S-2000 geheugen

pjeut

Ouwe rot
Ik heb dus een S-2000 met 10 meg geheugen (dus 8 meer dan de standaard 2). Ik heb wel 'ns gelezen dat voor geheugenuitbreiding je makkelijk zelf zogenaamde sims kunt bijplaatsen. Als ik de akai openmaak, zie ik inderdaad op de geheugenplaats de open plekken om iets bij te plaatsen.
Klopt dit verhaal, en zo ja, zijn er nog specifieke eisen te stellen? Waar kan ik die sims goedkoop krijgen (er is dus nog plaats voor 22 meg)?

Een andere vraag is de compatibiliteit van de S-2000. Ik kan een aantal Wizoo CD-Roms krijgen waarvan 1 specifiek voor de S-2000 en twee anderen voor de S-3000 en verder. Nou had ik al 'ns gelezen dat de S-2000 eigenlijk een gestripte S-3000 is die dus wle dezelfde programs aankan. Dit zou betekenen dat ik moeiteloos die S-3000 program in m'n S-2000 kan laden.
Klopt dit, weet iemand dat?

Nog een laatste vraag; wie heeft er nog zo'n 8-out-uitbreiding liggen?

ik heb nog een hoop 4, 8, 16 en 32 mb simms liggen die daar prima in werken .. laat maar weten

Hoe werkt dat dan? Moet die 10 mb eruit en dan een 32 mb erin? Zo ja, wat kost 'ie?

Weet je toevallig ook hoe dat zit met de compatibiliteit met de S-3000?

zo bekend ben ik niet met de s2000
dat s3000 inlezen zou wel moeten kunnen denk ik omdat de s2000 nieuwer is en dezelfde soundengine heeft als de mpc2k ...

ik denk dat je wel wat info kan vinden op het net .. beetje zoeken ..
deze sims kosten 12,50 euro per 32 mb dus reken maar uit wat je nodig hebt ...

het is iets meer...mag dat?

het is iets meer...mag dat?

twaalf euro vijftig voor 32 mb? Dus met één zo'n sim zit ik dus aan het maximum wat de S-2000 kan hebben. als dat inderdaad zo simpel is (dus oude sim eruit, nieuwe 32 mb-sim erin), dan wil ik wel zo'n 32 mb-sim van je. Het plaatsen, dat lijkt me simpel, maar toch graag even wat tips over hoe je dat het beste kan doen; welk gereedschap, welke voorbereiding, etc..

hoe kunnen we dit regelen?

Trouwens, nog iemand die een 8-out heeft liggen voor de S-2000?

En trouwens, die uitgebreide filters, heeft iemand die ook nog liggen? Zo veel als je hoort over die effectkaart en de 8-out, zo weinig hoor je over die extra kaart met filter (low/band/high pass, dieper dan de standaard, etc..).

Effectenkaart heb ik al.

De Akai S2000 kan Akai/Emu/Roland lezen , dus ook Akai 1000 en 3000 sounds.

Bedankt Digimod, dan kan ik de koop van die Wizoo-CD's door laten gaan. Drie stuks voor 34 euro; dat lijkt me niet gek, toch?

Re: het is iets meer...mag dat?

Re: het is iets meer...mag dat?

Origineel geplaatst door pjeut
twaalf euro vijftig voor 32 mb? Dus met één zo'n sim zit ik dus aan het maximum wat de S-2000 kan hebben. als dat inderdaad zo simpel is (dus oude sim eruit, nieuwe 32 mb-sim erin), dan wil ik wel zo'n 32 mb-sim van je. Het plaatsen, dat lijkt me simpel, maar toch graag even wat tips over hoe je dat het beste kan doen; welk gereedschap, welke voorbereiding, etc..

hoe kunnen we dit regelen?

Trouwens, nog iemand die een 8-out heeft liggen voor de S-2000?

En trouwens, die uitgebreide filters, heeft iemand die ook nog liggen? Zo veel als je hoort over die effectkaart en de 8-out, zo weinig hoor je over die extra kaart met filter (low/band/high pass, dieper dan de standaard, etc..).

Effectenkaart heb ik al.

ach voorbereiding .. met je hand aan de verwarming zitten .. liefst op een stekje metaal .. dus geen verf
dan ben je geaard .. kabel tussen hand en verwarming kan ook

zelf flikker ik ze er gewoon in .. nog niet fout gegaan ...
en kan er maar 1 sim in ? of 2 ? dan gewoon 2 van 16 ...
en volgens mij zit er nu een 8 mb in en 2 mb intern .. maar die vervalt als je aan de top zit van 32 mb

Er is nog plaats voor één sim , dus die 10 mb laten zitten en één van 22 mb (bestaat die wel?) er bij plaatsen. heb je die, of is het toch slimmer om alles eruit te doen en één van 32 mb er in?

Hoe regelen we dit (betaling, toezending, etc..) Jij had ze toch?

pb send ..

maar ik denk dat er 2 slots inzitten ..
ik heb ook meer 16 mbs dan 32 dus ik verkoop liever 2 16mb's ..

en je max is volgens mij 32 mb dus bijprikken heeft dan geen zin tot 32 mb

Hoi allemaal

Een S-2000 heeft standaard 2 Mb aan boord en kan uitgebreid worden met 1 of 2 simmetjes van 4MB of 16 MB. Als je 2 van 16 MB erin doet, vervalt de 2 MB intern. Om de verwarring te vergroten: de S-2000 rapporteert 1 MWord (=2 Mbytes) en zal dus 2 simmetjes van 16 MB dan ook rapporteren als 16 MWord.

Groet

Extra

Extra

Als we het dan toch over de spartaanse s-2000 hebben,

Ik ben nog op zoek naar een EB16 effectboard wie owie?
Ik zoek ook de 8 outputs wie?

volgens mij geeft mn sampler al 16mwords dat zou dus betekenen dat ik al 32 mb geheugen heb?

Ook zoek ik nog de scsi kabel voor de akai s-2000 aleen via scsi kun je hem aan een comp hangen met mesa toch?
Het schijnt zo te zijn (gelezen in de handleiding) dat als je er een pc aan hangt de sampler behoorlijk het geheugen van de comp in beslag neemt en dat je er voor de rest niets meer mee kan(hij gaat dan de harddisc formateren naar een akaidisc)

Kloppen deze beweringen?

Thanx

Re: Extra

Re: Extra

Origineel geplaatst door Synthetic. K
volgens mij geeft mn sampler al 16mwords dat zou dus betekenen dat ik al 32 mb geheugen heb?
)

Inderdaad dan zit ie wat betreft het geheugen al vol.

Origineel geplaatst door Synthetic. K
Ook zoek ik nog de scsi kabel voor de akai s-2000 aleen via scsi kun je hem aan een comp hangen met mesa toch?
Het schijnt zo te zijn (gelezen in de handleiding) dat als je er een pc aan hangt de sampler behoorlijk het geheugen van de comp in beslag neemt en dat je er voor de rest niets meer mee kan(hij gaat dan de harddisc formateren naar een akaidisc)

Inderdaad dat is mogelijk en dat met dat geheugen van de PC valt reuze mee. De harddisk van de computer wordt gelukkig niet geformateerd als akaidisk.

Als je een harddisk in het SCSI circuit opneemt (tussen PC en s-2000) dan moet je kiezen:
PC of Akai. Geld trouwens ook voor Zip disks alleen dan kun je voor de PC gewoon een andere disk gebruiken.

Groenten...

Back