fuse
Gepokt en gemazeld
If it was a purely technological decision and nobodys jobs were at stake due to adverse affects of piracy, Yamaha would have been well into software synths etc by now We pioneered software synths years ago with GM and XG ones, still being the biggest selling software synths ever (we licensed millions of them to vatious PC companies). mLAN does give us dongle capoabilties, as each device has a totally unique ID, so in some sense it could be possible
Nick Howes. Yamaha R&D London
Misschien is dit een moeilijk onderwerp en wellicht te lang doodgezwegen, maar ik vond wel dat het toch maar eens aangekaart moest worden. Niet om met het beschuldigende vingertje naar mensen te wijzen maar meer om de bovenstaande quote aan te kaarten. Dit is een van de vele voorbeelden van de negatieve invloed van het illegaal kopieeren van muzieksoftware. En zo ging ook het gerucht rond dat Native Instruments gewoon wilde stoppen omdat ze het beu waren dat ze zo weinig verkochten.
Maar het is gewoon een feit dat er door diverse ontwikkelaars afgezien wordt van (verdere) ontwikkeling van muzieksoftware omdat er niets aan te verdienen valt. En niet omdat de mensen er niet op zitten te wachten maar omdat mensen er niet die prijs voor willen betalen. En dan is het eigenlijk niet belangrijk waarom het gebeurd maar ik wilde dus aankaarten DAT het gebeurt en er meer gevolgen aan kleven dan je op het eerste oog zou verwachten.
En ik besef me ook wel dat dit veranderen een onmogelijke zaak is maar hoop wel dat door hier bij stil te staan we er bewuster van worden wat hiervan de gevolgen zijn.
Ik weet ook dat er hier mensen principieel gewoon de software kopen. En zelf probeer ik ook bewust commerciele software te promoten als het een goede prijs/prestatie biedt. En ik hoop dat we hier met z'n allen de commerciele software blijven promoten zodat het gebruik hiervan ook ten goede komt aan de mensen die het gemaakt hebben. Het is niet alleen eerlijk maar het komt ook ten goede van de ontwikkeling van deze software.
wel van die standaard, beschuldigende vingertjes.