Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik vind dit een heel geslaagde poging ! Naast de opmerking van Hans Bakker en tal van andere terechte opmerkingen mis ik 1 héél belangrijk ding dat heel erg eigen is aan commerciële trance :
HET ONTPLOFT NIET !
Luister naar nagenoeg alle trancehits en dan merk je dat het refrein na een zorgvuldige opbouw werkelijk uit zijn voegen barst. THE BIG BANG !
I need to belieeeeeeeeeeve......RRRRRRRRRRRR DADA DADA DADADADA..... en gooi alle registers open BAM BAM BAM BAM BAM...warbij de vocals je kippevel bezorgen ! (nu zit er iets te weinig SEX en SOUL in, het is wat te braaf gezongen)
Zoals Hans terecht stelt, het kabbelt nu nog teveel en er zit niet echt een climax, eargasm, explosion in ( of hoe je het noemen wil ) en da's zonde. Dat zou deze track echt af maken en bijgevolg klaar voor de perserij ! Anderzijds geloof ik niet dat zoals het nu is een superhit zal worden omdat ik het refrein niet sterk genoeg vind. TTZ, het refrein blijft niet genoeg hangen. Je moet het na 2x luisteren kunnen onthouden en liefst meezingen... Je "hook" is dus iets te zwak, maar dat is dan ook het moeilijkste wat er is...
Toch nogmaals proficiat want weerom 1 van de betere dingen die ik hier heb gehoord. Opnieuw het bewijs dat vocals zoveel meer doen en steeds weer een meerwaarde betekenen.