Funky [TRACK]

eruk

Stamgast
Hello:doei: ,
Heb eindelijk mijn pc terug dus kon weer aan de slag!
heb een funky track in elkaar geflansd, hij is eigenlijk nog niet helemaal af want hij is nog maar 2.5 minuut8o
Maar was benieuwd wat jullie er tot zover van vinden!
Dus laat het me alstublieft weten!

Give it to me baby!

best wel cool, leuk gebruik van samples(?)
het past op zich wel redelijk bij elkaar allemaal maar die orgelpartij vind ik persoonlijk te storend

best wel cool,
thanx
leuk gebruik van samples(?)
jep een hoop sampling idd
die orgelpartij vind ik persoonlijk te storend
hij moet misschien iets zachter, maar ik vind hem er wel lekker bij passen en ik vind het best cool klinken... andere meningen?

Qua ritme rammelen de diverse partijen wat--------> het loopt niet strak.
Qua opbouw en vorm vind ik er weinig spanning in zitten.
De sfeer is wel grappig.
Orgel vind ik op zich wel leuk, mag misschien nog wel wat cheesier, maar qua volume staat ie te hard.

Ciao:)

Het was ook niet mijn bedoeling om het superstrak te laten lopen, aangezien het vrij instrumentenaal klinkt wil ik het lekker swing houden, ben wel met je eens dat het op sommige plekker iets strakker kan.
Verder moet het orgeltje idd wat zachter, ben ook van plan om er meer een hoogtepunt in te bouwen.
Hebben nog meer mensen tips/kritiek?

Ik wil wat meer feedback alstublieft,
Vinden jullie bv de beat wel vet?
En hoe vinden jullie dat stukje met die trompetten,
en hebben jullie nog tips over instrumenten die ik evt kan toevoegen. wat missen jullie nog en wat vinden jullie juist wel vet??

De beat is wel lekker hoor maar om dat het funky is mogen er wat mij betreft wat keiharde overweldigende breaks in.
Die trompetten komen die niet van de Zero-G CD?
Die orgel vind ik juist wel lekker onconventioneel er door heen gieren.
Wat ik denk is dat je een flitsende jazz fushion solo partij mist. Een snelle gitaar synth of sax solo.

Thanx voor de reactie!
Ik ben er ondertussen al weer verder aan aan het werken, heb er een hele funky (praat) stem onder gezet, en heb verder wat zitten knoeien, vind hem zelf een STUK vetter geworden. ik zal hem zo ff posten! een solotje is idd ook een erg goed idee!

Nou eindelijk wat gedetailleerde feedback Eruk - maak je tietjes maar vochtig...

Ik zal het niet hebben over to funk or not to funk - that's not the question, wat mij betreft.
Het mag best afwijken van de gemiddelde funk.

Ik ga even in op de diverse lijnen die er in zitten:

Drumsounds oké, beetje Prince-achtig ritme.

Het eerste gitaarriffje zakt op gegeven moment een kwart (dat is 5 halve tonen) en je hoort dan dat 'ie hier-en-daar in het loopje iets aan snelheid verliest. Het lijkt dat wat op een gesampelde gitaarriff die op lagere snelheid wordt afgespeeld.

Trompetje klinkt aardig, goede sample, goed ingespeeld ook, daarentegen is het orgel (in mijn oren) erg kunstmatig: Ik bedoel dan niet de klank, maar de manier van spelen: Klinkt nog iets te weinig naar hoe een echte organist het zou spelen, het orgelspel mist zeg maar de nodige smeuïgheid, de nodige warmte. Misschien is het juist de bedoeling om het orgespel wat kunstmatig te laten klinken? Dan heb ik niets gezegd!

Kan me voorstellen dat je drums en gitaar droog wil houden, maar wat 'natter' (galm) lijkt me wel op zijn plaats bij de trompet en in mindere mate toch ook bij het iets te klinisch klinkende orgel.

Het fundament van een track vind ik toch de compositie, zoals ik vaker heb opgemerkt. Een weinig verrassende compositie kan uitstekend geproduceerd worden, maar dan nog zal ik iets van verrassing of verwondering missen. (Maar ach, wie ben ik?). ;) Naar ik vrees (ik spreek puur voor mezelf!) geldt dat ook voor deze track (het geldt voor bijne alle tracks die ik beluister).

Bedankt! hier heb ik wat aan:)
Nee ik weet ook dat het geen echte ouderwetse funk is, maar dat hoeft ook niet
Het orgel tja, heb het wel zelf ingespeeld, maar ben geen organist he :D
Ik vind het opzich wel aardig dat het wat statisch is vergeleken bij de rest,dat jij dat niet vind begrijp ik, maar ok daar leef ik maar mee.
Over die gitaar sample, dat klopt :D scherp van je dat je dat precies hoort, ik moet het eigenlijk ff beter laten lopen, maar dat komt mischien later.
De compositie is niet echt sterk, ben ik met je eens, maar ik moet ook roeien met de riemen die ik heb, ik heb niet al die muzikanten bij de hand + ben ik compositorisch niet zo heel sterk;{

btw, moderator, zoals ik al zei deze mag:slotje: er loopt al een nieuwe!

Back