Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door demian
Ik denk dat yamaha meer last heeft van concurrentie dan van illegale downloads.
Als yamaha de enige software producent zou zijn voor vst plug-ins zouden ze heus meer kunnen verkopen.
Het is onzin om te denken dat illegale gebruikers dé oorzaak zijn van het niets kunnen verdienen.
Concurrentie maakt ook veel stuk. (marktwerking heet dat toch? een zijn dood is ander zijn brood..)
Maar dat is 'normaal'.
Downloaders zijn wel mede van invloed misschien, maar ik denk dat het werkelijke aandeel veel kleiner is dan men ons wil doen geloven.
Je dan ook kunnen gaan stellen dat het gebruik van freeware illegaal moet worden gesteld bij wet, en het verspreiden er van. Dat zou meer zin hebben denk ik. Alleen slaat dat ook nergens op.
Dus.. houdt toch op met die meelij met software producenten, ze hadden ook een ander vak kunnen kiezen, de meesten zijn toch al dik ..
Origineel geplaatst door Chinetti
Wel aardig om je te bedenken dat Pro 53 dus net zo vintage kan worden als een Prophet 5![]()

Origineel geplaatst door trash
Software op dsp kaarten,via pci of firewire is de oplossing
Ik heb nog nooit gekraakte uad of pulsar plugins gezien.
Origineel geplaatst door fuse
Misschien is dit een moeilijk onderwerp en wellicht te lang doodgezwegen, maar ik vond wel dat het toch maar eens aangekaart moest worden. Niet om met het beschuldigende vingertje naar mensen te wijzen maar meer om de bovenstaande quote aan te kaarten. Dit is een van de vele voorbeelden van de negatieve invloed van het illegaal kopieeren van muzieksoftware. En zo ging ook het gerucht rond dat Native Instruments gewoon wilde stoppen omdat ze het beu waren dat ze zo weinig verkochten.

Origineel geplaatst door Digimod
De meeste softsynths zijn gericht op de professionele markt, dat was
vroeger ook zo met de hardware synth, of je nu amateur bent of professioneel
dat maakt niet uit , gebruik je een product dan moet je ervoor betalen heel simpel.
Het wordt ook allemaal zo makkelijk gemaakt vroeger moest ik voor mijn Korg MS-10
een jaar lang sparen, ja ja ik ben al een oude man![]()
Origineel geplaatst door olafmol
want hoeveel mensen kunnen er nu leven van de muziek?
Origineel geplaatst door olafmol
dat ben ik niet met je eens..volgens mij zijn de meeste softsynths gericht op hobbyisten...kijk maar naar de prijsstelling...uberhaupt is volgens mij het grootste gedeelte van de muziekinstrumenten-markt (dus hardware) op hobbyisten gericht.....want hoeveel mensen kunnen er nu leven van de muziek?
Origineel geplaatst door Digimod
miljoenen mensen leven van de muziek

Ik was er al bang voor maar jullie lezen gewoon niet waar het topic over gaat en gaan dan lekker over illegale software brabbelen.
Lekker kortzichtig.
If it was a purely technological decision and nobodys jobs were at stake due to adverse affects of piracy, Yamaha would have been well into software synths etc by now...

pcies, de behuizing zelf is nu de dongle gewordenOrigineel geplaatst door gemmetje
Neem bijvoorbeeld de Varios. Heel simpel gesteld, is het gewoon een computer die plugins kan draaien. Aangezien de plugs dedicated zijn voor die bak (of evt. andere roland-bakken) heeft het geen nut ze te kopiëren.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Wat loop jij nu weer met verwijten te strooien?

Ik gebruik toch nauwelijks plugins maar meer hardware.Origineel geplaatst door Digimod
De meeste softsynths zijn gericht op de professionele markt, dat was
vroeger ook zo met de hardware synth, of je nu amateur bent of professioneel
dat maakt niet uit , gebruik je een product dan moet je ervoor betalen heel simpel.
Het wordt ook allemaal zo makkelijk gemaakt vroeger moest ik voor mijn Korg MS-10
een jaar lang sparen, ja ja ik ben al een oude man![]()
Ik was er al bang voor maar jullie lezen gewoon niet waar het topic over gaat en gaan dan lekker over illegale software brabbelen.
Lekker kortzichtig.
Net als met mp3's kan er niet bewezen worden dat illegaal kopieeren de verkopen werkelijk schaadt. Maar in dit geval is het wel duidelijk een drempel voor de ontwikkelaars.
Het argument dat er gebrek is aan professionele softsynths vind ik meer een kip-ei probleem. De markt heeft en zal zich nooit optimaal kunnen ontwikkelen.
Als Yamaha een VST met AN synthese op de markt konden brengen dan kunnen ze dat technisch wel maar commercieel kan dat gewoon niet uit. Idem voor VL synthese.
Ze hebben een paar jaar geleden een XG synth in VST vorm uitgebracht maar die deed het alleen onder Win98.
En die VST's die door hobbysten worden gemaakt is wel leuk. Maar de grotere synthbouwers hebben al heel lang ervaring met (digitale) synthese en dan is de kans dat hun produkten kwalitatief veel beter zijn gewoon groter. En dat stimuleert ook weer de concurrentie.
En me dunkt dat hier zat mensen zijn die bewijzen dat legaal software kopen best past in je budget past en het ook goed kan gebruiken in je setup. Of het nou hobby of beroep is.