Origineel geplaatst door Nightstorm
associeren doen we allemaal, dit maakt de wereld voor ons persoonlijk eenvoudiger, maar als je ergens echt serieus wat over wil kunnen zeggen moet je over die eerste primitieve reactie heenkijken, want de wereld is niet eenvoudig...afgaan op simpele associaties veroorzaakt doorgaans alleen maar ellende, nu gaat het dan nog over muziekstijlen maar kijk wat er gebeurt als je dat doortrekt naar geloof of afkomst, de geschiedenis bewijst keer op keer wat er dan gebeurt
denk verder, durf te zoeken naar factoren die jouw associaties teniet doen
ik zal een voorbeeld geven: ik ben zelf totaal niet gelovig, mijn eerste associatie met het geloof is dat de mensen die er in geloven een stelletje simpele zielen zijn, bang en wereldvreemd en constant erop uit om zieltjes te winnen
maar laatst was ik op een feest en ben ik na afloop naar zo'n naar house bus toe gelopen en met één van de medewerkers gaan praten...gewoon eens gedachten uitwisselen...en dan kom je erachter dat je meer met elkaar gemeen hebt dan je in eerste instantie denkt, dat jouw associaties toch wel flink te kort door de bocht zijn en dat ook die mensen wat wezenlijks te vertellen hebben, ook al snap ik nog steeds niet waarom ze in een god geloven maar dat doet er niet toe! het mooie was zelfs dat ik ernaar toe ging met het idee dat die mevrouw mij vast een verloren ziel zou vinden, dat zij vooroordelen over mij zou hebben, maar uiteindelijk was ik degene met de vooroordelen want zo zag ze mij dus helemaal niet
een mens is niet simpel te karakteriseren aan de hand van een muziekstijl of een geloof, ieder mens heeft verschillende opvattingen en beweegredenen ook binnen een groep...zo'n groep karakteriseren maakt het voor jezelf ontzettend makkelijk, alsof er een soort goed en kwaad bestaat en dat je precies weet aan welke kant je staat, maar daarmee doe je jezelf en anderen te kort
en ik ben absoluut geen uitzondering, van de hardcore jongens hier op synthforum moet ik de eerste nog tegenkomen die aan jouw vooroordelen voldoet