De grote 70s thread

FuzzyStone

Stamgast
In navolging van de grote 80's thread, ziehier de grote 70's thread!

Te beginnen met:

Attachments

• saturdaynightfever.jpg
    saturdaynightfever.jpg
    29,3 KB · Bekeken: 554
En natuurlijk het album meet een van de meest gecoverde nummers aller tijden:

Attachments

• gbs.jpg
    gbs.jpg
    15,9 KB · Bekeken: 206
I'm in the mooooood for dancing, romancing

Attachments

• nolans_best.jpg
    nolans_best.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 201
Michael Douglas en Karl Malden in The Streets of San Fransisco

Attachments

• streets.jpg
    streets.jpg
    37,9 KB · Bekeken: 210
Vanaf '74 was het voor mij toch wel ABBA wat de klok sloeg. Vooral tracks zoals Eagle, Lay all your love on me, Summernight City zijn toppers. In het begin was er nogal weinig synthwerk in te bespeuren, maar naarmate de Phil Spectre sound verdween, kwam de electronica naar boven. ARP en vooral de Yamaha GX1 waren van groot belang bij hun sound. In later stadium werd het de Synclavier ... maar dan spreken we al over de jaren 80.

De Beegees gebruikte vooral ARP synths in hun discomuziek.

Verder: Vangelis maakt LP's zoals Albedo 0.39, Heaven & Hell, Spiral, China en Apocalypse des Animaux in een tijdperk waar Jan met de Pet nog niet eens weet wat een synth was.

Hetzelfde kan gezegd worden voor anderen, zoals JMJ, Tangerine Dream, Klaus Shulze en nog een boel anderen.

In 1976 has ik het echt wel erg warm en was het ook erg droog.

In 1979 hoorde ik voor het eerst een synthesizer in het echt ... 2 jaar later zou ik van die persoon m'n eerste aankoop doen: de Roland 101 :) :) :)

En er zijn nog veel meer interessante dingen gebeurd !!!!

:doei:

Origineel geplaatst door Arv

jaja

jaja, inderdaad zeg.......

Er was ook vaak een soort tekenfilmpje over een mannetje, die uit een getrokken streep over het beeld kwam.
Volgens mij werden er dan ook steeds dingen "bijgetekend" waar dat mannetje iets mee deed. Maakte rare hoge geluidjes. Beetje vaag maar ik weet niet hoe t heet. Heb t effe (heel slecht) getekend hoe t er ongeveer uit zag.

Laatst gewijzigd:
Back