Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door joep
Heb ik idd al mee zitten klooien. De boel is afzonderlijk al behoorlijk gecompressed, wat kan ik doen om het 'zuig'effect
te vergroten? Alles ( drums) naar een groep en dan een multibandcompressor?
Galm op zang is de TC Megaverb uit m'n tafel.
Ciao
(en nu hoop ik maar dat het duidelijk is wat ik bedoel
). Verder een erg lekkere track.
Origineel geplaatst door RedTitan
ah een mede-Stadjer! Ik heb ff geluisterd, en gelijk Airline ook gedowned. En als ik die twee naast elkaar luister dan gaat echt door me heen dat wat Airline wel heeft, Need to believe (nog) niet heeft. Noem het een X-factor; net wat aparts. Maar dat terzijde.
Het zal me niet verbazen als de massa Need to believe lekker vindt zoals het nu is; maar ik vind het een beetje vlakjes. Goed ingezongen, past er lekker bij. Misschien zou je met de sound van het thema (dat deuntje wat van het begin aan mee-deint) nog meer spelen dan je al doet op 0:50, dus van zachtjes naar wat ruiger, iets meer distortion of filters iets meer openzetten, het maakt het geheel wat vlakjes, terwijl je juist wil flammen na die 50 sec, en ook op 1:23. Dan moet het gewoon knallen(en nu hoop ik maar dat het duidelijk is wat ik bedoel
). Verder een erg lekkere track.
![]()

Origineel geplaatst door joep
Heb ik idd al mee zitten klooien. De boel is afzonderlijk al behoorlijk gecompressed, wat kan ik doen om het 'zuig'effect
te vergroten? Alles ( drums) naar een groep en dan een multibandcompressor?
Galm op zang is de TC Megaverb uit m'n tafel.
Ciao

Ja voor een commerciële release MOET het knallen. Its a tough business!Origineel geplaatst door Catalunya
Je kan je ook afvragen "moet deze track wel knallen?"
Origineel geplaatst door MIDIoot
Klinkt erg goed!dit is geen beginnersniveau meer.
Alleen de percussie mag wel wat beter. De kickdrum mag beter, en de hihats vindt ik iets te hard. De bassline vindt ik wat dunnetjes.En voor het zuigeffekt zul je side-chain compressie moeten gebruiken.
Ook mis ik een beetje een goede intro( het moet goed mixbaar zijn voor dj's),het begint iets te abrupt.
Ook zou ik ietsje meer eq-en op sommige plaatsen, maar voor de rest klinkt het zeer professioneel.

Just for the fun; heb er nog een soort 90'jaren remix van gemaakt.