Nou eindelijk wat gedetailleerde feedback Eruk - maak je tietjes maar vochtig...
Ik zal het niet hebben over to funk or not to funk - that's not the question, wat mij betreft.
Het mag best afwijken van de gemiddelde funk.
Ik ga even in op de diverse lijnen die er in zitten:
Drumsounds oké, beetje Prince-achtig ritme.
Het eerste gitaarriffje zakt op gegeven moment een kwart (dat is 5 halve tonen) en je hoort dan dat 'ie hier-en-daar in het loopje iets aan snelheid verliest. Het lijkt dat wat op een gesampelde gitaarriff die op lagere snelheid wordt afgespeeld.
Trompetje klinkt aardig, goede sample, goed ingespeeld ook, daarentegen is het orgel (in mijn oren) erg kunstmatig: Ik bedoel dan niet de klank, maar de manier van spelen: Klinkt nog iets te weinig naar hoe een echte organist het zou spelen, het orgelspel mist zeg maar de nodige smeuïgheid, de nodige warmte. Misschien is het juist de bedoeling om het orgespel wat kunstmatig te laten klinken? Dan heb ik niets gezegd!
Kan me voorstellen dat je drums en gitaar droog wil houden, maar wat 'natter' (galm) lijkt me wel op zijn plaats bij de trompet en in mindere mate toch ook bij het iets te klinisch klinkende orgel.
Het fundament van een track vind ik toch de compositie, zoals ik vaker heb opgemerkt. Een weinig verrassende compositie kan uitstekend geproduceerd worden, maar dan nog zal ik iets van verrassing of verwondering missen. (Maar ach, wie ben ik?).

Naar ik vrees (ik spreek puur voor mezelf!) geldt dat ook voor deze track (het geldt voor bijne alle tracks die ik beluister).