module of software

arthurb

Nieuwkomer
eeyz mensen, uhm, nouw k ben duz nieuw hier :) en ben me beetje aan t nestelen als 'beginnend onwetend dj-tje'
en had gelijk n vraagje, kheb n yamaha psr 290, en programmatjes zoals music maker nzow, en nu wilde ik de synthesizer module SH-32 van Roland kopen om op mn keyboard aan te sluiten. maar een vriend van me zei dat ik beter een goed programma kon kopen voor de pc met een goede geluidskaart, dat ik daar meer aan had, kan iemand me misschien helpen kiezen want ik snap nog niet egt veel van al dat midi gedoe :confused:
mazzoool
arthur

Gebruik de zoekfunctie eens op het forum, daarmee zul je al veel wijzer worden denk ik.

Wat die vriend van je zegt kan waar zijn, maar hangt helemaal af van persoonlijke smaak. Ik dacht een paar jaar geleden ook dat software het helemaal zou zijn voor me, maar daar ben ik gedeeltelijk van teruggekomen. Ik prefereer toch liever hardware knoppen ipv het soms wat gepriek op een beeldscherm. Heb je daar geen moeite mee, dan is software zeker wel een uitkomst voor je. Kwestie van uitproberen dus. Uiteindelijk kun je het alleen zelf bepalen.

Re: module of software

Origineel geplaatst door arthurb
eeyz mensen, uhm, nouw k ben duz nieuw hier :) en ben me beetje aan t nestelen als 'beginnend onwetend dj-tje'
en had gelijk n vraagje, kheb n yamaha psr 290, en programmatjes zoals music maker nzow, en nu wilde ik de synthesizer module SH-32 van Roland kopen om op mn keyboard aan te sluiten. maar een vriend van me zei dat ik beter een goed programma kon kopen voor de pc met een goede geluidskaart, dat ik daar meer aan had, kan iemand me misschien helpen kiezen want ik snap nog niet egt veel van al dat midi gedoe :confused:
mazzoool
arthur

De mogelijkheden van Midi zijn niet in een paar stappen uit te leggen. Wel is het in jou geval goed om na te gaan hoe je wil werken. Ik heb bijvoorbeeld nog een andere suggestie voor je en dat is het programma Reason (2.5). Niet om het nog moeilijker te maken hoor. Dit programma combineert het beste van 2 werelden het zijn als het ware software modules en kan veel meer dan lauter een SH-32. Een investering in een goede geluidskaart klinkt mij als een goed plan in de oren. Geef nog wat meer details over hoe je muziek wil gaan maken. Dan kunnen we verder praten.

Of je nu software of hardware moet gebruiken is een eeuwige discussie zonder antwoord. Kijk gewoon wat jij het fijnst vindt werken en ga daarvoor.

Voor meer info over alles wat je wilt weten gebruik je de zoekfunctie. :biertje:

Met een klein budget kun je met software meer dan met hardware,helaas een feit. Puur muziek gericht met een bepaald budget zou ik software verkiezen boven hardware.

spit zeker eens HEEL GRONDIG de volgende thread uit:

de grote beginners thread
als je alle info die daar werd samen gebracht, en alle links grondig uitpluisde,
dan zul je zeker al een pak verder staan qua kennis vermoed ik en overzicht.

Ik hoop dat je daarmee een stuk verder op weg bent geholpen

:biertje:

Back