel on the road nodig heeft enzo. (ik denk aan vertegenwoordigers en mensen die hun laptop altijd bij hen hebben, dan is een zuinige pc wel beter).

Aan de andere kant moet het ook wel klote zijn als je in het laatste kwartier van je 2 uur durende liveset plots het "battery-low" ledje ziet knipperen :D

no hard feelings! :luv:

Laatst gewijzigd:
Leo je hebt ook van die kleine computers oftwel barebones.

Die koop je kant en klaar en dan moet er nog een processor, geheugen harde schijf in. Evt een geluidskaart. Dan een plat beeldscherm en een wireless toetsenbord.
Dat zal alles bij elkaar net even goedkoper als een laptop zijn (nieuwe, geen tweedehands)

Maar zullen ook vast wel 2e hands aangeboden worden voor een leuke prijs. Dan hoeft het ook niet zo spannend te worden.

Tenzij je zo'n ding ook overal mee naartoe wil slepen. (ben te lui om te kijken of je dat ook gepost had)

powerbook

powerbook

ben van plan binnenkort een nieuwe powerbook te gaan kopen en had nog wat vraagjes?

wanneer wordt de G5 in de powerbook verwacht (en kan ik dus beter wachten) ?

12" scherm is toch voldoende of is zo'n groter scherm echt handiger ?

superdrive nou echt nodig of kan ik voor dat aanvullende geld gewoon beter een fire wire hd kopen .....

alvast bedankt

mvg wesley

Hé Leo,

wij hebben hier net de laatste aanbiedingen van Toshiba binnengekregen, zal ff paar linkjes geven

http://www.silicontech.be/specs/PSA60E-00J01SBT-ST.htm 999 €
Celeron processor, niet zo interessant. Wel een gratis GSM :D

http://www.silicontech.be/specs/PSA40E-095QJBT-ST.htm 1099 €
P4 processor 2,8 ghz, wel interessant alhoewel maar 256 mb ram. Maar je kunt dat wel nog upgraden

http://www.silicontech.be/specs/PSA50E-02U02ZBT-ST.htm 1499 €
gratis draadloos internet

Het zal wel pas volgende week zijn als ze officieel verkrijgbaar zullen zijn. Toshiba is wel een van de betere merken als het op laptops aankomt. Normaal kun je wel nog wat opties bijbestellen zoals firewire en wat meer ram (als dat er niet op zit of niet voldoende)

Ik werk alweer een dik jaar met een PowerBook G4, en ben zééér tevreden,
echt nooit problemen gehad, nooit 1 keer gecrashed(!).
Tis de 12"PB 867mhz en 640mb intern.
SW: Logic platinum 5.5.1 , Peak voor al het record en knip werk, en Akasys
voor mijn S6000 via USB.

Via Usb (2 poorten met elk een controller, dus worden niet gedeeld) mijn AMT-8 midi-interface
en EMI 2/6 audio interface, welke ik ga vervangen voor een Fire-Wire versie.

12" is idd een compact scherm, maar ik wil een computer die klein is, en daarom
handig is mee te nemen (dat is volgens mij de functie van een laptop) en thuis
gaat ie aan de 17" Iyama, ook even op letten dat een dubbel scherm wordt ondersteund
want niet elke laptop doet dat, mijn PB doet dit wel, is écht handig.
Fire-Wire is standaard, handig voor externe schijven of Audio interface.

Daarnaast is de behuizing ook dik in orde (aluminium), dus t kan wat hebben,
ook niet onbelangrijk.

Laatst gewijzigd:
Ha die Leo,

Vergeet ook niet de Inspiron 5150 serie van Dell mee te laaten wegen in je beslissing. Voor mij is het de meest prijs prestatiegerichte laptop geworden na een zoektocht van een paar maanden. Je kan m zelf configureren op de dell site

Ps, als je maar 1 jaar garantie neemt scheelt het 416 euro en is het helemaal een interessante prijs voor deze laptop met top onderdelen.

Ik heb hem nu bijna een jaar en heb er nog nooit grote problemen mee gehad. Superstabiel laptopje

Origineel geplaatst door Boost303

Vergeet ook niet de Inspiron 5150 serie van Dell mee te laaten wegen in je beslissing. Voor mij is het de meest prijs prestatiegerichte laptop geworden na een zoektocht van een paar maanden. Je kan m zelf configureren op de dell site

hé da's idd wel ideaal zo, tscheelt al bijna de helft van de prijs zonder die garantie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back