[detroit?track]Seeking distance

barn

Detroit nerd
Weer even mijn poly800 onder het stof vandaan gehaald...

dit nummertje is vrij vlot ontstaan... en is het eerste nummertje op mijn mpc60 gemaakt... wil er niet langer aanzitten voorlopig, omdat ik de mpc60 beter wil leren kennen, en ik niet zeker weet of dit wel mijn bij mijn ding past...

maar ik denk, ik post hem ffies:

Seeking Distance

Grappig, je weet de sfeer heel goed te vangen. Doet mij denken aan vroeger en dat is goed. Het musikale verloop van de track is echter nog wel een beetje saai.

Zohee, je hebt je stijl wel verder ontwikkeld. Ik denk dat die poly800 juist wel bij je past. DIt nummer klinkt wat frisser en geinspireerder dan je vorige tracks.

Kwa compositie kan je wel wat harder werken eraan nog, hierendaar wat melodieen verbeteren,,, de compositie wat intelligenter verdelen en je bent weer een hele stap verder in je muzikale ontwikkeling.

ehm, ja of dit bij me past... daar ben ik nog niet over uit... hij is misschien wat te vrolijk wel :D

En het nummer bestaat uit 2 verschillende sequencen, en wat muten van tracks, plus een drietal layers, qua sounds, plus een drietal 'solo's' gewoon live ingespeeld...

Om twee redenen zet ik hem eventjes aan de kant:
- Nog niet het idee dat dit helemaal mijn ding is, maar wellicht komt dat nog... en waar ik vaak de fout had om stug door te klooien, doe ik dat nu ffies niet...
- Het sequence gedeelte gebeurt in mijn nieuwe MPC60, en daar ben ik nog beetje groen mee, dus wil eerst wat meer kennis maken voordat ik wat complexer te werk gaan...

Hij is wat veel van hetzelfde, dat klopt... maar dat is toch ook wel weer techno toch... en een goede dj houdt de mix spannend, ook met dit nummer...:engel: :bekdicht:

Maar had bijna mijn poly800 op straat gezet, omdat ik hem toch niet gebruikte... nu weer plek voor in mijn set-up 8~

ik vind hem ook erg lekker .. geluiden zijn top

Leuke track hoor !!

Als je zou zeggen dat dit echt uit Detroit kwam zou ik het ook zo geloven...

weinig meer aan doen !

Hehe, Eigenlijk is dit echt wel steengoed gedaan als je een paar keer luisterd en mag ik effe raden waar je het meest inspiratie hebt gehaald ? Jeff Mills' - Every Dog Has Its Day 1 2 en 3 ? Zou er zo rechtstreeks van kunnen komen ! Goed gewerkt zou ik zo zeggen :okdan:

Fred

aangenaam stukje muziek!

wel een beetje dof en nogal mono maar dat mag de pret niet drukken.

speciaal voor OnAcid weer even Online...

en Frederik... ik snap de link niet zo goed met Every Dog has its Day... das toch hele andere sjeize als dit?

Ik denk dat de vergelijking met every dog has its day toch wel een beetje op kan.. ik kan er niet aan doen maar ik moest er onmiddellijk aan denken en heb ze nog eens even opgezet en vind vaak elementen terug .. Ik weet niet goed maar vind het toch zo hehe .. Ik hou je track in ieder geval bij want vind hem bloedmooi !

Fred.

Helemaal goed man !

Ik moest ook meteen aan Every Dog van onze vriend Mills denken.

Wat ik met deze track zou doen als ik jou was is hem toch afmaken want alle elementen zitten er al in !

Een beetje arrangeren, af en toe wat wegnemen en weer wat erbij voegen en hier en daar een beetje galm om je sounds wat meer ruimte te geven is alles wat deze track nog nodig heeft om van een leuke track een toptrack te worden.

Ga zo door !

ik ga hem nog wel even proberen 'af' te maken...

maar dan ga ik alleen de intro iets veranderen en de outro... van het middenstuk blijf ik af... dat vind ik goed...

het begin ga ik wat rustiger maken... wat langer kleine spanning waar ie dan wat abrubter 'open' klapt...

en outro wat smoother... misschien in het midden nog een paar maten chill ineens als contrast...

en over galm... mijn effecten waren in het rijtje op! had een delay en een superchorus... en van mijn minidisk richting mijn computer had ik nog even wat galm toegevoegd over de totale mix...

thnx voor de reacties *D

Ik vindt em wel leuk, maar had em alleen liever een paar BMPtjes langzamer gehad.
En dat snare patroon gaat een beetje vervelen. Kan je die niet ff veranderen af en toe.
Vindt dat het nummer een stuk minder maken.

Lekker dit! Heel sfeervol, echt een Jeff Mills track dit! Delaytje achter snare is wel cool, beetje out of sync maar dat maakt em zo lekker. Mooie geluiden, alleen vind ik dat orgel achtige dingetjes wat hard staan t.o. de rest. Maar voor de rest heel lekker, jammer van de mp3 kwaliteit.

Back