Ontwikkeling softsynths

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Kevin
Inderdaad en net als wat Trash zegt betaal je voor meer dingen zoals Support enzo en soms heb je zelfs nog een Extraatje net als bij NI wanneer je een gratis paar synthjes krijgt voor Reaktor ofzo....
Maar ik ga straks ff naar Feedback om een paar synths weg te halen ik heb namelijk geen geld om er 1 te kopen maar daar staan ze zo voor het grijpen :D (dan maar geen support) :dubbel:

Ik ben tegen illegaal gebruik van software zeker als het bedrijven zijn die er geld mee verdienen.
Maar het is een beetje dezelfde discussie als illegaal downloaden van muziek.
De platen industrie geeft mega cijfers uit van zogenaamde verliezen die ze daardoor hebben.
Maar stel dat je illegaal downloaden totaal tegen zou kunnen gaan, dat wil echt niet zeggen dat daardoor de verkoopcijfers van muziek in eens gigantisch omhoog gaan.
Die cijfers zijn schromelijk overdreven.
Ik heb gemerkt dat sinds het mp3 tijdperk ik veel bewuster ben geworden met kopen van CD'.
Als iets echt goed is koop ik de CD. CD is toch wel een stuk beter dan de mp3 versie.

He stelletje sufk*tten.

Zijn jullie nou echt zo dom dat je niet doorhebt dat ontwikkeling van softsynth geschaadt wordt door al dat gekopieer?
En als je dan zegt dat die paar kopietjes niets uitmaakt ben je wel erg naief.
Als je een bestand via internet koopt koop je niet alleen wat 0'en en 1tjes maar ook support en moeite voor nieuwe research.
En dat ga je hier op het forum lopen zeuren om die support? En als het niet lukt het een slecht produkt gaan noemen.

Het is je EIGEN sores wat je op je hals haalt.

Als er niet zo gigantisch veel gekopieerd zou worden dan was een simpele beveiliging voldoende.
Dan werd er ook meer verkocht voor een betere prijs. Was er ook meer concurrentie.

Helaas zit zo de wereld niet in elkaar en worden mensen slachtoffer van hun eigen hufterigheid.

Origineel geplaatst door fuse
He stelletje sufk*tten.

Zijn jullie nou echt zo dom dat je niet doorhebt dat ontwikkeling van softsynth geschaadt wordt door al dat gekopieer?
Als je een bestand via internet koopt koop je niet alleen wat 0'en en 1tjes maar ook support en moeite voor nieuwe research.
En dat ga je hier op het forum lopen zeuren om die support? En als het niet lukt het een slecht produkt gaan noemen.

Als er niet zo gigantisch veel gekopieerd zou worden dan was een simpele beveiliging voldoende.
Dan werd er ook meer verkocht voor een betere prijs. Was er ook meer concurrentie.

Helaas zit zo de wereld niet in elkaar en worden mensen slachtoffer van hun eigen hufterigheid.

Zeg halve nazi kan je je niet eens wat betamelijker uit drukken!:D
Ik gebruik zelf geen softsynths maar denk jij nu echt dat de mensen die nu illegaal kopieren nu in een keer gaan kopen?
Daar geloof ik geen snars van. Het zal misschien een beetje effect hebben maar ik denk niet het effect wat jij er van verwacht.

Last edited by a moderator:
He stelletje sufk*tten.

Volgens mij ben jij echt degene die dom is en naief! Tich mensen op deze thread hebben al vermeld dat de meeste mensen die shit, nooit maar dan ook nooit zouden kopen als ze het niet konden kopieren/downloaden. Dus dan moet jij me toch even uitleggen hoe de industrie daar dan schade aan ondervind?!? Ze zouden het immers toch niet KOPEN!

En ga trouwens hier ook niet een beetje met de scepter lopen zwaaien en voor politie agent spelen, want je gaat mij niet vertellen dat jij nooit een of ander bestandje hebt gedownload als was het maar één jpeg plaatje of misschien zelfs een mp3'tje om te kijken of je dat nummer wel echt leuk vond. Diegene die echt zonder blaam is werpe de eerste steen.

Origineel geplaatst door trash
Softsynths zijn niet duur,alles wat op het internet staat vind men te duur,het is niet tastbaar,en daarom download men het.

Maar vergelijk eens een softsynth met hardware,er is veel meer mogelijk.
Dan is bv 300 voor absynth niet duur.

Je moet de ontwikkeling niet vergeten,de coders,de marketing,allemaal kosten,of dacht je dat met 1 druk op de knop een softsynth geboren werd?

wat een egoistische visie dude :)

denk je nou werkelijk dat deze gedachte maar een ms (jaja miliseconde) door het hoofd gaat van een hobbyist die niet bekend is in de IT management??

He stelletje sufk*tten.

sorry fuse maar know how is nog geen excuus voor jouw arrogantie - op deze manier zet je jezelf echt te kak vriend.
Het feit dat je waarschijnlijk een software ontwikkelaar bent bij Philips geeft je nog geen recht om zo te praten als je doet en anders maar richt je maar een forum op voor "intelligente mensen" in jouw scene die alleen het met je eens zijn ! Dat zou as leuk zijn huh? Een forum is toch om meer meningen van anderen te lezen en ze niet voor domme sufkutten jaja uit te maken alleen omdat meneer software ontwikkellaar is en voelt dat ie het recht heeft om zulke taal uit te slaan op basis van zijn know how.
Je vergeet dat de consument en de virtuele gebruiker dikke schijt hebben aan software ontwikkelaars en hun moraalridder mentaliteit. maw:

de wereld draait niet om software, vriend maar omgekeerd! do you know what I mean?

maar anyway - het ging mij meer om je toon - weet je ik ben ook werkzaam bij een succesvol software ontwerpbureau maar dat ga ik niet gebruiken om mijn mening meer waarde te geven boven anderen...

:)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
sorry fuse maar know how is nog geen excuus voor jouw arrogantie - op deze manier zet je jezelf echt te kak vriend.
Het feit dat je waarschijnlijk een software ontwikkelaar bent bij Philips geeft je nog geen recht om zo te praten als je doet en anders maar richt je maar een forum op voor "intelligente mensen" in jouw scene die alleen het met je eens zijn ! Dat zou as leuk zijn huh? Een forum is toch om meer meningen van anderen te lezen en ze niet voor domme sufkutten jaja uit te maken alleen omdat meneen software ontwikkellaar is en voelt dat ie het recht heeft om zulke taal uit te slaan op basis van zijn know how.
Je vergeet dat de consument en de virtuele gebruiker dikke schijt hebben aan software ontwikkelaars en hun moraalridder mentaliteit. maw:

de wereld draait niet om software, vriend maar omgekeerd! do you know what I mean?

maar anyway - het ging mij meer om je toon - weet je ik ben ook werkzaam bij een succesvol software ontwerpbureau maar dat ga ik niet gebruiken om mijn mening meer waarde te geven boven anderen...

:)

Applaus :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Kevin
Inderdaad en net als wat Trash zegt betaal je voor meer dingen zoals Support enzo en soms heb je zelfs nog een Extraatje net als bij NI wanneer je een gratis paar synthjes krijgt voor Reaktor ofzo....
Maar ik ga straks ff naar Feedback om een paar synths weg te halen ik heb namelijk geen geld om er 1 te kopen maar daar staan ze zo voor het grijpen :D (dan maar geen support) :dubbel:

Op wat slaat dat nu toch eigenlijk gast.. Ik zou nooit geen softsynths/samplers/effects kopen!! Jamais! Ook niet als ze niet meer te downen zijn, ook niet als ik veel geld heb!!! Ik hoef het meeste van die troep niet! (Jij hebt ze toch ook allemaal verkocht.. ) Ik heb hier cd's vol softsynths enzo en ik gebruik er geen enkele van! Heb ze hoogstens ns geinstalleerd om ze ns te checken.. De enige die ik gebruik zijn de gratisch MDA's.

En ga jullie nu allemaal maar ns na wat er zoal op jullie harde schijf staat! ;) En dan bedoel ik niet in de NI of steinberg folder.. maar die van Adobe, Macromedia, Microsoft, etc.. Ook allemaal een legale copie van Windows zeker? Of in jullie MP3 folderkes! :confused:

Stelletje hypocrieten! :engel:

mensen, ga als software ontwikkelaar niet in je ivoren toren zitten - maar probeer de markt te doorgronden. Bedrijven die dit goed hebben gedaan zijn succesvol - diegene die dit niet doen - blijven excuses verzinnen voor hun tegenvallende resultaten.

de wereld is echt niet afhankelijk van ons software ontwikkelaars laat staan van onze software. Het is omgekeerd - wij, en onze software zijn de tools die worden gebruikt voor task accomplishment van de eindgebruikers.
Ik denk dat het niet door hebben van deze logica aan de wieg staat van veel geklaag binnen muziek en software development in het algemeen.

zo dit was mijn bijdrage aan deze thread. denk er maar eens over na

Zal me jeuken of je me arrogant vind of niet maar deze hele discussie loopt weer een kant op die doodloopt op oude cliche's.

Een wel heel goedkope opmerking om de bal terug te kaatsen naar de ontwikkelaars zelf. En er zijn zat ontwikkelaars die gratis en voor niets hun werk aanbieden. En wat dat betreft zijn er legio alternatieven om op een eerlijke manier om aan een collectie gratis software te komen waar je prima mee uit de voeten kan. Maar toch blijkt maar weer dat de hebzucht hoogtij blijft vieren zonder maar ook een cent voor over te hebben. En welke ivoren toren heb je het dan over?
Een ontwikkelaar die nop verdient zal ook nop kunnen uitgeven voor nieuwe ontwikkeling.

En als je durft te beweren dat het te duur is of dat je het anders toch nooit zou kopen smaakt ook verdacht veel naar het willen goedpraten van je eigen gedrag. Is dat nou echt de reden of weet je zelf ook wel donders goed dat je gewoon aan het stelen bent.

Neem nou bijvoorbeeld die Alexei van Voxengo. Dat is iemand die in z'n eentje plugins aan het bouwen is. En de prijs die hij daarvoor vraagt per plugin is nog niet eens een setje kabels. En dus niet te vergelijken met die van Waves die een tienvoudige kosten. Wat hij maakt in assembler is uniek en vrijwel niemand op deze hele aardkloot komt ook maar in de buurt van wat hij kan. En bedenkt zelfs nieuwe dingen en melkt niet de markt uit met iedere keer een nieuwe versie met een verbeterde GUI.
Als al zijn gebruikers nou gewoon betaalden voor deze software kan kon hij nog meer mensen in dienst nemen ook plugins voor Apple's te maken maar nu kan dat gewoon niet omdat hij daar niet genoeg voor verdient.
En dan durf je te beweren dat het z'n eigen schuld is omdat hij niet naar z'n klanten luisterd?

Wie moet er nu nadenken?
Het heeft niets met hypocrisie te maken want dat maakt het alleen maar makkelijker om de mensen in oh zo makkelijke hokjes te kunnen duwen. Maar het neemt niet weg dat het feit blijft dat de softwareontwikkeling schade lijdt van oneerlijk gebruik.

Zal me jeuken of je me arrogant vind of niet .

Bovenstaande geeft precies jouw houding weer.
Volgens mij heb je echt een bord voor je....
Je wordt aangepakt op je zeer agressieve vorm van discussie voeren en nog niet zo zeer om de inhoud!
Als je op een iets rustiger en normale manier discussieert krijg je ook sneller respect en medestanders voor je standpunten. Nu wals je als een olifant door een porseleinen kast en intussen beledig je allerlei mensen met je gescheld.
En jaagt iedereen op de kast.

Zal ik nog eens wat anders zeggen;

Zonder de mogelijkheid van een App of Tool te kraken, geen succes, geen hype van het product alom!8D

Don't believe the Hype some say, maar ze moeten het wel allemaal hebben van de hype om een kaskraker te hebben ooit.

Denken jullie nu echt niet dat die dat niet weten? De meeste apps zijn al gekraakt van voordat ze in de winkel zitten! Is wel degoutant soms maar maak je aub geen illusies. Er zullen ook genoeg mensen zijn die kopen omdat ze liever zeker zijn van hun ding of omdat ze de weg niet kennen.
Als ik morgen een bak geld verdien met muziek, koop ik al die software origineel. (ik gebruik echt bijna niets ervan nu, dus aan mij zal die industire nooit echt veel hebben)
Voorlopig werk ik wel voort met men officiele tweede hands cubase 3.01 versie + dongle voor de Atari falcon. Al die andere 1.0 troep gebruik ik echt superzelden.

En als je durft te beweren dat het te duur is of dat je het anders toch nooit zou kopen smaakt ook verdacht veel naar het willen goedpraten van je eigen gedrag. Is dat nou echt de reden of weet je zelf ook wel donders goed dat je gewoon aan het stelen bent.

Hey, fuse. Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met je manifesto. Jezelf belachelijk maken? Hou dan maar op want geloof me, dat is goed gelukt. Als je nou niet de hele tijd in een richting zat te praten en af en toe van je preekstoel af zou komen dan zouden we hier misschien een normale discussie over kunnen hebben.

Een van de meeste eenvoudige richtlijnen van het forum is dat als een discussie je niet interesseert of je er aan ergert dat je niet post. Als je wel post betekend dat je wat wil delen met anderen.
Toevallig heb ik vanaf post 1 geprobeerd een open discussie te houden over de ontwikkeling van softsynths die schade ondervind van mensen die het wel gebruiken maar er niet voor betalen. Dat het illegale gedoe plaatsvind is een gegeven. Maar daar wilde ik het helemaal niet over hebben.
Maar als je daar niet serieus op reageert dan graag iets anders relevants. En wat je thuis allemaal wel en niet doet zal me aan m'n tokus oxideren.

Wat trash opmerkte dat alleen nog de DSP kaarten toekomst hebben vind ik een zinnige opmerking.

Vind het wel jammer dat door de komst van audiounits op Mac's het een beetje is gesplitst in Au vs VST. Net zoals DirectX vs VST. Maar dan zijn 'wrappers' wel een uitkomst.

Trouwens blijft Steinberg druk bezig met hun VST SDK. Ze proberen zelfs de GUI elementen standaard voor Mac/PC te houden. En zelfs voor Linux ook mogelijkheden te bieden.
En ik denk zelf wel dat als Steinberg niet met die VST was uitgekomen het softsynth landschap er heel anders uit had gezien.

Fuse, je hebt gelijk in het volgende ;

Als iedereen die software die hij gebruikt ook betaald zou hebben dan zouden die ontwikkelaars inderdaad meer geld hebben gehad, waardoor ze meer terug zouden kunnen investeren in hun software. Dat is volkomen waar.

Alleen, niet iedereen betaalt er voor en zal dat ook nooit van plan zijn om te doen. Dat is iets dan kan je tegen willen gaan, maar het zal vechten tegen de bierkaai op zijn, en zal nooit ophouden.

In ieder geval kan je niet uitgaan van een bepaald geleden verlies op basis van het aantal gebruikte versies van een pakket vermenigvuldigd met de verkoopprijs minus de werkelijke omzet van dat pakket, omdat dat gewoon een variabel niet te bewijzen getal zal zijn.
Het werkelijke aantal gebruikers van een pakket is iets wat je moet schatten, en dan heb je nog het vershil tussen serieuze gebruikers en warez-verslaafden.

Dus, hoeveel verlies geleden wordt dat weet niemand. De een zal zeggen dat het heel veel is de ander dat het heel weinig is. De waarheid .. ligt in het midden ergens.

Ander voorbeeld, op beurzen voor ps2 games mogen alleen de media komen om reviews te doen voor in hun bladen.
Op dergelijke beurzen gaat er exceptioneel veel geld doorheen.

Sommige softwarehuizen organiseren feesten om hun nieuwe product aan te kondigen en nodigen de wereldwijde ps2 media uit. Sommige reviews die ik gelezen heb wijzen er op dat er HEEL VEEL geld verbrast wordt aan FEEST.

Wie betaalt dat feest? Juist.. de gamer die een spelletje wil.

Hoe zou het softwareontwikkelingslandje er uit hebben gezien als iedereen had betaald voor alle software die hij gebruikte?
Ik denk dat ze dan zoveel feesten daarzo dat ze al hun brains vol dope en alcohol zouden komen te zitten en dat er geen bugvrij pakketje nog meer op de markt zal verschijnen. Da's natuurlijk ook niet wat we willen.

Persoonlijk denk ik dat de balans precies goed is.
Wie niet kan betalen, betaalt niet, wie kan betalen, nou, die betaalt gewoon!

Maar dat afdwingen van jij betaalt niet dus jij mag niet gebruiken dat vind ik nou gewoon puur gezeik.

Origineel geplaatst door demian
...dat afdwingen van jij betaalt niet dus jij mag niet gebruiken dat vind ik nou gewoon puur gezeik...

Dat vind jij, maar dat is het niet. Welkom in de wereld die 'markt-economie' heet. Of je het leuk vindt of niet.
Dus: wil je niet betalen, dan zoek je een gratis alternatief. Die zijn vaak in ruime mate voorhanden.

Op het synthforum mag je, wat de mods betreft, alle alternatieven verkennen, maar het goedpraten van illegale software is hier nou eenmaal 'a big no-no'. Om deze reden, en omdat het hier qua toon behoorlijk uit de hand loopt, sluit ik deze thread af.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back