De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door mc_kwok
Mijn interpretatie uit jou verhaal en dat van Neon Vomit is dat trance "dient te worden gebruikt als middel voor spirituele ervaringen o.i.d.".

Het hoeft helemaal niet spiritueel te zijn of een spirituele ervaring te zijn.
Alleen wat ik probeer duidelijke te maken is dat niet alle house music met veel strings en reverb automatisch trance is.
Luister maar eens naar wat 10 jaar geleden trance genoemd werd (in het house genre).

DJ Tiesto is gewoon een product dat goed verkoopt.
Dat heeft alles met goeie marketing te maken, waarom zou goeie marketing automatisch goeie muziek opleveren?
Succes is niet hetzelfde als talent.

ik ben geen liefhebber van commerciele trance maar psy trance gaat er bij mij wel in!
er zit toch net iets meer in de muziek als bv techno, waarvan ik altijd het idee krijg dat techno tracks maar half af zijn!
maar zelf hou ik het meest van zwarte of jazzy georienteerde muziek of iets wat met klassiek te maken heeft, symfo rock bijvoorbeeld!
de grootste misser op dit moment vind ik toch wel de hardcore, dan niet alleen de muziek maar de hele scene in het algemeen!
dit roept gewoon om een bepaalde haat en agressie! dat iws op een site als partyflock dan ook overduidelijk te merken ook.

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Het hoeft helemaal niet spiritueel te zijn of een spirituele ervaring te zijn.
Alleen wat ik probeer duidelijke te maken is dat niet alle house music met veel strings en reverb automatisch trance is.
Luister maar eens naar wat 10 jaar geleden trance genoemd werd (in het house genre).

DJ Tiesto is gewoon een product dat goed verkoopt.
Dat heeft alles met goeie marketing te maken, waarom zou goeie marketing automatisch goeie muziek opleveren?
Succes is niet hetzelfde als talent.

Check dan eens je eigen link. Dat verhaal staat op het spirituele. Spirit=geest en dat is precies wat de "staat van trance" inhoudt. De geest verkeert in een staat waarin het gemakkelijker andere dimensies waarneemt. De muziek is hiervoor het middel. Dat is dus wat trance muziek zoals wij het nu kennen nooit geweest is.

Internax neemt het nu de massa kwalijk dat men de verkeerde "trance muziek" steunt en tegelijk verwijt hij musikanten de verkeerde trance te maken. Ik vraag me af of er wel enige muzikant is die de "goede" trance kan maken. Het hangt imho te veel samen met het psychologische en het religieuze.

Het vereist daarnaast een publiek dat zich daar absoluut open voor stelt en ik kan me zo voorstellen dat dit een KLEIN publiek is.

Met het marketing aspect van je stelling ben ik het wel een soort van eens. Maar ik neem Tiesto niks kwalijk. Hij lijkt soms de Microsoft van de trance muziek.

Origineel geplaatst door bliepertronic

de grootste misser op dit moment vind ik toch wel de hardcore, dan niet alleen de muziek maar de hele scene in het algemeen!
dit roept gewoon om een bepaalde haat en agressie! dat iws op een site als partyflock dan ook overduidelijk te merken ook.
hardcore roept bij mij niet zoveel agressie op hoor, een opmerking als dit wel :(

kijk, ik moet ook echt niets hebben van die lonsdale dragende agressieve wannabe-adolfjes of hooligans, ik heb daar dan ook echt helemaal niks mee te maken...najah ik heb geen zin om een heel verhaal te houden, dus ik kom maar ff to the point: dat je de muziek echt compleet bagger vindt dat vind ik echt niet erg, ik kan best begrijpen dat mensen het niet trekken, helemaal niet mooi vinden, er koppijn van krijgen, het supersimpel in elkaar vinden zitten (wat imho voor veel hardcoretracks geldt, maar voor lang niet allemaal, maar goed dat is een andere discussie) etc. etc. mag van mij allemaal best! maar waar ik echt niet tegen kan is een hele groep mensen over één kam scheren...ik wil absoluut niet vergeleken worden met die mensen op partyflock (ervan uitgaande dat we 't over dezelfden hebben) maar blijkbaar word ik daar door jou toch onder gerekend..en dat maakt me kwaad en verdrietig tegelijk, want ik maak en luister de muziek met hart en ziel en heb er absoluut niets kwaads mee in de zin (net zoals vele hardcoreliefhebbers met mij), ik ben bijna een hippie om het zo maar te zeggen en dan komt iemand hier ff vertellen dat het allemaal om haat en agressie draait...dan heb je het wat mij betreft, net zoals al die figuren op partyflock waarnaar jij refereert, helemaal verkeerd begrepen!

Origineel geplaatst door Nightstorm
hardcore ... een hele groep mensen over één kam scheren..

:D Die zijn toch allemaal kaal??

:bekdicht: sorri, kon 't nie laten..

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Die zijn toch allemaal kaal??

:bekdicht: sorri, kon 't nie laten..
tsja die opmerking verwachtte ik al toen ik die zin typte, heb zelf dus ook enige vooroordelen ten aanzien van het SF-volk, jammer genoeg worden ze nog bevestigd ook :engel:

maar ik heb m'n haar nog, tenminste, dat beetje dat nog wil groeien =(

:dubbel: Was uiteraard maar een grappie van me.

Iedereen mag z'n eigen smaak/mening hebben van me.

Een beetje zelfspot ken geen kwaad; 't is toch al zo opgefokt hier&daar..

Origineel geplaatst door Zoidsity
:dubbel: Was uiteraard maar een grappie van me.

Iedereen mag z'n eigen smaak/mening hebben van me.

Een beetje zelfspot ken geen kwaad; 't is toch al zo opgefokt hier&daar..
mijn reply was dan ook niet serieus hoor heb nl. nog een heleboel haar

:biertje:

Origineel geplaatst door mc_kwok
Het hangt imho te veel samen met het psychologische en het religieuze.

:engel: Sinds wanneer zijn psychologie en religie hetzelfde?
Dat de oorsprong van trance spiritueel is wil niet zeggen dat alle trance inducerende muziek dat is.
Een trance is gewoon een doodnormaal psychologisch verschijnsel, hoe iemand dat ervaart moet ie zelf weten.

Bovendien ligt de oorsprong van alle muziek in het religieuze...
Maakt dat soms alle muziek religieus?
:dubbel:

hardcore roept bij mij niet zoveel agressie op hoor, een opmerking als dit wel :(

kijk, ik moet ook echt niets hebben van die lonsdale dragende agressieve wannabe-adolfjes of hooligans, ik heb daar dan ook echt helemaal niks mee te maken...najah ik heb geen zin om een heel verhaal te houden, dus ik kom maar ff to the point: dat je de muziek echt compleet bagger vindt dat vind ik echt niet erg, ik kan best begrijpen dat mensen het niet trekken, helemaal niet mooi vinden, er koppijn van krijgen, het supersimpel in elkaar vinden zitten (wat imho voor veel hardcoretracks geldt, maar voor lang niet allemaal, maar goed dat is een andere discussie) etc. etc. mag van mij allemaal best! maar waar ik echt niet tegen kan is een hele groep mensen over één kam scheren...ik wil absoluut niet vergeleken worden met die mensen op partyflock (ervan uitgaande dat we 't over dezelfden hebben) maar blijkbaar word ik daar door jou toch onder gerekend..en dat maakt me kwaad en verdrietig tegelijk, want ik maak en luister de muziek met hart en ziel en heb er absoluut niets kwaads mee in de zin (net zoals vele hardcoreliefhebbers met mij), ik ben bijna een hippie om het zo maar te zeggen en dan komt iemand hier ff vertellen dat het allemaal om haat en agressie draait...dan heb je het wat mij betreft, net zoals al die figuren op partyflock waarnaar jij refereert, helemaal verkeerd begrepen!
IK WIST NIET DAT JE KWAAD WERD........:D
maar de meeste muziekstijlen worden vaak wel met een grote groep geassocieerd! trance in dit geval met nichten, hoeren, en andere gladjanussen en gabber/hardcore met het agressievere volk, dat er hier en daar dan uitzonderingen tussen lopen, tja dat moeten die gene dan zelf weten natuurlijk wat ze leuk vinden.

IK WIST NIET DAT JE KWAAD WERD........:D
maar de meeste muziekstijlen worden vaak wel met een grote groep geassocieerd! trance in dit geval met nichten, hoeren, en andere gladjanussen en gabber/hardcore met het agressievere volk, dat er hier en daar dan uitzonderingen tussen lopen, tja dat moeten die gene dan zelf weten natuurlijk wat ze leuk vinden.
associeren doen we allemaal, dit maakt de wereld voor ons persoonlijk eenvoudiger, maar als je ergens echt serieus wat over wil kunnen zeggen moet je over die eerste primitieve reactie heenkijken, want de wereld is niet eenvoudig...afgaan op simpele associaties veroorzaakt doorgaans alleen maar ellende, nu gaat het dan nog over muziekstijlen maar kijk wat er gebeurt als je dat doortrekt naar geloof of afkomst, de geschiedenis bewijst keer op keer wat er dan gebeurt

denk verder, durf te zoeken naar factoren die jouw associaties teniet doen

ik zal een voorbeeld geven: ik ben zelf totaal niet gelovig, mijn eerste associatie met het geloof is dat de mensen die er in geloven een stelletje simpele zielen zijn, bang en wereldvreemd en constant erop uit om zieltjes te winnen

maar laatst was ik op een feest en ben ik na afloop naar zo'n naar house bus toe gelopen en met één van de medewerkers gaan praten...gewoon eens gedachten uitwisselen...en dan kom je erachter dat je meer met elkaar gemeen hebt dan je in eerste instantie denkt, dat jouw associaties toch wel flink te kort door de bocht zijn en dat ook die mensen wat wezenlijks te vertellen hebben, ook al snap ik nog steeds niet waarom ze in een god geloven maar dat doet er niet toe! het mooie was zelfs dat ik ernaar toe ging met het idee dat die mevrouw mij vast een verloren ziel zou vinden, dat zij vooroordelen over mij zou hebben, maar uiteindelijk was ik degene met de vooroordelen want zo zag ze mij dus helemaal niet

een mens is niet simpel te karakteriseren aan de hand van een muziekstijl of een geloof, ieder mens heeft verschillende opvattingen en beweegredenen ook binnen een groep...zo'n groep karakteriseren maakt het voor jezelf ontzettend makkelijk, alsof er een soort goed en kwaad bestaat en dat je precies weet aan welke kant je staat, maar daarmee doe je jezelf en anderen te kort

en ik ben absoluut geen uitzondering, van de hardcore jongens hier op synthforum moet ik de eerste nog tegenkomen die aan jouw vooroordelen voldoet

Al die trieste trance figuren zouden eens een avondje oldschool trance (oftewel de echte trance muziek) moeten gaan luisteren. Ik haat die figurenen die er ooit voor gezorgt hebben dat dat de muziek waar tegenwoordig naar geluisterd wordt, trance genoemnd wordt.

Sjeetje mina man, het is toch gewoon zo ongeloofelijk k*t. gatverdammme. Kap nu toch met die bagger.

helemaal mee eens! en alle tv programma's met trancemuziek erin zijn ook kut, en alle radiozenders die trance draaien zijn kut! enz enz enz :Z

rest mij te zeggen dat er geen producers bestaan die daawerkelijk plezier hebben in het maken van trance, iedereen die trance maakt doet het voor het geld :engel:

:dubbel:

associeren doen we allemaal, dit maakt de wereld voor ons persoonlijk eenvoudiger, maar als je ergens echt serieus wat over wil kunnen zeggen moet je over die eerste primitieve reactie heenkijken, want de wereld is niet eenvoudig...afgaan op simpele associaties veroorzaakt doorgaans alleen maar ellende, nu gaat het dan nog over muziekstijlen maar kijk wat er gebeurt als je dat doortrekt naar geloof of afkomst, de geschiedenis bewijst keer op keer wat er dan gebeurt

denk verder, durf te zoeken naar factoren die jouw associaties teniet doen

ik zal een voorbeeld geven: ik ben zelf totaal niet gelovig, mijn eerste associatie met het geloof is dat de mensen die er in geloven een stelletje simpele zielen zijn, bang en wereldvreemd en constant erop uit om zieltjes te winnen

maar laatst was ik op een feest en ben ik na afloop naar zo'n naar house bus toe gelopen en met één van de medewerkers gaan praten...gewoon eens gedachten uitwisselen...en dan kom je erachter dat je meer met elkaar gemeen hebt dan je in eerste instantie denkt, dat jouw associaties toch wel flink te kort door de bocht zijn en dat ook die mensen wat wezenlijks te vertellen hebben, ook al snap ik nog steeds niet waarom ze in een god geloven maar dat doet er niet toe! het mooie was zelfs dat ik ernaar toe ging met het idee dat die mevrouw mij vast een verloren ziel zou vinden, dat zij vooroordelen over mij zou hebben, maar uiteindelijk was ik degene met de vooroordelen want zo zag ze mij dus helemaal niet

een mens is niet simpel te karakteriseren aan de hand van een muziekstijl of een geloof, ieder mens heeft verschillende opvattingen en beweegredenen ook binnen een groep...zo'n groep karakteriseren maakt het voor jezelf ontzettend makkelijk, alsof er een soort goed en kwaad bestaat en dat je precies weet aan welke kant je staat, maar daarmee doe je jezelf en anderen te kort

en ik ben absoluut geen uitzondering, van de hardcore jongens hier op synthforum moet ik de eerste nog tegenkomen die aan jouw vooroordelen voldoet

ik ga ook niemand persoonlijk aanvallen maar het is wel algemeen bekend dat op hardcore feestjes veel rottigheid is tijdens zo,n feest! natuurlijk lopen er ook altijd leuke en sympathieke lui tussen maar die voeren dan niet de bovenmoot! ik ken al tenten die geen hardcore feestjes binnen hun deuren willen hebben en nu liever met goatrancers in zee gaan! ik kom al jaren op dit soort feestjes en heb nog nooit onenigheid of wat dan ook mee gemaakt!
ook een ander verhaal is de tekno scene. dit kun je eigenlijk ook agressieve klote herrie noemen maar dit trek ik toch al beter omdat hier meestal van die destructivo,s alto,s, en krakers ed op afkomen. maar ook hier lopen dan mensen rond die totaal anders zijn en ook een avond flinke lol hebben onenigheid merk ik hier ook nooit

en wat dat geloof betreft zijn er veel mensen die angstig zijn voor het grote onbekende! niets mis mee natuurlijk als ze daar in enigzins houvast ergens kunnen vinden, maar het zijn toch vaak verhaaltjes die door de mens verzonnen zijn en waar ze dan vaak niet buiten willen treden. vaak willen ze deze verhaaltjes dan ook op andere mensen projecteren die daar vaak niet van gediend zijn
maar dit is weer een andere discussie

en wat dat geloof betreft zijn er veel mensen die angstig zijn voor het grote onbekende! niets mis mee natuurlijk als ze daar in enigzins houvast ergens kunnen vinden, maar het zijn toch vaak verhaaltjes die door de mens verzonnen zijn en waar ze dan vaak niet buiten willen treden. vaak willen ze deze verhaaltjes dan ook op andere mensen projecteren die daar vaak niet van gediend zijn
maar dit is weer een andere discussie

En zo stroomt deze thread rijkelijk over van de vooroordelen. :Z

Ik heb hierboven ooit nog eens een 'serieus' bedoelde post gepost, maar ik lees met stijgende verbazing bovenstaande discussie! Er zou een speciaal subforum moeten worden opgericht; www.niettrancesynthforum.nl voor mensen met kortzichtige, bijzondere en bekrompen oordelen. Of dat nu VOOR of TEGEN trance is.

Als je 100% trance bent, en dat geweldig vindt; ga dan naar www.tranceaddict.com.
Als je trance wilt ontwijken, zet die computer dan niet aan.

En als je origineel bent, post je hierna een argument wat nog niet eerder is gebruikt :W

My 2 other cents.

Origineel geplaatst door RedTitan
En als je origineel bent, post je hierna een argument wat nog niet eerder is gebruikt :W
[/B]

Eeeeuuuh, denk denk ...
Ja maar, ik hou van trance, dus ik ben niet origineel !!??

Heb je die reclame gezien voor die DVD van 'Tiesto in Concert' ???

echt te genant voor woordennn

en dan heb ik het niet over 10.000 per set verdienen maar gewoon iemand die een DATJE/plaatje opzet en net doet alsof hij live draait een 'Concert' noemen...

pathetisch....

Origineel geplaatst door Bass
Heb je die reclame gezien voor die DVD van 'Tiesto in Concert' ???

echt te genant voor woordennn

en dan heb ik het niet over 10.000 per set verdienen maar gewoon iemand die een DATJE/plaatje opzet en net doet alsof hij live draait een 'Concert' noemen...

pathetisch....
Maar dit heeft toch niets met Trance als muziek stijl te maken. Ik heb ook de meest wazige industriele muziek uit een laptop zien komen waar volgens mij ook alleen maar een datje aan stond. Of Muse op Werchter.. alle synths uit een DAT. of JunkieXL... Blijkbaar is het bij Trance op een of andere manier nog slechter.

Ik begin een nare bijsmaak aan deze thread te krijgen, als jullie begrijpen wat ik bedoel..

Bericht door een moderator:
Nu gewoon weer terug-op-het-onderwerp!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back