Beachcraft feat. Zdinka ( Trrrrrance)

vreemd, krijg hele tijd pagina kan niet weergegeven worden...

Origineel geplaatst door joep
:) Heb ik idd al mee zitten klooien. De boel is afzonderlijk al behoorlijk gecompressed, wat kan ik doen om het 'zuig'effect
te vergroten? Alles ( drums) naar een groep en dan een multibandcompressor?

Galm op zang is de TC Megaverb uit m'n tafel.

Ciao

das een van de mogelijkheden ;-)

ah een mede-Stadjer! Ik heb ff geluisterd, en gelijk Airline ook gedowned. En als ik die twee naast elkaar luister dan gaat echt door me heen dat wat Airline wel heeft, Need to believe (nog) niet heeft. Noem het een X-factor; net wat aparts. Maar dat terzijde.

Het zal me niet verbazen als de massa Need to believe lekker vindt zoals het nu is; maar ik vind het een beetje vlakjes. Goed ingezongen, past er lekker bij. Misschien zou je met de sound van het thema (dat deuntje wat van het begin aan mee-deint) nog meer spelen dan je al doet op 0:50, dus van zachtjes naar wat ruiger, iets meer distortion of filters iets meer openzetten, het maakt het geheel wat vlakjes, terwijl je juist wil flammen na die 50 sec, en ook op 1:23. Dan moet het gewoon knallen :dj: (en nu hoop ik maar dat het duidelijk is wat ik bedoel ;)). Verder een erg lekkere track.:halleluja

Origineel geplaatst door RedTitan
ah een mede-Stadjer! Ik heb ff geluisterd, en gelijk Airline ook gedowned. En als ik die twee naast elkaar luister dan gaat echt door me heen dat wat Airline wel heeft, Need to believe (nog) niet heeft. Noem het een X-factor; net wat aparts. Maar dat terzijde.

Het zal me niet verbazen als de massa Need to believe lekker vindt zoals het nu is; maar ik vind het een beetje vlakjes. Goed ingezongen, past er lekker bij. Misschien zou je met de sound van het thema (dat deuntje wat van het begin aan mee-deint) nog meer spelen dan je al doet op 0:50, dus van zachtjes naar wat ruiger, iets meer distortion of filters iets meer openzetten, het maakt het geheel wat vlakjes, terwijl je juist wil flammen na die 50 sec, en ook op 1:23. Dan moet het gewoon knallen :dj: (en nu hoop ik maar dat het duidelijk is wat ik bedoel ;)). Verder een erg lekkere track.:halleluja

Mooie stad he GRUN!:D

Je kan je ook afvragen "moet deze track wel knallen?" Ik vind hem mooi zoals die is. Zeker als demo. Ik denk dat een platenmaatschappij over dit nummer al een goed oordeel kan vellen. Dit overstijgt demo-kwaliteit.
Want dat knallen vind ik weer zo standaard. Je kan ook nog vragen aan de zangeres om net even wat meer te experimenteren met de zanglijn.

Je track staat in mijn persoonlijke favorieten lijstje. Hij blijft goed klinken en aangenaam om te luisteren.
:peukie: :mexico: :doei:

Laatst gewijzigd:
Complimenten voor de Artiesten

Clap moet 3db harder

Over de drums zou ik me geen zorgen maken dit is goed genoeg om op te dansen

Mischien een break beat als laatste maat en/of 2 maten van 32 maten af en toe.

Origineel geplaatst door joep
:) Heb ik idd al mee zitten klooien. De boel is afzonderlijk al behoorlijk gecompressed, wat kan ik doen om het 'zuig'effect
te vergroten? Alles ( drums) naar een groep en dan een multibandcompressor?

Galm op zang is de TC Megaverb uit m'n tafel.

Ciao

Nette galm trouwens. Dat zal ik onthouden. M'n behringer ddx heeft mindere galmpies :)

Klinkt erg goed! :okdan: dit is geen beginnersniveau meer.
Alleen de percussie mag wel wat beter. De kickdrum mag beter, en de hihats vindt ik iets te hard. De bassline vindt ik wat dunnetjes.En voor het zuigeffekt zul je side-chain compressie moeten gebruiken.
Ook mis ik een beetje een goede intro( het moet goed mixbaar zijn voor dj's),het begint iets te abrupt.
Ook zou ik ietsje meer eq-en op sommige plaatsen, maar voor de rest klinkt het zeer professioneel.

Origineel geplaatst door Catalunya
Je kan je ook afvragen "moet deze track wel knallen?"
Ja voor een commerciële release MOET het knallen. Its a tough business!

Origineel geplaatst door MIDIoot
Klinkt erg goed! :okdan: dit is geen beginnersniveau meer.
Alleen de percussie mag wel wat beter. De kickdrum mag beter, en de hihats vindt ik iets te hard. De bassline vindt ik wat dunnetjes.En voor het zuigeffekt zul je side-chain compressie moeten gebruiken.
Ook mis ik een beetje een goede intro( het moet goed mixbaar zijn voor dj's),het begint iets te abrupt.
Ook zou ik ietsje meer eq-en op sommige plaatsen, maar voor de rest klinkt het zeer professioneel.

DAt sidechainen, hoe werkt dat precies? Ik weet inderdaad wat het is maar niet hoe ik het mot doen zeg maar... Ben niet zo'n techneut.. Kan dat met iedere compressor plug in ?
Bassline is misschien inderdaad wel wat dunnetjes, maar zodra ik hem dikker maak gaat ie de kick en de rest van de sounds in de weg zitten. Was wel even prutsen om alles in de mix geplaats te krijgen.

sidechain:

compressor op de bassline die op het volume van de kick reageert....kick duwt de bassline weg en daardoor gaatie pompen :)
het is aan te raden om een fake kick te gebruiken in het geval dat je tijdens bv een break bass+kick tegelijk wilt laten uitkomen.. :)

Lead is misschien net een tikkie te ranzig...Beats moeten vooral uitgewerkt worden, over het algemeen staan ze ook iets te zacht in de mix.

wat de eindmix betreft: multiband compressie doet wonderen!

groet en suc6

Alles leuk en aardig, maar hoe kom je aan die vocals?
Goede kennis? Gesampled? (zdinka?)

hee hier zijn er meer vocals in de nieuwe mix

hulde voor de vocals overigens, erg strak gezongen :) snel meer nieuws :D

Is niet 'DE' nieuwe mix hoor....is gewoon 'een' mix.
Inderdaad meer vocals, heb ik in mijn main mix niet allemaal gebruikt toen.

Hallo Joep,

een hoop goede reacties hier lees ik, ik ben echter kritischer.
Even kort en duidelijk; ik vind hem te kaal, weinig drive hebben en de hook is niet sterk genoeg.
Om hiermee door een demoronde te komen moet het veel meer ballen hebben.
Gooi er een wildere groove tegenaan, wildere appegios,' meer effecten en breaks en zoals al
eerder opgemerkt, dikke compressie.
Hij klinkt nu als een track aan het begin van het house-perk. Kaal en te netjes. Daar ga je het niet
meer mee redden als je naar de huidige producties luistert. Doe maar'ns een rondje internet platensites
waar je kunt voorluisteren en vergelijk die platen met je eigen track. En dan heb ik het niet over hetzelfde
klinken maar over drive en energie!

Toch wel (jazeker wel!) complimenten voor de vocal.
Mooi helder en dat stukje dat je hem even heel droog laat vind ik leuk.

Maar denk eraan,....BALLEN!:biertje:

gr. Tom

Hij klinkt nu als een track aan het begin van het house-perk. Kaal en te netjes.

Dan is ie wel aardig gelukt denk ik... deze mix was bedoeld als een wat ouder klinkende mix.
De eerste mix is waar de meeste reakties op zijn ( staat niet meer op m'n webspace.)

Back